• Mijn moeder is de laatste tijd nogal gestresst. Best begrijpelijk aangezien het bij haar werk niet heel lekker loopt. Alleen daardoor slaat ze kei snel om van emotie en dat wordt afgereageerd op mijn zus en ik. Bij elk klein foutje dat ik maak, krijg ik al gelijk geschreeuw. Ook weet ik niet meer goed wat ik wel en niet kan zeggen aangezien mijn moeder zomaar ineens kan om slaan. Zo kan ze heel erg boos zijn en twee minuten later poeslief.
    Gisteren ben ik mijn Ov verloren, niet heel slim natuurlijk maar ik heb sinds gisteren middag niet meer met haar gepraat. Ik heb gisteren dan ook niet mee gegeten en heb snel toen mijn moeder op bed lag en mijn vader nog even naar de boot was, wat cornflakes op.
    Ik vind het de laatste tijd heel naar om thuis te zijn en het liefste zou ik gewoon tijdelijk heel ergens anders gaan wonen. Ik ben namelijk de laatste tijd kei moe omdat ik hierdoor ook stress krijg, voel mezelf niet lekker in mijn vel en ik heb gewoon nergens meer zin in.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Is er geen gezinshulp die je kan inschakelen? Het is namelijk erg vervelend dat jij de dupe bent van de moodswings van je moeder. Misschien heeft ze hulp nodig? Hoe dan ook, heel veel sterkte. Ik hoop dat het snel allemaal wat beter mag gaan, want ik vind het echt vervelend voor je dat het nu zo slecht gaat.


    26 - 02 - '16

    Heel naar. Ergens herken ik het, want mijn moeder is precies zo wanneer ze stress heeft (en mijn zus kan er ook wat van). Toen het heel erg was en de sfeer hier echt ronduit slecht was, heb ik een tijdje gesprekken gehad met een vertrouwenspersoon. Daardoor kon ik mij er makkelijker tussendoor bewegen zonder het mij al teveel aan te trekken en daardoor zelf niet in de stress te schieten... Is er nergens in jouw omgeving mogelijkheid om dat te doen, praten met een vertrouwenspersoon?

    Edit: mijn moeder bleek toen overigens ook overspannen en heeft hulp gehad van een maatschappelijk werker.

    [ bericht aangepast op 5 nov 2014 - 10:42 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Hè, wat vervelend. Ik kan aan de ene kant wel begrijpen waarom je moeder zo geïrriteerd kan reageren, maar het is natuurlijk niet bepaald gezellig dat ze dat dat op jou en je zus afreageert. Ik probeer dan altijd met mijn moeder te praten (Hoe gaat het met je? Kan ik iets voor je doen?) en wat extra aandacht aan haar te besteden. Ik neem het koken eens van haar over, of ik bied aan om te stofzuigen... Die kleine dingen zorgen ervoor dat mijn moeder weer wat afkoelt.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Wat naar om te horen van je moeder en welk effect dat heeft op jou. Ik snap dat je moeder momenteel in een moeilijke periode zit en dat ze zo reageert, ook al is dat voor jou en je zus niet de juiste manier. Ik denk dat je eerlijk moet zijn tegenover haar en vertellen dat je er moeite mee hebt. Natuurlijk kan jouw moeder haar gedrag niet 1-2-3 veranderen, maar ik denk dat het voor jullie beide veel oplevert: jij voelt je opgelucht en jouw moeder begrijpt hoe jij je voelt. Zij zal ook wel weten dat ze niet lekker in haar vel zit en jij ook niet. Wees lief voor haar op de momenten dat ze het nodig heeft en wees ook lief voor jezelf: trek je terug als je daar behoefte aan hebt, bijvoorbeeld. Spreek met je moeder af dat je daar momenteel meer behoefte aan hebt en dat je de vrijheid wilt om gewoon op jezelf te zijn op je kamer als je daar behoefte aan hebt. Ik denk dat ze dat wel begrijpt. Succes, hopelijk gaat het gauw beter.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Wat vervelend. :/
    Kan je niet met je moeder erover praten?


    [ heaven knows ]

    Gannicus schreef:
    Hè, wat vervelend. Ik kan aan de ene kant wel begrijpen waarom je moeder zo geïrriteerd kan reageren, maar het is natuurlijk niet bepaald gezellig dat ze dat dat op jou en je zus afreageert. Ik probeer dan altijd met mijn moeder te praten (Hoe gaat het met je? Kan ik iets voor je doen?) en wat extra aandacht aan haar te besteden. Ik neem het koken eens van haar over, of ik bied aan om te stofzuigen... Die kleine dingen zorgen ervoor dat mijn moeder weer wat afkoelt.


    Ik doe de laatste tijd al meer in huis dan ik eerder heb gedaan maar misschien is dit wel een idee. Bedankt!

    De rest: ook heel erg bedankt!


    "Ignite, my love. Ignite."

    Vervelende situatie. Niet echt fijn van je moeder dat ze het op jou en je zus afreageert, dat hoeft natuurlijk niet. Kan je er niet eens met je moeder over praten? Of je vader er eens over aanspreken? Misschien kan hij wel eens met je moeder praten?


    16 - 09 - '17

    Khamul schreef:
    Is er geen gezinshulp die je kan inschakelen? Het is namelijk erg vervelend dat jij de dupe bent van de moodswings van je moeder. Misschien heeft ze hulp nodig? Hoe dan ook, heel veel sterkte. Ik hoop dat het snel allemaal wat beter mag gaan, want ik vind het echt vervelend voor je dat het nu zo slecht gaat.


    als je zelfs niet meer normaal mee kan eten omdat het zo ongezellig is zou dit wel een oplossing kunnen zijn.. en anders tijdelijk bij vrienden logeren ofzo?


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Ik heb niet heel veel toe te voegen aan wat hierboven al gezegd is, maar


    #WWED - What Would Emma Do?

    Oh my, ik vind het echt zo rot voor je zeg! Natuurlijk snapt iedereen hoe ze voelt, maar het is echt rot hoe ze alles op jij en je zus reageert. Ik raad je sterk af om haar erover aan te spreken. Het is vaak beter dat een andere volwassene dat doet. Als jij het doet, is er een grote kans dat het alleen maar erger wordt. Dat weet ik omdat ik iemand kent die een soortgelijke situatie heeft gezeten.

    Zoek wat afleiding buiten het huis op. Ga met vrienden wat leuks doen en kijk of je een dagje of twee bij hun kan logeren. (K)


    -