• Heey, ik heb een vriendin die in mijn vriendengroep zit alleen de laatste tijd negeert ze me vaak en dan is ze om helemaal niks boos op mij , nu is ze weer boos op mij en zaterdag gaan we met met zn 5e naar de efteling voor een hele dag en ik heb dan echt geen zin in ruzie maar ik wil ook geen sorry zeggen voor iets wat ik niet gedaan heb.
    Wat moet ik doen?

    XXX
    IrwinA

    Misschien kan je haar gewoon even aanspreken en vragen wat het probleem is, of praat het gewoon even uit met elkaar.


    16 - 09 - '17

    Hee, die situatie komt me bekend voor. Laten merken dat er een probleem is, niet aangeven wát het probleem is, maar wel verwachten dat er sorry wordt gezegd. Om eerlijk te zijn, we zijn nu geen vriendinnen meer ook onder andere dankzij dit. Een oplossing is met haar praten, aangeven dat dit heel erg vervelend en onredelijk is.

    Ik ga zaterdag ook naar de efteling. c:


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Tsja, ik denk dat je toch het beste gewoon kan vragen wat het probleem is. Als jij niet weet wat het probleem is komt het nooit goed. Als ze dit vol blijft houden zou ik toch eens vraagtekens bij haar vriendschap gaan zetten.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ze wilt gewoon aandacht, gewoon negeren, of ga niet meer met haar om.

    Sheamus schreef:
    Misschien kan je haar gewoon even aanspreken en vragen wat het probleem is, of praat het gewoon even uit met elkaar.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Probeer met haar te praten en zeg hoe je je hierbij voelt. Vraag waarom ze zo doet en zeg dat je geen zin hebt in ruzie met haar. Het is de bedoeling dat je een leuke dag hebt met z'n alle in de Efteling, dus praat er met haar over en probeer er het beste van te maken! ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Bespreek het met haar. Wanneer je niet weet wat er aan de hand is, kan je er ook niets aan doen. Bovendien is het niet handig direct te oordelen of ze een slechte vriendin is bijv., ze zit er duidelijk mee en ze zou dit hoogstwaarschijnlijk niet zonder reden doen. Communiceren is enorm belangrijk in een vriendschap. Het is tevens niet fijn om zo'n gevoel te ervaren als je vriendin zulke dingen doet, maar probeer het op een rustige manier op te lossen. Verwijt elkaar niet van bepaalde zaken, dat helpt namelijk niets.


    [ heaven knows ]

    Eigenlijk is het wel jammer dat jij naar haar toe moet stappen terwijl zij blijkbaar een probleem heeft. Communicatieproblemen, pff.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik ben nu in de efteling en gelukkig doet ze gewoon weer normaal.
    Bedankt voor jullie reacties
    💕💕

    Gelukkig maar. Wat was het probleem, if I may ask?


    Don't walk. Run, you sheep, run.