• Als je deze titel leest, denk je hoogstwaarschijnlijk aan het drankje - misschien denk je zelfs: dat hoor je niet voluit te schrijven, maar ik heb het over de documentaire, of liever de documentaireserie.

    Ik vraag me af of meer mensen die deze documentaireserie kennen, want ikzelf ben er groot fan van.

    Een korte uitleg: In 1964 besloot Michael Apted een documentaire te maken over kinderen in Engeland. Hij zou ze gaan interviewen over een breed scala aan onderwerpen en koos daarvoor kinderen uit allerlei verschillende milieus. Aangezien in Engeland sprake is van een standenmaatschappij zie je daar ook redelijk grote verschillen in (zo zijn er superrijke jongens en meisjes, kinderen uit East-end London, het platteland, weeskinderen, middenklasse). De reeks heeft zich uitgebreid en elke zeven jaar interviewde hij dezelfde mensen weer (ook al zijn er mensen afgehaakt door de jaren heen). De serie is inmiddels gebleven bij 56 Up, die in 2012 werd uitgebracht en ik vind het echt mega fascinerend. Naast dat de onderwerpen interessant zijn en de mensen boeiend, is het natuurlijk ook een sociaal experiment: komen rijke kinderen beter terecht? Zijn de politieke voorkeuren van kinderen eigenlijk al bepaald door hun achtergrond? Etc.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Oh dat klinkt best wel interessant. Ik hou wel van documentaires, dus ik ga het zeker even checken :Y)
    Is er een bepaalde site waarop je het kan vinden?

    Ik ben zelf ook wel fan van documentaires (vooral Louis Theroux, die man is mijn held).

    https://primewire.unblocked.pw/watch-76387-Seven-Up
    Hier kun je links naar de eerste vinden. De volgende heet 7 Plus Seven en daarna krijg je 21 Up en zo maar door tot 56 Up. Als het goed is staan de anderen ook op Primewire.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik heb er wel eens van gehoord inderdaad. Een leuk initiatief.


    Spoiler alert: you will save yourself

    Ik moest inderdaad aan het drankje denken, de serie ken ik namelijk niet. Maar het klinkt wel interessant!


    Ik wil een tuin vol egels

    Niphredil schreef:
    Ik ben zelf ook wel fan van documentaires (vooral Louis Theroux, die man is mijn held).

    https://primewire.unblocked.pw/watch-76387-Seven-Up
    Hier kun je links naar de eerste vinden. De volgende heet 7 Plus Seven en daarna krijg je 21 Up en zo maar door tot 56 Up. Als het goed is staan de anderen ook op Primewire.


    Jaaa Louis is zo cool.
    Okido! Dan ga ik ze morgen even bekijken ^.^