• Wat is Flight Rising?
    Het is een Amerikaanse website waarop je je eigen "clan" kunt beginnen met draken. Je kunt ze vervolgens fokken, ze aankleden met allerlei accessoires, ze laten vechten in het Colliseum en meer. Het heeft wel wat weg van Neopets, eigenlijk. Klik hier voor meer info en klik hier om je aan te melden. Registratie is op dit moment gesloten, sorry! Ze hebben zo nu en dan een periode waarin je je kunt aanmelden, dus waarschijnlijk zal er over een paar weken weer zo'n dag zijn.

    Mensen die graag een melding willen wanneer je je de volgende keer kunt aanmelden:
    aestivate
    Firth
    Laat het even weten als je hier graag bij wilt, dan zal ik je een gb'tje sturen wanneer de volgende registration window wordt aangekondigd. (:

    Q'ers op Flight Rising
    Square || Square || Wind
    DiNozzo || DiNozzo || Arcane
    Lazulis || Lazulis || Shadow
    Aire || Grandina || Wind
    DAWSONS || CheeseCupcake || Lightning
    Dorchadais || Dracy || Shadow
    Dauth || DarkSavior || Shadow
    COBAI || Novoselic || Arcane
    Nori || Combattant || Wind
    Woodhouse || Goulding || Water
    Kilicious || Kilicious || Fire
    Maovesa || ColouredWind || Arcane
    Karthus || Erieka || Plague
    Assassin || Niksel || Ice
    Hiraeth || Momsen || Ice
    Oceanic815 || Nestor || Ice
    Ninuturu || Ninuturu || Lightning
    Yoda || Yoda || Arcane
    Sempre || Sempre || Light
    Vinception || Vinception || Lightning
    Sterben || skTiger || Plague
    Cyrith || Elladan || Ice
    Yayde || Yayde || Arcane
    Gally || Lumineer || Light
    Feininger || Marthali || Lightning
    Jon || Mercedene || Ice


    Vorige topics
    -1- || -2- || -3- || -4- || -5- || -6- || -7-


    Ik weet niet of dit al ergens anders staat, maar hier een paar dingen waar je mee kunt beginnen en waarvan het handig is om ze sowieso iedere dag te doen:
          1) Je draken voeren. Door je energy voor drie opeenvolgende dagen boven 80% te houden krijg je allerlei bonussen.
          2) Op "Incubate" klikken bij alle nesten waar je eieren hebt liggen. Je moet dat vijf keer doen en op de zesde dag kun je de eieren laten uitkomen.
          3) Bij "Gather Items" al je beurten opgebruiken. Dit is de voornaamste manier om aan eten te komen voor je draken. Bij Digging en Scavenging kun je allerlei voorwerpen vinden, waaronder soms ook apparel. Ik had zelfs twee keer een ei.
          4) Als je draken hebt met een Familiar, klik dan bij iedere Familiar op dat hartje. Zo bouw je een "band" op en je krijgt er wat treasure voor. Als je een niveau omhoog gaat, krijg je bovendien een kist die je in je Hoard kunt openen en waar soms ook interessante dingen in zitten.
          5) Ga langs bij de Trading Post. Voor Swipp's Swap Stand moet je toevallig net de juiste dingen in je bezit hebben of bereid zijn er geld voor neer te leggen in het Aution House, maar bij Crim's Collection Cart krijg je ieder uur vijf aanbiedingen om dingen te ruilen voor treasure. Let er wel op dat je geen dingen ruilt voor minder dan ze waard zijn; bij voedsel of materiaal is dit eigenlijk nooit zo, maar als je Apparel of Battle Items ruilt ben je weleens slechter uit dan wanneer je het te koop zou zetten in het Auction House.

    Overige tips:
          1) Als je wat tijd hebt en spelletjes wel leuk vindt, moet je absoluut bij de Fairgrounds langsgaan. Je kunt daar per dag maximaal 75.000 treasure verdienen.
          2) Aanvulling van Dauth: Wat ook handig is, is het raffle/weggeef gedeelte op het forum. Moet je zeker eens een kijkje gaan nemen als newbie. Veel mensen geven namelijk gratis spullen/draken weg aan nieuwe leden.
          3) Aanvulling van Dauth: Nog een tip voor mensen die al iets kunnen uitgeven: The Wishing Well. Als je een van iemands wensen vervult, mag je zelf 5 wensen doen. Lees de regels in de eerste post wel heel goed door!
          4) Aanvulling van Dauth: Ik heb gemerkt dat de website altijd even offline is als het 12:00 is geweest. Dit omdat de servers op de achtergrond gerestart worden tegen botters en dat soort dingen. Dit duurt +- 30 minuten. Dus als de tijd op Flight Rising 00:30 is, dan kun je vaak weer inloggen.
          5) Hatchlings worden volwassen ze vijf dagen oud zijn. De eerste middernacht nadat hun leeftijd vijf is, worden het grote draken.

    Een paar handige links:
          x Een lijst met Exaltation Payout by Level op de FR Wiki.
          x Alle drakensoorten op een rijtje op FR, gesorteerde op "rarity" en dus de lengte van hun breeding cooldown.
          x Een kleurenwiel met alle mogelijke kleuren voor draken in FR. Als je twee draken een nest laat leggen moet je hun twee kleuren opzoeken. Alles wat daar op de kortste weg tussenin zit, is een mogelijke kleur voor de kleintjes.
          x Een Flight Rising Colour Predictor die iemand buiten de FR site heeft gemaakt. Werkt hetzelfde als het kleurenwiel, maar dan automatisch. Je hoeft alleen de kleuren van je draken in te vullen.
          x De Scrying Workshop. Er staat gewoon een linkje hiernaartoe in het linkermenu onder Library, maar dit is zo onmisbaar als je kleine draakjes wilt maken dat ik het toch even noem. Onder Assay Bloodlines kun je kijken of twee draken geen familie van elkaar zijn, bij Foresee Progeny krijg je vier mogelijke kleintjes van twee willekeurige draken te zien (zorg wel dat het ook echt draken zijn die samen kúnnen breeden!) en bij Predict Morphology kun je zelf alle details over een draak opgeven en krijg je een plaatjes van hoe die draak eruit zou zien.
          x De Flight Rising Wiki. Ik heb al naar een specifieke pagina gelinkt, maar de hele Wiki staat vol met nuttige en interessante informatie, dus het is een uitgebreider kijkje waard.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 17:11 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Aangezien er nog geen nieuw topic was en ik de beginpost nog had, heb ik het weer gemaakt. Maar als ik niet online ben hoeven jullie echt niet op mij te wachten, hoor. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Dit topic is van mij!
    En okido. Dan weten we dat voor de volgende keer. (:


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    En ook hier ga ik even mijn draakjes dumpen ^^ Als iemand interesse heeft, laat het me dan vooral weten (:

    Babies!

    Mannetje:




    Vrouwtjes:








    De guardians zijn trouwens echt prachtig als ze opgegroeid zijn ^^

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 13:45 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mijn topics :3


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Yoda schreef:
    (...)

    Als er iemand interesse heeft, laat het me weten! Ik weet niet precies hoe het zit met prijzen van draken, etc, dus als iemand me daar mee zou willen helpen ;x En als iemand van de mensen die mij een draak geschonken hebben er één wil, dan zijn ze gratis :Y)


    De prijzen van draken in het AH schommelen weleens. Om een idee van een redelijke prijs te krijgen, ga ik meestal gewoon op zoek naar draken die ongeveer lijken op die die ik wil verkopen qua kleur, soort en genes. Vooral die laatste twee zijn belangrijk, want sommige soorten zijn meer waard dan andere omdat ze zeldzamer of meer gewild zijn, en draken met genes zijn bijna altijd meer waard dan draken zonder - al verschilt het ook nog per gene, want sommige dingen vinden meer mensen nou eenmaal mooi dan andere. Iridiscent+shimmer (irishim) is bijvoorbeeld altijd erg gewild, zeker als je er nog gembond of circuit als tertiary bij hebt. Natuurlijk zijn er ook kleuren waar meer vraag naar is dan andere, al hoeft dat niet altijd per se positief te zijn. De prijs van wit+wit+wit is bijvoorbeeld best wel gedaald door het grote aanbod dat ontstaan is omdat mensen weten dat er ook een grote vraag naar is. Bovendien kan het ook gunstig zijn als je twee of drie keer dezelfde kleur hebt bij één draak, want er zijn mensen die specifiek naar doubles en triples op zoek gaan.
    Maar goed, meestal ga ik dus naar het AH, vul (een deel van) de specificaties in, zet een 0 bij het minimum voor treasure (want dan krijg je geen gem aanbiedingen te zien) en druk op Search. Dan sorteer ik ze op prijs en kijk wat het laagste is waarvoor dat type draak wordt aangeboden. Daarna is het een beetje schatten wat voor prijs je zelf kunt vragen, want het ligt natuurlijk voor de hand dat je een veel kleinere kans hebt je draken te verkopen als je 20k boven de laagste prijs gaat zitten dan wanneer je er 1k onder gaat, maar je moet wel een prijs vragen die je zelf prettig vindt en niet te laag ligt.

    Dit is hoe ik prijzen bepaal, maar ik weet niet of andere mensen betere of gewoon andere methodes hebben. (:



    Yayde schreef:

    Ik heb al een paar dagen Flight Rising, maar ik snap er nog steeds helemaal niets van, haha. :'D Ik hoop dat mijn eerste draak snel uit zijn ei komt. Ik moet nog één keer op "incubate" klikken, volgens mij. (:


    Als je vragen hebt, moet je ze vooral stellen. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn. :Y) En mijn draakjes zijn ook uit het ei gekomen. ;D

    Vrouwtje:



    Mannetje:



    Als iemand ze wil, zeg het vooral. Kan ook haast niet anders na alle hulp die ik hier al heb gekregen. ^^

    En wat is verder verstandig om te doen met de draken? Wachten totdat ze groot zijn en verkopen/meteen verkopen/exalten?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Square schreef:
    (...)

    Als je vragen hebt, moet je ze vooral stellen. ^^


    Heel erg bedankt voor de uitgebreide uitleg! :3


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Jon schreef:
    Mijn. :Y) En mijn draakjes zijn ook uit het ei gekomen. ;D

    Vrouwtje:



    Mannetje:



    Als iemand ze wil, zeg het vooral. Kan ook haast niet anders na alle hulp die ik hier al heb gekregen. ^^

    En wat is verder verstandig om te doen met de draken? Wachten totdat ze groot zijn en verkopen/meteen verkopen/exalten?


    Wat je er het beste mee kunt doen, ligt eraan wat voor jou handig is. (:
    Als je ruimte in je lair nodig hebt voor nieuwe nestjes, kun je ze waarschijnlijk beter meteen in het AH zetten. Je zou wel een iets hogere prijs kunnen vragen als je wacht tot ze volwassen zijn en hun breeding cooldown is afgelopen. Mensen hebben over het algemeen natuurlijk graag draken die ze meteen kunnen gebruiken voor nestjes, maar die paar duizend treasure die je misschien extra kunt vragen hoeven niet per se op te wegen tegen hoelang je dan moet wachten.
    Als je besluit je draken te exalten, zou ik in ieder geval even wachten tot ze groot zijn. Je krijgt meer geld voor draken met hogere levels en je kunt alleen volwassen draken trainen in het Coliseum (wat dus de enige manier is om een hoger level te krijgen). Maar als je geen zin hebt om je draken te trainen tot ze meerdere levels zijn gestegen, is het bijna altijd voordeliger voor jezelf om ze gewoon in het AH te zetten. Exalt rates zijn doorgaans lager dan wat je ervoor zou krijgen als je ze verkoopt. Exalten kan wel nuttig zijn als je met je hele Flight probeert om dominance te halen, dwz als heel veel mensen uit jouw Flight zoveel mogelijk draken exalten om de bonussen te krijgen die wekelijks worden uitgedeeld aan de Flight die het meeste draken heeft exalt.

    Ik vind die onderste draak trouwens erg gaaf. Met dat oranje en zwart is het heel erg een Halloween-themed draakje. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 okt 2014 - 14:13 ]


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Mijn topics


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Square schreef:
    (...)

    Wat je er het beste mee kunt doen, ligt eraan wat voor jou handig is. (:
    Als je ruimte in je lair nodig hebt voor nieuwe nestjes, kun je ze waarschijnlijk beter meteen in het AH zetten. Je zou wel een iets hogere prijs kunnen vragen als je wacht tot ze volwassen zijn en hun breeding cooldown is afgelopen. Mensen hebben over het algemeen natuurlijk graag draken die ze meteen kunnen gebruiken voor nestjes, maar die paar duizend treasure die je misschien extra kunt vragen hoeven niet per se op te wegen tegen hoelang je dan moet wachten.
    Als je besluit je draken te exalten, zou ik in ieder geval even wachten tot ze groot zijn. Je krijgt meer geld voor draken met hogere levels en je kunt alleen volwassen draken trainen in het Coliseum (wat dus de enige manier is om een hoger level te krijgen). Maar als je geen zin hebt om je draken te trainen tot ze meerdere levels zijn gestegen, is het bijna altijd voordeliger voor jezelf om ze gewoon in het AH te zetten. Exalt rates zijn doorgaans lager dan wat je ervoor zou krijgen als je ze verkoopt. Exalten kan wel nuttig zijn als je met je hele Flight probeert om dominance te halen, dwz als heel veel mensen uit jouw Flight zoveel mogelijk draken exalten om de bonussen te krijgen die wekelijks worden uitgedeeld aan de Flight die het meeste draken heeft exalt.

    Ik vind die onderste draak trouwens erg gaaf. Met dat oranje en zwart is het heel erg een Halloween-themed draakje. :Y)

    Bedankt voor je uitgebreide uitleg. ^^ Echt tof hoe je iedereen probeert te helpen hier. :3
    En ja, die onderste vind ik ook het leukst, haha.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Jaaa! Als het goed is komen mijn allereerste nestjes morgen uit (:

    Jon schreef:
    (...)
    Bedankt voor je uitgebreide uitleg. ^^ Echt tof hoe je iedereen probeert te helpen hier. :3
    En ja, die onderste vind ik ook het leukst, haha.


    Ik weet nog hoe verwarrend het allemaal was toen ik net nieuw was, haha, dus dingen die ik weet even uitleggen is wel het minste wat ik kan doen. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan



    EGELS. Door de nieuwe update zijn er nu egels die je als voedsel kunt eten. Noooooh, je kunt toch geen kleine egeltjes eten. Moet je die oogjes zien, en dat neusje. ;-;


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Lijkt me ook prikkelbaar zoon egel als voedsel.


    Vampire + Servant = Servamp

    Ohhh die egeltjes zijn zo lief! ):