• Na lang nagedacht te hebben over een juiste titel voor mijn nieuwe verhaal, besefte ik dat ik echt niet veel verder kwam. Ik heb jullie hulp nodig.
    Hieronder staat de samenvatting. De genres zijn historisch, fantasie, romantiek en avontuur. Ik hoor graag jullie ideeën!

    Samenvatting:
    Isabella, dochter van de franse koning Filips IV is zestien jaar oud wanneer zij het kasteel verlaat. Ze ontsnapt aan een huwelijk met de koning van Engeland en duikt een compleet andere wereld in. Na jarenlang te hebben gedroomd van de wereld buiten de vier hoge muren, blijkt het geheel anders te zijn dan ze zich voorgesteld had. De buitenwereld blijkt niet alleen maar mooi te zijn, maar ook gevaarlijk. Ondanks de waarschuwingen had ze nooit voor ogen gehouden wat het donkere bos allemaal zou kunnen verbergen. Niets blijkt te zijn wat het lijkt. Ook nu doet ze eigenlijk niets anders dan ze altijd al heeft gedaan. Ze maakt gebruik van de jarenlange training die ze heeft gehad in boogschieten en reist mee met een jonge ridder, Louis. Samen vechten zij, niet alleen voor hun leven, maar ook voor elkaar.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Ik zelf vind engelse titels altijd prachtig, maar vertaak ze gerust xD

    - Danger beyond the castle
    - The woods
    - Sword and Bow
    - The danger of beauty
    - The princess with the bow
    - The escaped princess

    Als je in je samenvatting nou eens kijkt, en je pakt bepaalde belangrijke dingen eruit en plakt ze aan elkaar kom je ak heel ver.
    Wat je ook kan doen is een achterliggende titel kiezen. Bijv. Je hebt een titel: Kind van de zee
    En de bam van je character is Syrena. maar niemans weet nog dat ze een zeemeermin is tot ergens aan het einde van het verhaal, dan snappen se waarom de titel kimd van de zee is.
    Ik zeg ook maar wat hoor xD


    Hard Work. Good-hearted. Loyalty. And Fair Play: I'm a Hufflepuff In Every Single Way.

    Laleah schreef:
    Ik zelf vind engelse titels altijd prachtig, maar vertaak ze gerust xD

    - Danger beyond the castle
    - The woods
    - Sword and Bow
    - The danger of beauty
    - The princess with the bow
    - The escaped princess

    Als je in je samenvatting nou eens kijkt, en je pakt bepaalde belangrijke dingen eruit en plakt ze aan elkaar kom je ak heel ver.
    Wat je ook kan doen is een achterliggende titel kiezen. Bijv. Je hebt een titel: Kind van de zee
    En de bam van je character is Syrena. maar niemans weet nog dat ze een zeemeermin is tot ergens aan het einde van het verhaal, dan snappen se waarom de titel kimd van de zee is.
    Ik zeg ook maar wat hoor xD


    Bedankt voor het mee denken! Ben er nog niet helemaal over uit..


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Oh je verhaal wordt echt een sprookje!
    Oke, en nu een titel. MIsschien is het juist leuk iets met 'sprookje' ofzo te doen, want een prinses, en een kasteel en een ridder, maar buiten de kasteelmuren is het gevaarlijk..

    Het sprookje komt tot de lippen (woordenboek.org/spreekwoord. Het water komt aan/tot de lippen (=in groot gevaar, in hoge nood)).
    Dus iets met gevaar, maar ook met een sprookje. En lippen, romantiek, met de romantische ridder.. Oh lala

    Of iets met: voor de poorten van de hel weghalen (=uit het grootste gevaar redden) Ook woordenboek.org

    Ik dacht direct aan: 'Er was eens'. Misschien niet de meest geniale titel, hoor.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2015 - 18:47 ]


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Bedankt voor de tips!
    Echter ben ik inmiddels al tot een titel gekomen: Escape the Walls.

    Er kan dus een slotje op dit topic


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.