• Ik was gister (donderdag) dus jarig. Woensdagavond belde mijn vriend en ik en zei hij dat hij voor 'morgenavond' (dus: donderdagavond) met vrienden zou afspreken en weetikveel wat. Toen had ik al door dat hij mijn verjaardag was vergeten of niet helemaal doorhad welke dag het was.

    Maar op donderdag zei hij helemaal niks over mijn verjaardag: compleet niets. Hij stuurde geen bericht waarin hij me feliciteerde, hij belde niet, hij deed helemaal niets en ik werd toch best wel boos.

    Rond 11 uur 's avonds had hij nog steeds niets gezegd over mijn verjaardag maar begon wel te zeiken over hoe zwaar het op zijn werk was en blabla. Net na 12'en belde hij, maar daar had ik helemaal geen zin meer in en drukte hem weg (kinda kinderachtig, I know).

    De volgende ochtend (vandaag) vroeg ik hem of hij wist welke dag het gister was en toen begon hij vet vrolijk "gefeliciteerd blabla", dus ik zei vet rude "dat was gister lul". Toen zei hij dat 'ie dat wist en blabla, wat ik niet helemaal geloofde aangezien hij gewoon die avond met vrienden aan het chillen was waardoor je mij niet kan wijsmaken dat hij het "wist".

    Hij zei dat hij vanavond dus wat leuks met mij wilde doen en hij zei sorry en hij gaf toe (niet direct, natuurlijk, maar met veel woorden eromheen) dat hij mijn verjaardag was vergeten en vroeg wat voor cadeau ik wilde en dat we wat leuks zouden doen vanavond blabla. Daar had ik écht geen zin in: als je mijn verjaardag vergeet moet je niet aankomen met dat we een andere keer iets leuks gaan doen.

    Kijk, als hij niet kón was ik een andere dag echt graag iets leuks gaan doen, maar als je het vergeet dan moet je bij mij niet op een andere dag aan komen kakken.

    Ik ben hier echt gewoon boos over en ik hoef hem ook echt even gewoon niet meer te zien en ik begin gewoon te twijfelen aan de relatie. Na meer dan een jaar mag je hopen dat je vriend je verjaardag onthoud, maar nee hoor.

    Stel ik me aan of...?


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Oh, wat kut zeg. Ik begrijp heel goed dat je boos bent. Het kan gebeuren dat je echt glad vergeet welke datum het is, maar als je daarop geattendeerd wordt, zou ik me toch schuldig voelen. Duizend maal sorry zeggen zou voor mij nog niet genoeg zijn - ik zou me dan nog zo rot daarover voelen dat ik de verjaardag was vergeten.

    Heel erg gefeliciteerd nog!!


    look at the stars, look how they shine for you;

    Reznikov schreef:
    Oh, wat kut zeg. Ik begrijp heel goed dat je boos bent. Het kan gebeuren dat je echt glad vergeet welke datum het is, maar als je daarop geattendeerd wordt, zou ik me toch schuldig voelen. Duizend maal sorry zeggen zou voor mij nog niet genoeg zijn - ik zou me dan nog zo rot daarover voelen dat ik de verjaardag was vergeten.

    Heel erg gefeliciteerd nog!!

    Dit eigenlijk.

    Ik ben één keer de verjaardag van een heel goede vriend vergeten (terwijl we de dag daarvoor hadden afgesproken om het te vieren en ik heb hem toen zijn cadeau gegeven enzo). Hij vond het zelf niet zo erg (hij is mijn verjaardag ook vergeten, maar had niets anders verwacht, want hij vergeet het letterlijk ieder jaar XD), maar ik voelde me er toch super rot over.


    If you can't remember my name, just say 'chocolate' and I'll turn around.

    Ik moet zeggen dat ik zelfs mn eigen verjaardag nog bijna vergeet, I mean het is wel lullig en het is niet raar dat je je er zo rot over voelt, maar bedenk wel dat hij het niet express doet, het is geen aanval geweest maar een fout en dat kan iedereen gebeuren. Ik zou zelf wel laten merken hoe ik me er over voel als het zo belangrijk voor me zou zijn. Maar ik zou het hem niet al te lang kwalijk nemen, waarschijnlijk voelt die zich hardstikke schuldig.


    Als ik een dichter was dan was ik dichter bij je.

    Dat is wel vet lullig, inderdaad.
    Maar iedereen maakt fouten. Nu is dit wel een vrij grote fout, maar als er afgezien van dit nooit iets aan de hand is geweest, zou ik het geen reden vinden om het uit te maken. Hij laat zich aan de andere kant weer wel van zijn goede kant zien door een voorstel te doen om iets te plannen.

    Gefeliciteerd nog!

    Ik vind verjaardagen echt überbelangrijk, dus dit zou voor mij echt niet door de beugel kunnen. Ik zorg dan er ook wel voor dat iedereen zeker weet dat ik jarig ben en begin een week op voorhand al af te tellen enzo, dus dat is misschien niet echt te vergelijken met jouw situatie :') ik vind het alleszins wel rot dat hij niet gewoon zijn excuses aanbiedt, maar er omheen begint te draaien. Als hij gewoon meteen sorry had gezegd, vond ik het nog een andere situatie.
    Het beste wat je momenteel kan doen, is hem zeggen dat je er mee zit en dat je het echt niet vindt kunnen. Na een jaar mag je inderdaad verwachten dat hij je verjaardag kan onthouden en ook dat mag je hem zeggen. Als hij echt iets voor je georganiseerd heeft, zou ik daar wel nog naar toe gaan.
    Veel succes nog en een late gelukkige verjaardag!


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Hmm, heel eerlijk gezegd ben ik ook nogal een vergiet als het op verjaardagen aankomt en weet ik de helft van de tijd niet welke datum het is. :')
    Ik denk dat ik mijn beste vrienden nog niet eens feliciteer via de app ofzo, behalve degenen die ik al tien jaar ken en bij wie de datum in mijn geheugen gegrift is.
    Ik zou me er persoonlijk ook niet zo druk om maken (en had waarschijnlijk al vrij snel gevraagd 'vergeet je niet iets? ;p' maar ja, dat ben ik, haha. In snap dat je het niet leuk vindt en ik zou dat ook zeker aan hem laten weten, maar misschien heeft het ook niet heel veel zin om er heel zwaar over te tillen?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik zou er niet te zwaar aan tillen als ik jou was. Ik heb een keer een goede vriend gehad die na tien jaar een keer mijn verjaardag vergat. Hij was toen ook wel best druk enzo, maar kan gebeuren...

    Als je je verjaardag belangrijk vindt, vertel hem dat dan. En des noods herinner hem volgend jaar een week van tevoren aan. Sommige mensen zijn gewoon erg vergeetachtig (inclusief mijzelf (A)), en dat doen ze echt niet expres


    It's never gonna happen, Guys.

    Inderdaad naar en jammer dat hij het was vergeten! Had je hem er wel aan herinnert vantevoren? Ik zeg het gewoon een miljoen keer tegen mijn vriend en ook dat ik een cadeau verwacht dus als hij het vergeet ga ik wel pissed zijn. Waarom zei je niet tegen hem (toen hij je belde dat hij plannen had met vrienden) dat het je verjaardag was en hij je mee uit eten gaat nemen?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou ook super boos zijn als mijn vriend mijn verjaardag vergeet.


    It's hard to dance with a devil on your back. So shake him off.

    Blakelee schreef:
    Ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou ook super boos zijn als mijn vriend mijn verjaardag vergeet.


    26 - 02 - '16

    Blakelee schreef:
    Ik vind niet dat je overdrijft. Ik zou ook super boos zijn als mijn vriend mijn verjaardag vergeet.


    This.
    Ik zou zelfs serieus de gehele relatie opnieuw overwegen en de vraag stellen hoeveel hij dan wel niet om me geeft.

    Ja, mensen vergeten wel eens dingen. Maar de verjaardag van je frigging vriendin? No way José.


    •