• Ik was een week geleden tegen mijn broertje bezig over liedjes van tegenwoordig. Je weet wel van die muziek die iedereen wel kent of toch wel eens gehoord heeft in de supermarkt of iets dergelijks. Ik zei iets over één of ander liedje (ik weet niet meer welk) en hij maakte het meteen voor oud uit. Dat heeft me aan het denken gezet. Wat is voor andere mensen oude muziek? Zelf zie ik oude muziek als klassiekere muziek van voor de twintigste eeuw. Ik luister echter wel nog steeds naar bands zoals Guns N' Roses, Nirvana en zo verder en geniet daar ook echt nog van. Maar ik kan even hard genieten van een nieuwer lied.

    Maar wat schrijven jullie af voor 'oude muziek' en zijn er nog andere labels waar je muziek onder plaatst?


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dan denk ik aan muziek van de jaren 90, dus eigenlijk letterlijk oude muziek haha. En dan de muziek waar iedereen naar luistert, dat mainstream gedoe verwoord ik meestal als Top 40 muziek. Voor de rest label ik andere muziek eigenlijk op hun stijl; rap, rock, metal, etc.

    Onder oude muziek versta ik echt muziek uit de jaren zeventig, zoals The Beatles. Maar The Smashing Pumpkins bijvoorbeeld vind ik weer meevallen.

    Ik noem popliedjes altijd top veertig, omdat ze toch allemaal hetzelfde klinken. Voor de rest is metal gewoon metal voor mij, klassiek is klassiek, rap is rap en al die shit.


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Nja, ik hoor mensen tegenwoordig ook zeggen van; Dat liedje van Beyonce is oud omdat het 3 jaar geleden is uitgebracht.
    En eerlijk gezegd zeg ik dat ook maar zonder het door te hebben.
    Maar als ik aan oude muziek denk, dan denk ik ook aan de jaren 90 enzo.
    En ik vind dat muziek uit 2003 bijv ook oud want dat hoor je nauwelijks, beetje jammer want toen hadden ze leukere nummers dan tegenwoordig vind ik.


    'If you could see yourself from my perspective, you'll realize there is nothing you need to change about yourself'.

    Nah, ik vind labels plaatsen zo'n stom iets, ik luister gewoon naar wat ik leuk vind en het interesseert me vrij weinig onder wat voor categorie mensen dat vinden vallen. Maar bij oude muziek denk ik aan de jaren '80 en ouder, I guess.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Alles van de jaren 90 en ervoor.
    Maar toch vind ik daar muziek ook nog wel eens geweldig! Je hoeft niet perse naar de TOP40 te luisteren.

    [ bericht aangepast op 6 aug 2014 - 9:29 ]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Oh, ik luister echt naar oude muziek volgens jullie

    Hmm, ik vind de muziek uit de jaren 50/60 oud. Zoiets.


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Ik luister heel veel 'oude' muziek haha, alle classic rock. (:
    Maar ik zeg ook vaak 'dat is een oud liedje' bij nummers van een jaar of tien geleden, die me dan herinneren aan de eerste schoolfeesten enzo. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Rumpelstiltskin schreef:
    Ik luister heel veel 'oude' muziek haha, alle classic rock. (:
    Maar ik zeg ook vaak 'dat is een oud liedje' bij nummers van een jaar of tien geleden, die me dan herinneren aan de eerste schoolfeesten enzo. :p
    Ik zeg meestal dat het lang geleden is dat ik het gehoord heb. Ik ben klassiekere muziek als oud gaan beschrijven door de muziekschool. Je beseft in die lessen muziekcultuur eigenlijk wel dat muziek veel verder gaat dan die van de twintigste en 21ste eeuw :'D


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    Dunbar schreef:
    (...) Ik zeg meestal dat het lang geleden is dat ik het gehoord heb. Ik ben klassiekere muziek als oud gaan beschrijven door de muziekschool. Je beseft in die lessen muziekcultuur eigenlijk wel dat muziek veel verder gaat dan die van de twintigste en 21ste eeuw :'D


    Haha, dat is helemaal waar. Maar die muziek hoor ik nooit. :'D
    Wat ik vooral oud vind zijn de oude jazz en bluesnummers. Maar die hoor ik eigenlijk ook nooit. :p


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik luister echt heeeel veel naar oudere muziek. Nou ja, jaren 80, 90, 2000 beschouwen veel mensen als oud, maar ik vind echt heel veel muziek totaal niet oud klinken eigenlijk. Ik beschouw oud toch als de jaren 70 en ouder, maar dat is mijn mening, sommigen vinden een lied uit 2010 bijvoorbeeld al oud.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Muziek van drie jaar geleden vind ik eigenlijk al 'oud'. Niet dat ik het dan niet luister natuurlijk.


    Alleen maar tranen van geluk

    Voor mij is échte muziek de muziek die nog op elpee's en singles staan.
    Dan maak ik een theoretische indeling tot 2010 waar muziek nog niet helemaal verneukt werd en na 2010 waar de weirde dj's alles overnemen en zelf geen enkel benul hebben van een instrument.
    Dus voor mij is oude muziek de lijn tussen het uitsterven van elpee's en +-2010.

    Maar ik benoem muziek gewoon met het genre. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury