• Heleu.
    Zondag heb ik weer eens een onderlinge manege wedstrijd en ik heb er heel veel zin in! Ik ga L1 rijden, in de klasse zijn we met zijn zessen en ik moet al allereerste rijden van mijn klasse en daarmee ook van de hele manege. Nu rijd ik op een hele leuke pony, Pasja, maar ze is bruin-wit gevlekt en ik moet om negen uur rijden. Nu moet ik hiervoor een kwartiertje inrijden en gaat de manege pas om acht uur open. Dan heb ik dus drie kwartier om te poetsen, in te vlechten én op te zadelen. Nu vraag ik mij af, hoe ga ik dit ooit redden?!

    Op zaterdag heb ik gewoon mijn les en moet ik waarschijnlijk ook op Pasja rijden, maar aangezien de paarden vaak naar buiten gaan blijft ze sowieso niet helemaal schoon.

    Hebben jullie tips?
    En rijden jullie zelf wedstrijden?


    take me back to the basics and the simple life

    Ik zou gewoon vragen of iemand alvast kan helpen vlechten, en niet te moeilijk invlechten, gewoon hengstenvlecht ofz. Of iemand kan invlechten en jij begint alvast met poetsen. En opzadelen duurt op zich ook niet heel lang :)


    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=121&t=1725293

    Vraag een vriendin om te helpen, poetsen en opzadelen duurt, zelfs al doe je het alleen, geen drie kwartier, hoor. Als je snel voort doet, kom je er wel. En als het alsnog niet lukt, kan er altijd wel iemand helpen. Maar dat denk ik niet, poetsen kan je best op tien minuutjes, en opzadelen gaat ook snel. Hangt dan wel van je paard af, als hij koppig is en het bit weigert... Maar ik denk wel dat je gevorderd genoeg bent.
    En invlechten... Hoe snel vlecht je? :') Komt wel goed, no stress.

    En nee, geen wedstrijden voor mij. ^^

    Veel succes jij, zondag.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Bedankt :3

    Maar Pasja is opzich niet zo groot maar doordat ze deels wit is en nogal een soort van modderverslavibg heeft en ik voor een les al een uur bezig ben en ze dan nog steeds niet helemaal schoon is.. Tja, poetsen red ik dan sowieso niet in tien minuutjes haha


    take me back to the basics and the simple life

    Ik wou bijna voorstellen om d'r de dag van te voren al in te vlechten, maar als ze daarna weer het land op gaat, lijkt het me dat dat niet veel zin heeft. Ik deed het vroeger wel vaak zo, maar al die paarden bleven toen 's nachts netjes in de box, ver weg van de modder. :'D

    Flink doorpoetsen lijkt me dus. Vraag aan iemand of diegene wil invlechten terwijl jij poetst en andersom, dat scheelt ook. Ben je als eerste, of zijn er mensen nog voor je? Want het is al een flinke tijd geleden dat ik voor het laatst heb gereden en ik reed ook alleen maar F'jes, maar in mijn herinnering liep het echt vanaf het begin al uit. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    Ik wou bijna voorstellen om d'r de dag van te voren al in te vlechten, maar als ze daarna weer het land op gaat, lijkt het me dat dat niet veel zin heeft. Ik deed het vroeger wel vaak zo, maar al die paarden bleven toen 's nachts netjes in de box, ver weg van de modder. :'D

    Flink doorpoetsen lijkt me dus. Vraag aan iemand of diegene wil invlechten terwijl jij poetst en andersom, dat scheelt ook. Ben je als eerste, of zijn er mensen nog voor je? Want het is al een flinke tijd geleden dat ik voor het laatst heb gereden en ik reed ook alleen maar F'jes, maar in mijn herinnering liep het echt vanaf het begin al uit. :')


    Ik moet als allereerste rijden D: en dat van samen poetsen is wel handig maar mijn vriendinnen komen later, om even te kijken en mn manege vriendinnen moeten zelf natuurlijk ook hun pony klaarmaken :/


    take me back to the basics and the simple life

    Wat ik altijd doe is als ik die les daarvoor er ook mee rij om hem te wassen (misschien dat het later averechts werkt...), en vragen of je dan een deken om mag doen. Samen met een vriendin vlecht ik altijd (want ik kan niet vlechten..:x), en poets ik/gebruik ik vaseline voor de neus en ogen. Ook poets ik meestal van te voren het tuig nog eens, en gebruik in haarspray voor in de vlechten. Gosh, al die uren die ik er al eens heb gestaan... Succes, je kan het!


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Hou je roskam en poetsblok gereed. Vlechten kun je wel van tevoren doen want deze blijven wel zitten.

    Maar ik neem aan dat jou manege niet bij fnrs aangesloten is, ik rij nu f10, omdat ik geen eigen paard heb.


    Firm believer of all that is magic

    Aidan schreef:
    Hou je roskam en poetsblok gereed. Vlechten kun je wel van tevoren doen want deze blijven wel zitten.

    Maar ik neem aan dat jou manege niet bij fnrs aangesloten is, ik rij nu f10, omdat ik geen eigen paard heb.


    Of ze aangesloten zijn weet ik niet. Ze zijn vokgensmij wel gedgekeurd en het is een erg mooie manee met goede naam. We doen gewoon niet aan F proefjes


    take me back to the basics and the simple life

    Wij rekenen meestal 1 uur voor poetsen, invlechten, opzadelen én laden in de trailer. En dat lukt meestal makkelijk. Hangt er ook van af hoe handig je bent met invlechten. Is het mogelijk dat je de dag van de voren als grondig poets en invlecht? Dat scheelt namelijk veel tijd.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'