• Ik krijg binnenkort gitaarles van een vriend, en hij vroeg me welke liedjes ik wilde leren spelen. Nu heb ik echt geen idee welke liedjes goed te leren zijn op een akoestische gitaar. Heeft iemand een paar liedjes die ik zou kunnen leren? Geen afgezaagde popliedjes, alsjeblieft. Popmuziek is niet bepaald mijn smaak.


    Give me therapy.

    Iets van The Pretty Reckless of Avril Lavigne? Vooral de oudere liedjes van Avril zijn mooi op een gitaar. (:


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Aangezien je van Nirvana houdt, Smells Like Teen Spirit is makkelijk. Numb van Linkin Park is ook niet erg moeilijk.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    A Team van Ed Sheeran.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Daoine schreef:
    A Team van Ed Sheeran.

    The A Team is een popliedje, no thanks.

    Dankjewel Tigresse en Preciado!


    Give me therapy.

    Teenspirit schreef:
    (...)
    The A Team is een popliedje, no thanks.

    Dankjewel Tigresse en Preciado!
    Oh lol. Ik las het laatste niet.


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Ironic -Alanis Morissette

    Sorry voor de kleine bump, maar ik ben ook net begonnen met gitaar spelen en omdat je van Nirvana houdt zou ik je aanraden om (de main riff van) Come As You Are te leren, die vind ik een stuk makkelijker dan Smells Like Teen Spirit. Hier vind je de tabs en op deze pagina staat hoe je tabs moet lezen, mocht je dat nog niet kunnen. ^^

    Edit - nog een paar andere nummers die erg makkelijk te leren zijn:

    Smoke On The Water - Deep Purple
    Seven Nation Army - The White Stripes
    Nothing Else Mathers (intro) - Metallica

    [ bericht aangepast op 20 juli 2014 - 21:22 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Wat ik leer is vrijwel pop... Het eerste wat ik kon spelen was "Michel" van Anouk, dus ja, dat is ook pop, maar erg makkelijk onder de knie te krijgen als je net begint.


    Hamartia

    Muziek van The Legend of Zelda?:P
    Ik heb geen idee wat voor muziek je wel leuk vindt, dus ik weet het niet.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik heb heel veel liedjes van internet gehaald en als afbeelding opgeslagen. Zo kun je de afbeelding gewoon openen op de computer en het liedje meespelen. (Als je de akkoorden met de tekst op internet opent, moet je vaak scrollen en dat is erg vervelend). Zal ik ze opsturen naar je? Zo ja, dan moet je even je emailadres in een privebericht sturen


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    vanilla twilight (H)


    bruh

    Uhh, how to save a life van the fray?

    geen idee hoe die is op een gitaar, maar op keyboard is die heel makkelijk xD


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly