• Nou, iemand haat mij naar het schijnt dus, volgens een vriendin van mij. Ze zei zo plotseling heel droog via Whatsapp; "Wat vind je van [naam meisje]? Want zij mag jou niet, ze vindt je saai." Oké dan lol, dat is dan haar probleem :'), antwoordde ik heel gewoon, maar iets in me knapte. Als reactie kreeg ik: Ben je nu boos op haar? Let op je woorden want ze is wel mijn beste vriendin hè.
    Ik ben altijd al een héél onzeker meisje geweest en ik ben constant bezig met hoe mensen naar me kijken: vinden ze me een trut? Vinden ze me onhandig? Raar misschien? Saai? Vinden ze dat ik te weinig vrienden heb? Hebben ze een hekel aan mij? Ergeren ze zich aan me of vinden ze me maar een dom kind dat niks kan?
    Ik ben overgevoelig als het om dat soort dingen gaat. Ik ben in het lager ook zwaar gepest geweest en daar heb ik emotionele littekens aan overgehouden. Iedere opmerking die insinueert dat ik iets fouts doe, iedere keer dat ik iemand zie fluisteren, telkens denk ik weer dat mensen mij haten. En het is nog erger als ik daar een bevestiging van krijg: hé, die daar, die mag jou niet. Ik voel me echt rot nu, gewoon om één simpel zinnetje. Ik weet ook wel dat niet iedereen mij even aardig kan vinden, maar op dat vlak zijn mijn hersenen echt heel erg dom. Ik heb even echt het gevoel dat iedereen me haat en ik kan dat maar niet van me afzetten.

    Sorry als jullie vinden dat ik me aanstel of butthurt doe, maar ja. Ik ben gewoon teleurgesteld.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 20:02 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik zie het nut niet in van iemand (via via) laten weten dat je hem of haar niet mag of 'haat'. Net als dat ik niet begrijp waarom je iemand uit zou schelden of zou zeggen dat iemand lelijk is.. Dat kwetst alleen maar. Wat beleef je daar nou voor lol aan?

    Ik begrijp heel goed dat jij je daardoor nu niet goed voelt. Gelukkig gaan zulke dingen voorbij (:
    Hou je sterk!! <3

    Ik herken mezelf heel erg hierin. Ik heb dit tot en met de derde klas ervaren, maar sinds ik van school wisselde en ik in de vierde klas kwam, begon ik me steeds minder van anderen aan te trekken. Ik denk dat de onzekerheid ook met de jaren afneemt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Schat, je bent geen trut. Je bent gewoon geweldig! Ik kon laatst met mijn probleem bij jou komen, en weet dat je dat ook mag doen bij mij.
    Die vriendin van je had het gewoon niet moeten zeggen. En jij mag ook eerlijk zijn wat je van dat ene meisje vindt. No matter what.
    Maar jij bent echt geen trut of wat dan ook. Ik herken mezelf erin, en ik heb altijd grote mond terug. Ook al doet het pijn.

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 20:08 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Ik zat in mijn eerste twee jaar middelbaar samen met een jongen in de klas, ik dacht dat we vrienden waren, maar sinds vorig jaar gaat hij ergenst anders naar school en hoor ik van een vriendin dat die zak me heeft zitten zwartmaken en gezegd heeft dat hij mij haat.
    Mijn raad: niks van aantrekken, jij bent duizend keer meer waard dan dat mens.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Hé, laat jezelf niet zo overstuur brengen door één persoon. Ik snap best dat het niet leuk is als iemand je niet aardig vindt, maar bedenk je wel dat er meer dan genoeg andere mensen zijn die jou wél waarderen. Dat meisje is totaal onbelangrijk, lijkt mij. Wat maakt haar mening nou uit? Ik weet zeker dat je mensen kent die wel leuk zijn en die jou ook leuk vinden. En iemand saai noemen, is zo subjectief. Ik houd bijvoorbeeld gewoon van thee drinken en winkelen met mijn moeder. Anderen vinden dat misschien hartstikke stom, maar ik geniet ervan, dus ik trek me lekker niets aan van die anderen.

    Geloof me, wat al die andere mensen vinden, doen of denken, is niet zo belangrijk als jouw gevoel van eigenwaarde en zelfvertrouwen. Ik begrijp dat dat niet is dat je met een toverspreuk op kan roepen, maar als je het mij vraagt, ben je het voor de volle honderd procent waard om te omarmen wie je bent zonder dat anderen daar een negatieve invloed op hebben.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ahw, ik vind jullie reacties zo lief.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik vind dit heel raar van je vriendin, waarom gaat ze je vragen of je boos bent en dat een soort van uitlokken en daarna zeggen dat je op je woorden moet letten? Is ze wel zeker weten een vriendin van je? Ik vind dat je je hier niets van aan moet trekken, maakt mensen die jou niet mogen je een ander mens? Van wie is dat probleem dan eigenlijk? Ik weet dat je super lief bent en weet dat heel veel mensen dat vinden.


    "Sometimes the hardest thing and the right thing are the same."

    Awh meid. Het is nooit leuk om te moeten aanhoren hoe laag mensen van je denken. En als helemaal niet als het via via gebeurd. Ik weet precies hoe je voelt. En ik kan je verzekeren dat het gevoel heus wel weg gaat. Tijd heelt.

    En lieve Lotta, jij bent geweldig! Laat anderen jou niks wijs maken. <3


    -

    Er zullen altijd mensen zijn die je niet aardig vinden of een hekel aan je hebben. Je kunt niet vriendjes zijn met iedereen. Nu weet je dat toevallig van eentje. Er zullen ongetwijfeld nog zo vijf anderen zijn die een hekel aan je hebben waar je het niet van weet. Je moet je er niks van aantrekken want anders word je helemaal gek.


    quidquid excusatio prandium pro

    Ik vind het eigenlijk maar een hele rare opmerking die je hebt gekregen. Wat hoopt die vriendin daar in vredesnaam mee te bereiken? Ik snap wel dat zoiets je onzeker maakt, zeker als je daarna nog te horen krijgt 'let op je woorden' dan zou dat me alleen maar bozer maken. :S


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik snap ook niet zo goed waarom dat meisje dat persé tegen jou moet zeggen, maar je hebt het goed gedaan; dat is namelijk haar probleem. Ik ken je niet zo goed maar je lijkt me een hartstikke leuke meid en ik trok me ook zeker van de basisschool tot de middelbare zoveel aan wat andere van me vonden en dat heeft waarschijnlijk iedereen. Toch is wat Fabiënne al zei waar, het neemt zeker af. Focus je op de mensen die jou niet zogenaamd 'saai' vinden en blijf gewoon jezelf (flower)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Ik vind het raar van dat meisje, maar ook van jouw vriendin. Wat moet jij daarmee? Ik heb ook wel eens van een vriendin gehoord dat de hele klas mij haat. It sucks, maar probeer niet je hoofd naar beneden te laten hangen. Wat boeit het dat zij je niet mag?

    [ bericht aangepast op 3 aug 2014 - 20:21 ]

    Als zij jou niet mag/haat of jou saai vind, is dat haar probleem. Niet de jouwe, maar die van haar. Ik kan begrijpen dat je het moeilijk vind door wat je hebt mee gemaakt, toch moet je proberen om je er niks van aan te trekken. Er zijn zoveel mensen op de wereld, er zal er altijd wel een zijn die niks van je moet hebben. Dat zeg ik niet om je te kwetsen. Ik zeg het om je te vertellen dat niet iedereen jou altijd aardig zal vinden, dat is dan hun probleem en laat ze lekker energie in iets steken waar ze niks aan hebben namelijk hun haat. Meestal haten mensen iemand omdat ze jaloers op iemand zijn, dus wees wie je bent en trek je niks van haar aan.

    Daarnaast vind ik het raar dat je vriendin eerst om je mening vraagt en dan zegt dat je op je woorden moet letten. Jij bent immers ook haar vriendin en vriendinnen van iemand kunnen niet altijd met elkaar overweg, maar om de een nou voor te trekken. Het is haar beste vriendin volgens haar, maar dan moet ze zoiets niet zeggen en niet een reactie van jou uitlokken, vind ik.


    Physics is awesome

    Wacht even, dus ze vraagt je mening over dat meisje, maar je moet er wel op letten wat je zegt? Wat laag. Respect voor je dat je er niet verder op ingegaan bent.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Die vriendin van jou is dan ook een lekkere, zeg. Zoals iedereen hierboven al zegt, niets van aantrekken. Je kan toch nooit iedereen tevreden stellen, dus beter concentreer je je op jezelf.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."