• Ja, daar ben ik benieuwd naar.

    Misschien weet je zelfs wel op welke gebieden je wel goed bent in oplossingen bedenken, en op welke gebieden niet. Je kan hier ook denken aan dingen die je wel doet, maar die op een andere manier handiger zouden kunnen. Bedenk jij hoe het handiger kan, of niet?

    Ikzelf ben er echt niet goed in en dat is echt níet handig :(

    Voorbeelden:
    - Het heeft geregend en je fietstassen staan vol water. Hoe krijg je dat er het handigst uit?
    - Je wilt je hele kamer opnieuw inrichten, je hebt verschillende vakken/dozen/lades waar het in kan, maar wat leg je waar?
    - Je bent met iets creatiefs bezig en het gaat niet zoals jij het gewild had.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2014 - 21:35 ]

    Ik heb geleerd dat je vooral niet te hard na moet denken als je een oplossing zoekt. Wanneer je het probleem even laat voor wat het is en je bezig houdt met iets anders kom je meestal vanzelf op een antwoord. Je hersenen blijven namelijk onbewust toch bezig met het probleem (hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een toets; wanneer je het antwoord op een vraag niet weet kun je beter geen tijd verspillen aan het antwoord bedenken maar de vraag voor later bewaren, omdat je hersenen onbewust toch bezig blijven met dat probleem, terwijl je je bezighoudt met een vraag die je wél weet.)


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Ik weet altijd heel goed hoe ik andermans problemen op moet lossen, maar wanneer het op mezelf aankomt, loop ik vast.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Capricious schreef:
    Ik weet altijd heel goed hoe ik andermans problemen op moet lossen, maar wanneer het op mezelf aankomt, loop ik vast.


    wat was dit ookalweer

    Op het moment dat ik een probleem tegenkom vaak zelf niet, maar als ik ergens een nachtje over kan slapen, vind ik meestal wel en oplossing.
    Ik doe altijd die kleine flapjes van mijn fietstassen naar beneden zodat er geen water in komt. Als dat wel het geval is, giet ik het water eruit en draai ik het verharde ding waarvan ik de naam niet weet om. Bij creatieve dingen vind ik vaak vrij snel een oplossing omdat ik vanaf jongs af aan op school al veel creatieve vakken heb gekregen en de werkstukken daarvoor niet altijd zo liepen als ik gepland had. :') Met kamers inrichten ben ik echter een ramp omdat ik alles op plekken leg waarvan ik denk dat ik ze onthoud, maar dat vervolgens niet doe. Het verschilt dus een beetje.


    "Die Erinnerung ist das einzige Paradies, aus dem wir nicht vertrieben werden können."