• Voor een verhaal waaraan ik werk, moet ik weten wat 'Vogel in kooi' in het Latijn is. Google zegt avis in cavea, maar ja, dat is google. Iemand die me helpen kan? :3


    i put the fun in funeral

    Ik ga even voor je kijken (:

    Avis is inderdaad vogel. (Meervoud: Avis).
    Cavea is Latijn voor kooi. In een kooi zou dativus moeten zijn, je hebt de in eigenlijk niet nodig. Ik zou alleen niet weten hoe je cavea zou moeten vervoegen. Mijn beste gok is caveae.
    Dan zou 'de vogel in de kooi' avis caveae moeten zijn.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2014 - 20:19 ]


    I am an idiot, I move.

    Fisher schreef:
    Ik ga even voor je kijken (:

    Avis is inderdaad vogel. (Meervoud: Avis).
    Cavea is Latijn voor kooi. In een kooi zou dativus moeten zijn, je hebt de in eigenlijk niet nodig. Ik zou alleen niet weten hoe je cavea zou moeten vervoegen. Mijn beste gok is caveae.
    Dan zou 'de vogel in de kooi' avis caveae moeten zijn.


    Pff, lastige taal zeg. Dankjewel! :3
    Er mag een slotje op.


    i put the fun in funeral

    Ik weet het niet zeker hoor xd. Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik Latijn heb gehad.


    I am an idiot, I move.

    Zal ik nog even opzoeken hoe je Cavae moet vervoegen? Ik heb namelijk een woordenboek boven liggen en dan kan ik kijken volgens welke groep het gaat. ^^


    Deep inside, I've never felt alive

    Tudor schreef:
    Zal ik nog even opzoeken hoe je Cavae moet vervoegen? Ik heb namelijk een woordenboek boven liggen en dan kan ik kijken volgens welke groep het gaat. ^^


    Ooh, graag ^^.


    i put the fun in funeral

    Dat weet ik wel. Gewoon zoals rosa, maar omdat de uitgang -ea is, heb ik echt geen idee of je die -e kunt laten staan als je vervoegt (:


    I am an idiot, I move.

    Het is inderdaad Avis in caveae. Zal ik er dan een slotje op doen?


    Deep inside, I've never felt alive

    Fisher schreef:
    Dat weet ik wel. Gewoon zoals rosa, maar omdat de uitgang -ea is, heb ik echt geen idee of je die -e kunt laten staan als je vervoegt (:

    Dat lijkt me wel, ik zou niet zeggen dat ze dan ineens iets weglaten.


    Deep inside, I've never felt alive

    Ja is goed, dankjulliewel :]


    i put the fun in funeral