• Hey mensen, welkom op dit zeurtopicje.

    Dit schreef ik eerst. Ik heb even iets beters ervan gemaakt. Bijna iedereen kent het wel: Nergens zin in hebben, maar dood gaan van de verveling. Ik heb dat dus echt heel vaak. De situatie is meestal ongeveer zo:
    Ik wil, kan of hoef ik geen nuttige dingen voor bijvoorbeeld school te doen. Vaak gebeurt het dat ik me niet meer kan concentreren omdat ik het gewoon zat ben en afhaak. Dan zou je denken: Ga iets leuks doen! Maar dan is plotseling niks meer leuk. Het meeste is óf te vermoeiend/lastig, óf niet leuk. Soms begin ik aan iets en haak dan halverwege af. Zo gaat dat dus als ik bijvoorbeeld eens een echt leuk idee heb voor een quiz (daarmee bedoel ik niet random quizzen, maar echt iets moois), en dan begin ik, maar als ik niet verder kom haak ik af. Het is te lastig, ik ben te moe, en dus is het niet meer leuk. Alles lijkt stom.

    Nu gebeurt het dus ook bij deze uitleg. Het lukt serieus gewoon niet om iets goeds ervan te maken. Ik heb dus eigenlijk geen idee of dit hierboven een degelijk begrijpbaar stukje tekst is. Hopelijk is het duidelijk met deze samenvatting:



    Heeft iemand tips om de verveling in combinatie met het nergens zin in hebben weg te drijven? Want daar heb ik soms echt heel veel last van, en het geeft me soms eigenlijk wel een rot gevoel.

    Situatie schets in punten:
    - Nuttige dingen. zoals werken voor school, lukt niet. Ik kan me niet concentreren, wordt er moe van en ben het zat.
    - Ik verveel me en wil iets leuks doen.
    - Niets lijkt leuk te zijn. Alles is te lastig, te saai, of een combinatie.
    - Ik wil relaxen en tijd nemen voor mezelf. Maar er komt niks van en verspil mijn tijd met het maken van dingen die ik vervolgens net zo goed kan weggooien aangezien er verder toch niets meer van komt.
    - Ik draag veel stress, vooral van school, van mezelf en van dit probleem
    - Ik ben vermoeid. Voor een deel komt dit door een nachtrust die niet optimaal is, maar het komt ook door school, wat veel stress opleverd, en door dit probleem. (het is een soort spiraal: Doordat ik moe ben krijg ik dit probleem en door dit probleem wordt ik moe.)
    - Het is een chaos in mijn hoofd en ik weet niet hoe ik die weg moet krijgen.
    - Ik haak af. Bij bijna alles. Huiswerk maken, klusjes doen, verhalen schrijven...
    - Veel dingen blijven bij ideeën, maar weinig ervan gebeurt ook echt
    - Alles begint te vervelen. Ja, dat is normaal. Maar wat als de dingen die je gelukkig maken je beginnen te vervelen? Zoals vriendinnen en muziek?
    - Ik ben de randomheid zat
    - Ik ben inspiratieloos en voel me leeg.

    Ik denk zelf dat het vooral hieraan ligt:
    - slecht slapen
    - Stress van school
    - te veel chaos, te weinig orde
    - te veel computer
    - te lui
    - Afhaken, niks afmaken

    Ik hoop dat jullie tips hebben om dit probleem te verhelpen. Ik zou het erg waarderen. Sorry dat dit topic eventueel heel chaotisch is. In ieder geval is het chaotisch gemaakt. Je merkt het dus eigenlijk al. Er is geen orde en ik haak af.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 20:54 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik herken het probleem volkomen, want ik heb er zelf ook last van. Meestal ga ik op dat soort momenten gewoon series/films kijken en stomme spelletjes op mijn mobiel spelen, gewoon om iets te doen.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2014 - 21:06 ]


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik herken het ook heel erg! Wat ik meestal doe is dan een ochtendje/middagje hardlopen, en daarna lekker in bad met heel veel zeep, en lekkere shampoo, om gewoon even te kunnen relaxen. Daarna kruip ik meestal in mijn pyjama om een filmserie te houden (1 of 2), om daarna mijn bed in te gaan.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Je noemt zelf al op waar het probleem zit, dus daar moet je ook aan werken. Leg die laptop weg en ga een uurtje eerder naar bed, bijvoorbeeld. Ik weet zelf dat lusteloosheid vaak een samenhang van bepaalde factoren is (bij mij, tenminste), en je moet die factoren bij de wortel aanpakken.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    OutlawQueen schreef:
    Ik herken het probleem volkomen, want ik heb er zelf ook last van. Meestal ga ik op dat soort momenten gewoon series/films kijken en stomme spelletjes op mijn mobiel spelen, gewoon om iets te doen.


    series series en nog meer series vooral. maar ondanks dat probeer ik me uiteindelijk ook te focussen op dingen die belangrijk zijn zoals school... als je erdoor in problemen komt met deadlines kan een coach zoals een mentor helpen..
    wat voor mij ook helpt is om dingen op te schrijven, bijna dagelijks, gewoon wat er gebeurt en wat ik voel enzo. zodat de dag wat duidelijker wordt en met meer duidelijkheid wordt het makkelijker om prioriteiten te schetsen. Dingen doen die je leuk vind en daarmee goed voor jezelf zorgen valt ook onder prioriteiten. Soms moet je jezelf gewoon dwingen ff te stoppen met schoolwerk en shit en gewoon en uurtje op bed gaan liggen, een film kijken, etc. zodat je daarna weer opnieuw kan concentreren en je niet blijft hangen


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Volgens mij komt die enorme verveling bij de gedachte aan huiswerk en aan school alleen al vooral door het feit dat je wat je leert op school gewoon niet leuk vindt. Ja oké, duh, natuurlijk is wat je op school leert niet bedoeld om leuk te zijn en het is ook een beetje de fout van school dat de lessen saai gebracht worden, maar misschien kun je het zelf ook een beetje interessanter proberen te maken? Ik vond het bijvoorbeeld altijd wel leuk om mooie mindmaps te maken over de lessen, om leuke, nieuwe schoolspulletjes te kopen en om het eens helemaal anders te leren – vond, want nu zit ik zelf nogal in de knoop met school en lap ik het allemaal een beetje aan m’n laars, eerlijk gezegd, maar daar komt verandering in. :'D

    Oh, en geef op school aan dat je stress hebt en daardoor slaapproblemen krijgt. Een groot deel van de leerkrachten zit gewoon te veel achter je veren – het gaat altijd maar om presteren, presteren, presteren. Dat is ook niet gezond.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 22:55 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Het lijkt er inderdaad op dat je in een negatieve spiraal zit. Naar wat ik lees uit het topic denk ik dat het begint met school en luiheid: je wil niet werken voor school, waardoor je slechter presteert op school, waardoor je stress krijgt, waardoor je minder goed slaapt en je lusteloos voelt, en omdat het niet goed gaat op school lijkt niks anders ook te lukken. Ik denk dat een groot deel hiermee verholpen is met zelfdiscipline en de wil om jezelf te verbeteren. Maak die schoolopdrachten, doe je best, en als je beter gaat presteren voel je je over het algemeen ook een stuk beter.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."