• Crime Scene Investigation



    Het is zomer 2014 in Perth, een prachtig, aan het water gelegen stadje in Schotland. Het forensisch onderzoeksteam van de nightshift heeft werk zat, de criminaliteit lijkt zich alleen maar op te hopen. Vorige nacht is er een stel jongeren die aan het kamperen waren in een bos, stuk voor stuk vermoord. De verdachten zijn; de nogal boosaardige eigenaar van het bos, die altijd kwaad is op de jongeren omdat hij niet wil dat ze fikkie stoken op zijn terrein, maar die nu stug beweert niet thuis te zijn ten tijde van de moorden en een andere groep kampeerders, maar die daar aanwezig waren voor het filmen van een natuurfilm over de zeldzame vogels in dat bos. Zij hebben alleen nog geen motief. Tot nu toe een normale zaak, een als velen. Geruchten dat het spookt in dat bos vinden de meeste CSI’s lachwekkend. Zal het team deze zaak oplossen, net als vele anderen? En terwijl de telefoontjes binnenkomen van steeds nieuwe moorden en verdwijningen doen ze er alles aan deze zaken tot een goed einde te brengen.

    Personages:

    Teamleider


    Assistent team-leider


    CSI Rang 3
    Nog plaats voor twee mannen en een vrouw

    Joshua ‘Josh’, 'Sherlock' Robin Thomson ~ XY390
    Sophia Isabel de Moreau ~ Enface
    Maddie Sophia Morrison ~ Hours


    CSI Rang 2
    Voorlopig plaats voor twee vrouwen en twee mannen.
    Taylor Mary Livingston ~ CherrySmile
    Cameron Yorkwill ~ Sorridere


    Patholoog-anatoom
    Andrew Scott Sullivan ~ Kodaline

    Assistent patholoog-anatoom
    Elisabeth 'Lizzy' Franklin ~ Eunomia

    Labratten
    Katherine Abigail Raven McQueen ~ MissVendetta
    Joanna, ‘J’, Cattagan ~ XY390
    Rafael Julio 'Raf' Santos ~Kodaline


    Hoofd PPD (Peth’s Police Department)
    Plaats voor 1






    Regels
    - Maximaal twee personages per persoon, maar ik wil geen verwaarlozing. Houd ook rekening met de wil van anderen.
    - Geen OOC ruzie’s in het topic. Die voer je maar lekker in een PB’tje
    - Geen besturing van andere personages. Alleen die van jezelf of na overleg van anderen.
    - Alleen ik open nieuw topic, behalve als ik anders heb aangegeven.
    - Ik zal een praattopic openen om te overleggen, zo kunnen we het speeltopic schoon houden.
    - Minimaal ong. 200 woorden per post. Ik wil het een beetje op niveau houden, dus ik hoop dat je een beetje ervaring hebt.
    - Het is altijd erg verwarrend als de een in de 3e persoon, en de ander in de 1e persoon schrijft. Ik prefereer 1e persoon, dus probeer dit aan te houden. Geef aan als je daar problemen mee hebt.
    - 16+ is toegestaan, maar ga mensen geen nachtmerries bezorgen.
    - Overleg kan natuurlijk altijd! Leve het praattopic (:
    - Probeer met iedereen om te gaan en niet na één dag als man en vrouw bij elkaar zitten en niks anders doen dan zoenen.
    - Ik sta altijd klaar voor vragen of ideeën.
    - Heb vooral heel veel plezier!


    Foto’s
    Er komen foto’s van de omgeving en hopelijk ook het lab e.d. Mocht je daar nog ideeën voor hebben, graag!

    Begin
    We beginnen aan het begin van een zaak (zie hieronder). Iedereen is bezig, of het nou over deze zaak gaat of niet; er is altijd wel iets te doen.

    Crime Scene
    Er is een lichaam van een jong meisje gevonden in het bos. Wat er al is onderzocht is dat ze Emmy heette en 13 jaar oud was. Haar ouders zijn in shock en ze konden niet kalm blijven bij de identificatie van hun dochter. Emmy ligt klaar in de autopsie-kamer terwijl er een soort draad wat op de crime scene lag, naar het lab is gestuurd voor onderzoek.

    Het meisje had een oppas, omdat haar vader veel moest werken en haar moeder was ook weinig thuis voor haar werk en extra studie. Emmy was een paar dagen vrij van school, ze is wat blijven zitten en zat daarom nog in groep 8. Ze had een groot geheim, ze werd mishandeld en misbruikt door haar oppas, een man die er niet knap uitzag maar wel heel aardig was; op het eerste gezicht. En Emmy was niet de enige; de man, Jackson Therming, past op meer kinderen op. Hij heeft Emmy vermoord door haar neer te slaan met het tennisracket wat in de buurt lag; tennis was de lievelingssport van Emmy, nadat hij haar dagboek open in haar kamer had gevonden waarin alles wat hij met haar deed geschreven stond. Ze wist niet of ze het aan iemand moest vertellen. Het CSI team moet dus opschieten; waar werkt Jackson Therming nog meer? En hoe bang gaat hij worden? Zal hij meer moorden plegen?

    - Bij de autopsie kan er ontdekt worden dat Emmy seksueel is misbruikt en de wonden van mishandelingen kunnen ook worden opgemerkt.
    - Het draad is afkomstig van het tennisracket. Het draad kan worden onderzocht door een van de labratten, Rafael misschien?. Nadat hij dit heeft onderzocht kan hij naar Joshua gaan, die samen met Taylor de Crime Scene had onderzocht. Zij moeten dan waarschijnlijk terug om het tennisracket te vinden in de omgeving, geholpen door anderen.

    Als iemand het hier niet mee eens is kan je dit gewoon aangeven, ik heb wat random namen gezegd. Ik vind het niet erg (!) als jullie zelf ook dingen ontdekken enzo, dit zijn alleen maar ideetjes om het een beetje op gang te helpen. Dit deel kan ook al wel een aardige bladzijde met posts vullen, dus je mag dit heel uitgebreid doen!

    Als pataloog-anatoom en assistent pataloog-anatoom zou ik even met elkaar overleggen in het praattopic o.i.d. Ze kunnen niet allemaal op dezelfde zaak zitten nu. Als straks de spanning stijgt (ze weten dat Jackson Terming elk moment nog een moord kan plegen) dan kan dit natuurlijk wel. Overleg even in het praattopic voor verdere vragen. Je mag zelf initatief nemen, maar maak het niet te vlug! Denk realistisch, je kan niet in één uur weten wie de moordenaar is en waarom.


    Topics
    ~ Speeltopic
    ~ Rollentopic

    [ bericht aangepast op 24 aug 2014 - 16:53 ]


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Aah excuses dat ik ben vergeten te melden dat ik op vakantie was, maar ik ben weer terug :3


    What’s tasty in Busan?

    Er is vrij weinig gebeurt. Velen staan nog te praten en te doen. Andrew begint iets te vermoeden over het misbruik en Maddie over het tennisracket, maar meer volgens mij niet


    Bowties were never Cooler

    Gereageerd. Er kan dus worden uitgezocht waar Therming woont en dan kan er een inval worden gedaan, maar hij blijkt dan niet thuis te zijn en er is geen spoor van waar hij wel is. Ondertussen kan autopsie rapport worden gemaakt over seksueel misbruik en een labrapport van het tennisracket, maar dit mag allemaal even duren. Ik hoop dat mijn posts een beetje oké zijn...?


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Was er dan al DNA gevonden op het lichaam?


    Bowties were never Cooler

    Geen kritiek, gewoon een vraag


    Bowties were never Cooler

    Ik ben weer terug, dus heb ik iets gemist?


    ~It always seems impossible until its done. ~Nelson Mandela || ~Why is it always me? ~Neville Longbotom ||

    Weinig


    Bowties were never Cooler

    Over dat DNA, ik had iets nodig om met Joanna naar Dave en Joshua toe te gaan maar ze komen met die naam toch niet veel verder. Ze weten niet waar hij woont, als ze dat vinden is hij daar niet, ze kunnen hem niet vinden en er is geen bewijs tegen hem en hij heeft geen motief voor zover zij weten. er zal ook meer dna op haar worden gevonden ws, van haar ouders of zoiets. als jullie vervelend vinden kan ik dat weghalen hoor, maakt mij niet uit, maar ze komen niet veel verder met deze info.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Nee, prima. Ik was alleen verward en dacht dat het al van de test was die Andrew nog moet doen


    Bowties were never Cooler

    Nee hoor! Dit was gewoon DNA dat al op de Crime Scene was gevonden.


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel

    Hahaha, faaaaáck. Dave gaat hier zich zo erg aan irriteren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Omg ik hou van deze rpg :o


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Waaraan? De Mexicaan?


    Bowties were never Cooler

    Neeeeee niet mogelijk!
    Hoe bedoel je ik ben verslaafd?
    NEEEE JOHHH
    *zit stiekem aan scherm vastgeplakt*


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Hmm? Ik snap 't niet meer. Was die naar mij gericht, Kodaline?


    Don't walk. Run, you sheep, run.