• Ik weet niet zeker of dit topic hier hoort.

    Wel, zoals de titel al zegt; ik moet wakker blijven. Vanavond moet ik rond twee uur 's nachts familie ophalen van Schiphol. Nou heb ik vannacht maar heel kort kunnen slapen – mijn slaapritme is zó verkloot – waardoor ik nu echt heel suf ben en ik moet dus even doorbijten. Oké, ik kan nu ook even gaan slapen maar ik weet dat – na het slapen – mijn moeheid alleen maar toeneemt en ik nog steeds suffig ben. Overdag’s slapen heeft voor mij dus geen zin. Anyway – iemand ideeën om wakker te blijven? Ik zal ze straks rond tien uur wel nog meer nodig hebben dan nu. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ga series kijken. :3 Of sporten. Of ehm... iets doen met vrienden? Of een boek lezen? Hou jezelf in ieder geval bezig. ^^


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Een sixpack energy drink achterover gieten. (cat)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Extra veel koffie drinken is altijd een must :Y).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zou écht iets gaan doen, bijvoorbeeld een puzzel maken of iets dergelijks. Ik heb tenminste zelf altijd dat ik alsnog in slaap val, wanneer ik moe ben en een boek lees of serie kijk.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Je hoofd in een emmer koud water douwen:Y) sporten en in beweging blijven. Energy drink of koffie. Eten. Achter de pc filmpjes kijken etc.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ga iets doen. Een boek lezen of een serie kijken is te passief, het beste is als je bijvoorbeeld even gaat wandelen, of de stad ingaat.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Neem een douche en vermijd cafeïne zoveel mogelijk. Ik had ergens eens gelezen dat cafeïne tijdelijk wel helpt om wakker te blijven, maar na een uurtje ofzo word je er alleen maar extra moe van.

    En ga iets actiefs doen.



    Als je iets gaat doen, let je niet op het feit dat je moe bent, en dan krijg je vanzelf veel energie :3

    Als ik een slechte nacht heb gehad heb ik daar vooral 's ochtends en 's middags erg veel last van, maar dan heb ik in de avond weer zoveel energie dat ik denk "Hoe kan dit?"


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Helianthus schreef:
    Extra veel koffie drinken is altijd een must :Y).


    Firm believer of all that is magic

    Ten eerste bezig blijven, dan gaan je gedachten minder naar slaap.
    Ik zet ook altijd een raam open of zorg er op een andere manier voor dat het fris is. Bij frisse temperaturen ben je meer gefocust.
    Ik maak ook altijd een klein ommetje.

    Als ik slaperig wordt in de auto en er is iemand bij me, dan helpt praten heel hard. Als er niemand bij me is, dan zet ik de koude blazer op en de muziek een boel luider en zet ik muziek op waar ik op mee kan zingen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Geen idee wat je muzieksmaak is, maar naar hardrock of muziek met veel beats luisteren houdt mij altijd wakker - desnoods versnel je de muziek een heel klein beetje (van 1.0 naar 1.1 of 1.2, kun je gemakkelijk doen op een MP3-speler of gsm). Voor de rest blijf ik vaak wakker van computerspelletjes door het scherm en doe je overdag best niet te veel om je niet moe te maken. Oh, en doe 's avonds zoveel mogelijk licht aan en giet een paar glazen cola achterover.
    Ik heb het nogal gemakkelijk, ik raak 's nachts heel moeilijk moe. :Y)


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    Geen idee wat je muzieksmaak is, maar naar hardrock of muziek met veel beats luisteren houdt mij altijd wakker - desnoods versnel je de muziek een heel klein beetje (van 1.0 naar 1.1 of 1.2, kun je gemakkelijk doen op een MP3-speler of gsm). Voor de rest blijf ik vaak wakker van computerspelletjes door het scherm en doe je overdag best niet te veel om je niet moe te maken. Oh, en doe 's avonds zoveel mogelijk licht aan en giet een paar glazen cola achterover.
    Ik heb het nogal gemakkelijk, ik raak 's nachts heel moeilijk moe. :Y)


    Ja – dat is zo ongeveer wel mijn muzieksmaak. :Y)

    Normaal word ik ook heel moeilijk moe – mede door mijn ADHD – maar de laatste paar twee dagen heb ik per nacht gemiddeld twee uur geslapen. ._.


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Wiarda schreef:
    Een sixpack energy drink achterover gieten. (cat)


    "I would have followed you, my brother... my captain... my king."

    Kit schreef:
    (...)

    Ja – dat is zo ongeveer wel mijn muzieksmaak. :Y)

    Normaal word ik ook heel moeilijk moe – mede door mijn ADHD – maar de laatste paar twee dagen heb ik per nacht gemiddeld twee uur geslapen. ._.

    Oh jee, dat is flink balen ja. Ik ken ook het gevoel dat je juist meer moe wordt als je geslapen hebt. Maar veel succes nog met het wakker blijven - hoe ga je trouwens naar Schiphol? Want misschien kun je in de auto wat slapen als je het echt niet uithoudt. :3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    een powernap van max 2 uur helpt mij wel altijd en energie drinken, redbull is een aanrader :D


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Novoselic schreef:
    (...)
    Oh jee, dat is flink balen ja. Ik ken ook het gevoel dat je juist meer moe wordt als je geslapen hebt. Maar veel succes nog met het wakker blijven - hoe ga je trouwens naar Schiphol? Want misschien kun je in de auto wat slapen als je het echt niet uithoudt. :3


    In de auto moet ik altijd vooruit kijken aangezien ik heel snel wagenziek word. ;c

    Anyway, ik ben bezig met alle tips. :3


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "