• Ik moet voor school een aantal vragen beantwoorden op basis van een artikel over HRM-instrumenten, maar ik kan nergens vinden wat HRM-instrumenten zijn en in mijn boek staat ook niks duidelijks. Heeft iemand enig idee waar ik kan vinden wat het is - en waar het op een beetje een gemakkelijke manier staat uitgelegd?


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Zeker weten dat het HRM instrumenten zijn? :'D..
    Ik dacht ik zoek het eventjes op, maar ik vind alleen het HRM beleid en HR instrumenten


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ja, dat weet ik zeker. En dat is dus ook het probleem dat ik had. Het lijkt net alsof die HRM-instrumenten helemaal niet bestaan...


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Heart rate monitor? ...

    In welke context?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Euh... In de opdracht staat dat ik een artikel over HRM-instrumenten moet gebruiken waarbij het onderwerp een directe relatie heeft met de menselijke factor van MVO...


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    BRAINWITCH schreef:
    Euh... In de opdracht staat dat ik een artikel over HRM-instrumenten moet gebruiken waarbij het onderwerp een directe relatie heeft met de menselijke factor van MVO...


    Dus het is... biologie/ iets medisch?


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    BRAINWITCH schreef:
    Euh... In de opdracht staat dat ik een artikel over HRM-instrumenten moet gebruiken waarbij het onderwerp een directe relatie heeft met de menselijke factor van MVO...


    Dat lijkt me dan eerder een vorm van Human Resource Management instrumenten die je op moet zoeken en dat je moet kijken hoe die ik relatie staan tot Maatschappelijk verantwoord ondernemen?

    Underhill schreef:
    (...)

    Dus het is... biologie/ iets medisch?

    Wist ik het maar. Het staat in een boek met basisvaardigheden voor de professional en dan onder het kopje Management. Heb je daar wat aan? Want ik snap er echt niks van.


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Dat lijkt me dan eerder een vorm van Human Resource Management instrumenten die je op moet zoeken en dat je moet kijken hoe die ik relatie staan tot Maatschappelijk verantwoord ondernemen?

    Ik moet er een artikel over opzoeken en dan de volgende vragen beantwoorden:
    - Wat spreekt je aan in het artikel en hoe komt dat?
    - Welke vorm van persoonlijke ontwikkeling komt in het artikel nadrukkelijk naar voren?
    - OP welke manier heeft deze ontwikkeling te maken met de menselijke factor van MVO?


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    BRAINWITCH schreef:
    (...)
    Ik moet er een artikel over opzoeken en dan de volgende vragen beantwoorden:
    - Wat spreekt je aan in het artikel en hoe komt dat?
    - Welke vorm van persoonlijke ontwikkeling komt in het artikel nadrukkelijk naar voren?
    - OP welke manier heeft deze ontwikkeling te maken met de menselijke factor van MVO?


    Mag ik vragen welke opleiding je volgt?

    Human Resource Mangement, soms ook wel bekend als P&O, draait kort gezegd om het zorgvuldig omgaan met 'menselijk kapitaal' in organisaties. Vormen van persoonlijke ontwikkeling kunnen hierbij zijn: een introductieperiode voor een medewerker (niet zomaar in het diepe gegooid worden), een vorm van beloning (stimulerend effect), scholing (lijkt me duidelijk), etc. MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen is een manier van ondernemen voor bedrijven waarbij zij niet alleen producten produceren en verkopen aan de gemeenschap, maar ook hun steentje bijdragen aan de gemeenschap. Dit kan zijn doormiddel van het steunen van een goed doel of het zorgen voor het milieu wanneer men met vervuilende stoffen werkt.

    Ze vragen dus in feite of je een artikel kan analyseren, je kan vertellen of het je wel/niet aanspreekt, welke vormen van ontwikkeling het artikel bespreekt en wat dit te maken heeft met MVO. Ik denk dat ze met de menselijke factor dus het voorbeeld bedoelen waarbij het bedrijf iets teruggeeft aan de mensen/de gemeenschap maar dat weet ik niet zeker.

    Kun je nu verder? :3

    HRM-instrumenten kunnen vanalles zijn. (ik ben afgestudeerd in de HR in juni) Dat kan gaan van letterlijk instrumenten die je gebruikt in het proces van werving en selectie. Dus bepaalde technieken die je kan gebruiken om een sollicitatiegesprek te leiden, sollicitatieproeven,... Maar kan ook gaan richting beleid enzo. Bijvoorbeeld competentiemanagemen, talentmanagement, outplacement, loopbaanbegeleiding,...

    Volgens mij moet je gewoon een artikel zoeken in een HR-magazine waar je HR en MVO aan kan koppelen.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Skrivbar schreef:
    (...)

    Mag ik vragen welke opleiding je volgt?

    Human Resource Mangement, soms ook wel bekend als P&O, draait kort gezegd om het zorgvuldig omgaan met 'menselijk kapitaal' in organisaties. Vormen van persoonlijke ontwikkeling kunnen hierbij zijn: een introductieperiode voor een medewerker (niet zomaar in het diepe gegooid worden), een vorm van beloning (stimulerend effect), scholing (lijkt me duidelijk), etc. MVO, maatschappelijk verantwoord ondernemen is een manier van ondernemen voor bedrijven waarbij zij niet alleen producten produceren en verkopen aan de gemeenschap, maar ook hun steentje bijdragen aan de gemeenschap. Dit kan zijn doormiddel van het steunen van een goed doel of het zorgen voor het milieu wanneer men met vervuilende stoffen werkt.

    Ze vragen dus in feite of je een artikel kan analyseren, je kan vertellen of het je wel/niet aanspreekt, welke vormen van ontwikkeling het artikel bespreekt en wat dit te maken heeft met MVO. Ik denk dat ze met de menselijke factor dus het voorbeeld bedoelen waarbij het bedrijf iets teruggeeft aan de mensen/de gemeenschap maar dat weet ik niet zeker.

    Kun je nu verder? :3


    Ik volg een opleiding Engels vertalen bij het LOI ;D
    Ja, denk dat het nu wel lukt! Dank je wel! (:


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen