• Sorry, ik ben echt even radeloos want ik heb geen idee wat ik van een bepaalde zin moet maken. Met Frans moeten wij een kinderboekje vertalen maar google vertaler kan er rare dingen van maken dus ik wou vragen of misschien iemand hier mij een beetje kon helpen?

    Ze zijn zeg maar in een museum en zien een schilderij met blauwe sinaasappelen;

    Un tableau attire leur attention. Dessus, on voit des oranges bleues. . .
    –– Il est nul ce tableau! tranche Rufus.
    –– Les oranges bleues, ça n'existe même pas! confirme Eudes. Quelle andouille, le peintre qui a fait ce truc-là! On devrait prévenir les gens du musée.


    Alvast heel erg bedankt (flower)


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Dit is wat ik er met mijn beste frans (niet heel goed, haha) van kan maken:

    Een schilderij trekt hun aandacht. Daarop zien ze blauwe sinaasappelen
    - dat is een lelijk/waardeloos schilderij! zegt Rufus (mijn woordenboek zegt bij trancher 'doorsnijden' dus ik denk dat hij het op scherpe/snijdende toon zegt?)
    - blauwe sinaasappelen, die bestaan helemaal niet! bevestigt Eudes. .................., het schilderij is gemaakt om iemand voor de gek te houden (?) Men moet mensen beschermen/waarschuwen voor het museum

    Het zal wel niet letterlijk kloppen, maar dit is ongeveer wat ik ervan kan maken^^

    [ bericht aangepast op 18 jan 2015 - 14:30 ]


    "You can't cancel Quidditch!" - Oliver Wood

    Een schilderij trekt hun aandacht ... Daaronder zien ze blauwe sinaasappels.
    Het stelt niets voor, dat schilderij, verklaart Rufus.
    Blauwe sinaasappels, dat bestaat zelfs niet! bevestigt Eudes. Hoe belachelijk (vrij vertaald, andouille is je dikke darm, dus tja) de schilder die dat ding daar heeft gemaakt! We zouden de mensen van het museum moeten waarschuwen.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Heel erg bedankt allebei, ik waardeer het heel erg en het heeft me gelukkig verder geholpen :Y)


    Everything is illuminated by the light of our past.