• Lieve Quizletters,

    Wij, Etaine (organisator en jurylid) en Bellaen (mede-organisator en jurylid) zijn op zoek naar 10 enthousiasme deelnemers voor onze schrijfwedstrijd. (Juryleden zijn er genoeg.) Denk goed na of je hier genoeg tijd voor hebt, om uitval te voorkomen!

    De wedstrijd zal bestaan uit 4 opdrachten en de prijzen zijn 9 credits (eerste prijs) en reclame voor 1 creatie naar keuze op het profiel van Syeira (tweede prijs).

    Meer informatie:
    Wat kan je verwachten van de opdrachten?
    * Er zullen vier rondes zijn. Bij iedere ronde krijg je een thema en een opdracht mee, waar je een SA van 750 – 2000 woorden over schrijft.
    Voorbeeld: het thema “elektronica” en de opdracht “pak een boek en schrijf een SA geïnspireerd op de eerste volledige zin op pagina 33”.
    Houd dus in gedachten dat je naast de verplichting die je hebt om je aan de opdracht te houden, je ook nog moet werken volgens het thema!
    * Geen fanfiction.
    * Je hebt tien dagen de tijd om in te leveren, maximaal uitstel is vier dagen. Daarna nemen de juryleden zes dagen de tijd om tot een uitslag te komen. Iedere opdracht neemt dus twintig dagen in beslag.

    Uitstel en inleveren:
    * Inleveren doe je door je SA in een actief hoofdstuk op Q te plaatsen, en beide beoordelaars een PB te sturen (ongeacht in welk team je zit) met de link naar je stuk erin. Dit doe je voor 23:59 op de uiterlijke inleverdatum die voor jou geldt. In het onderwerp van dat bericht zet je het nummer van de opdracht en je username.
    * Je kunt uitstel vragen tot 20:00 op de uiterlijke dag van het inleveren, liefst een dag eerder. Je vraagt uitstel in een PB naar beide juryleden. Als je het enkel in het topic vraagt wordt dit automatisch afgewezen.
    * Per dag dat je het te laat inlevert, gaat er een punt van je cijfer af, met een maximum van vier dagen. Als je het op de vijfde dag nog steeds niet hebt ingeleverd, lig je uit de wedstrijd.
    Wij waarschuwen zodra de deadline in zicht komt.

    Hoe werkt de joker?
    * Er is geen afvalsysteem, dus in principe heeft iedereen de mogelijkheid om tot het einde mee te blijven doen. We houden er rekening mee dat je niet altijd evenveel tijd hebt om te schrijven, dus geven we iedereen 1 joker. Deze kun je inzetten wanneer je iets niet in kunt leveren, waardoor je niet hoeft te stoppen, maar gewoon een opdracht over kunt slaan.
    * Wanneer je jouw joker niet inzet, valt jouw laagste cijfer weg. De uiteindelijke winnaar wordt dus berekend op grond van 3 cijfers.

    Verder zijn natuurlijk de huisregels van Q van kracht en is ruzie tussen deelnemers uit den boze, wanneer dit toch gebeurd meld je dit bij ons en eventueel bij een bemiddelaar wanneer het uit de hand loopt.
    Gelieve naamsveranderingen even aan te geven in het topic.


    De deelnemers (VOL):
    * Bosie - 8 - joker - 8,1 - 9,3
    * Square - 7,8 - 7,8 - 8,5 - 8,8
    * xBooBear - 6,7 - 8 - 6,8 - 7,8

    De beoordeling, waar letten wij op:
    De puntentelling:
    De opdracht: 5
    Interpunctie: 5
    Spelling: 10
    Zinsbouw: 10
    Woordkeuze: 10
    Schrijfstijl: 10
    Originaliteit: 10
    Totaal: 60 punten. (Je moet het totale aantal punten dus door zes delen om op je cijfer te komen.)

    Wanneer de juryleden hun cijfers hebben gegeven met feedback, zetten ze die in het topic en in de story (die later online zal komen). Jouw eindcijfer voor die opdracht is het gemiddelde van de twee eindcijfers.


    Opdracht 1:
    Thema: angst.
    Opdracht: kies een liedje en schrijf een stuk, geïnspireerd op de eerste zin.
    Extra info te vermelden bij de SA: titel van liedje, de artiest en de zin, plus een link naar een YouTube-video.

    Deadline: 16 november.
    Uitstel: 20 november.
    Uiterlijke datum waarop de beoordeling erop staat: 26 november.


    Opdracht 2:
    Thema: werk.
    Opdracht: tik op google het eerste woord (of de eerste zin) in wat in je opkomt, druk op afbeeldingen en schrijf een stuk geïnspireerd op het derde plaatje. (Het woord mag geen persoon of serie of iets soortgelijks zijn. Dingen als 'winter' en 'tafel' zijn wel toegestaan.)

    Extra info te vermelden bij de SA: het plaatje en het woord. En als jullie nou slim zijn tikken jullie net zo lang woorden in totdat het derde plaatje je aanstaat :')

    Deadlines
    Eerste inleverdatum: 6 december
    Uitstel: 10 december
    Beoordelingen: 16 november


    Opdracht 3:
    Thema: dood, in de breedste zin van het woord.
    Opdracht: schrijf een SA met een ‘aparte indeling’, een speciale vorm van structuur in het verhaal. De structuur moet een soort diepere laag toevoegen, die het het liefst een beetje ingewikkelder maakt.

    Deadlines:
    Eerste inlevermoment: 27 december (dit zijn meer dagen omdat kerst er binnen valt en ik niet verwacht dat jullie dan je inspiratiedoos opentrekken).
    Uitstel: 2 januari.
    Beoordelingen: 8 januari.


    Opdracht 4:
    Thema: liefde.
    Opdracht: schrijf een SA met een zielig/slecht-aflopend einde.

    Deadlines:
    De eerste: 19 januari.
    De tweede: 23 januari.
    Beoordelingen: hopelijk op 29 januari, waar wij ook meteen de winnaar bekend zullen maken.

    Ik wil nog echt een keer benadrukken dat originaliteit ontzettend belangrijk is! Ik snap dat dat met dit thema heel moeilijk kan zijn, maar probeer verder te kijken dan liefde als in man-vrouw-bruiloft-kindje. En dan bedoel ik niet dat een stuk over homoseksualiteit ineens origineel is, dan doel ik echt op andere vormen van liefde. Kijk of je daar iets mee kunt.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2015 - 14:45 ]


    For those I love, I will sacrifice

    Ik geef me op (:


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik doe mee. De opdrachten klinken echt heel leuk :)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Dit klinkt goed. Ik zou graag meedoen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Jullie staan erbij ^^


    For those I love, I will sacrifice

    Wat leuk! Ik doe graag mee.


    Your make-up is terrible

    Ik doe mee! (:

    Er is dus ongeveer 2 weken tijd om in te leveren? Dan wil ik wel een poging wagen (:


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Feininger is nu Griffiths

    Ik wil ook wel meedoen :)


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Alles is aangepast. Nog minstens 1 deelnemer voor ik de deadline bekend maak.


    For those I love, I will sacrifice

    Ik wil wel een poging wagen ^-^


    The purpose of a writer is to keep civilization from destroying itself.

    Mag je je SA ook baseren op het hele liedje, of echt alleen op de eerste zin?

    Lieve deelnemers,

    Vanaf nu hebben jullie 10 dagen om jullie SA te schrijven aan de hand van het thema "Angst". De interpretatie van het thema is geheel aan jullie. De opdracht staat in de beginpost.

    Hieronder zijn de belangrijke data nogmaals vermeld.
    Deadline: 16 november.
    Uitstel: 20 november.
    Uiterlijke datum waarop de beoordeling erop staat: 26 november.


    De tweede opdracht zal 26 of 27 november online gezet worden, dus pas nadat de beoordelingen binnen zijn.

    Heel veel succes allemaal!


    For those I love, I will sacrifice

    @Grifftihs: natuurlijk mag je het ook baseren op het hele nummer. De nadruk ligt in deze opdracht op de eerste zin (dus de invloed daarvan moet wel duidelijk zijn, anders krijg je punten aftrek), maar het mag verder overal op gebaseerd zijn. Zolang die ene zin er nog steeds in terug te vinden is, is er heel veel prima.


    For those I love, I will sacrifice

    Huh, de eerste opdracht was toch de eerste zin van een liedje?

    Nvm, de post was gewoon onduidelijk.

    [ bericht aangepast op 6 nov 2014 - 19:06 ]


    Your make-up is terrible