• Hyhy. Mischien weten jullie nog dat ik een boek wil uitgeven dat collapse heet. Zo niet dan weten julie het nu.ik vraag me dus zo'n tienduizend dingen af en het internet geruikt in een van die gevallen te veel moeilijke woorden om begrepen te worden door mijn brein en verder kon ik het gewoon niet vinden. Vraag 1: is een maniscript een boek of een samenvatting of een paar hoofdstukken of zit ik er helemaal naast? Vraag 2: ik ga het collapse noemen maar os het dan mogelijk om daar nog een titel aan vast te plakken als ik iets vind dat er beter bij past? Of is het handiger om collapse als saga titel te doen? Vraag 3 is het mogelijk om als eigen uitgeverij etzelfde te verdienen als waneer je een uitgever hebt (ik ben 100% onervaren). En de laatste vraag, vraag 4: zouden jullie het snappen als ik aafgewezen ben door mijn leeftijd? ( stel dat mijn verhaal wel goed is). O wacht nog een vraag :heeft iemamd npg tops om het verhaal bekender te maken of eerder uitgekozen te worden door de uitgever?

    Eerst en vooral, als je een boek wilt uitgeven, en dit is niet om bot te doen, maar doe wat aan je spelling. Er staan alleen al in dit korte tekstje heel veel hoofdletter, grammatica en spellingsfouten.(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Eerst en vooral, als je een boek wilt uitgeven, en dit is niet om bot te doen, maar doe wat aan je spelling. Er staan alleen al in dit korte tekstje heel veel hoofdletter, grammatica en spellingsfouten.(:


    Ik heb idd moeite met mijn spelling .ik moet er inderdaad wat aan doen maar ik heb ook een paar vrienden die het voor me over willen lezen en zelf ga ik het elke keer dat ik geen inspiratie heb maar zou moeten schrijfen overlezen dus dar komt goed, toch bedankt x

    Dit is al je derde topic. Als je alles nou gewoon even ineen doet dan hoef je niet om elk wissewasje een topic te openen.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Jonty schreef:
    Dit is al je derde topic. Als je alles nou gewoon even ineen doet dan hoef je niet om elk wissewasje een topic te openen.

    Ja ik vond zelf ook dat ik te veel.deed maar.ik vind het moeilijk om een plak op het forum te kiezen voor al die vragen (naast dit over boeken heb ik namelijk nog veel meer vragen) en ik was ook van plan om hierna een tijdje geen topics meer te maken

    Ik snap dat je een boek wilt uitgeven, maar je moet weten dat dat heel moeilijk is. Kijk mss even op het internet, daar zal je ook wel wat vinden.


    <3

    samantha141 schreef:
    Hyhy. Mischien weten jullie nog dat ik een boek wil uitgeven dat collapse heet. Zo niet dan weten julie het nu.ik vraag me dus zo'n tienduizend dingen af en het internet geruikt in een van die gevallen te veel moeilijke woorden om begrepen te worden door mijn brein en verder kon ik het gewoon niet vinden. Vraag 1: is een maniscript een boek of een samenvatting of een paar hoofdstukken of zit ik er helemaal naast? Vraag 2: ik ga het collapse noemen maar os het dan mogelijk om daar nog een titel aan vast te plakken als ik iets vind dat er beter bij past? Of is het handiger om collapse als saga titel te doen? Vraag 3 is het mogelijk om als eigen uitgeverij etzelfde te verdienen als waneer je een uitgever hebt (ik ben 100% onervaren). En de laatste vraag, vraag 4: zouden jullie het snappen als ik aafgewezen ben door mijn leeftijd? ( stel dat mijn verhaal wel goed is). O wacht nog een vraag :heeft iemamd npg tops om het verhaal bekender te maken of eerder uitgekozen te worden door de uitgever?


    Het duurde even voor ik het ontcijferd had.. maar goed:

    Vraag 1: Een Manuscript betekend letterlijk dat het met de hand is geschreven, dus dat het niet gedrukt is.
    Vraag 2: Dat moet je zelf weten.
    Vraag 3: Ik heb geen idee. Een eigen uitgeverij? Hoe zie je dat voor je?
    Vraag 4: Hoe oud ben je?

    Niet beledigend bedoeld, maar ik zou echt veel gaan oefenen. Niet alleen spelling maar ook zinsopbouw en layout. Ook daar wordt je gewoon op beoordeeld. Het idee voor je verhaal kan nog zo goed zijn, maar het kan ook goed mis gaan in de uitwerking. Ik denk voor nu dat een boek schrijven én uitbrengen iets te hoog gegrepen is.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    Maleficia schreef:
    (...)

    Het duurde even voor ik het ontcijferd had.. maar goed:

    Vraag 1: Een Manuscript betekend letterlijk dat het met de hand is geschreven, dus dat het niet gedrukt is.
    Vraag 2: Dat moet je zelf weten.
    Vraag 3: Ik heb geen idee. Een eigen uitgeverij? Hoe zie je dat voor je?
    Vraag 4: Hoe oud ben je?

    Niet beledigend bedoeld, maar ik zou echt veel gaan oefenen. Niet alleen spelling maar ook zinsopbouw en layout. Ook daar wordt je gewoon op beoordeeld. Het idee voor je verhaal kan nog zo goed zijn, maar het kan ook goed mis gaan in de uitwerking. Ik denk voor nu dat een boek schrijven én uitbrengen iets te hoog gegrepen is.


    + Het is heel normaal dat de titel waaronder je schrijft niet de titel is waaronder het boek uiteindelijk uitgegeven wordt. Al met al is dat nog niet het belangrijkst op dit moment. Dat is zo te zien toch echt je spelling c; (oh en als je een moeilijk woord leest: type het in bij google. 99% van de keren vind je dan wel wat het betekent).


    Happy Birthday my Potter!

    samantha141 schreef:
    (...)

    Ik heb idd moeite met mijn spelling .ik moet er inderdaad wat aan doen maar ik heb ook een paar vrienden die het voor me over willen lezen en zelf ga ik het elke keer dat ik geen inspiratie heb maar zou moeten schrijfen overlezen dus dar komt goed, toch bedankt x


    Kun je idd makkelijk iets aan doen.X)
    Maar je hebt wel antwoord op je vragen dus verder: Succes!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Amai ik had zelf moeite om deze tekst te ontcijferen omdat het zo slordig aan elkaar ging.

    Nuja, uitgeven in eigen beheer: http://kunst-en-cultuur.infonu.nl/taal/5322-je-boek-in-eigen-beheer-uitgeven.html en op dezelfde site heb je ook een info pagina voor als je het naar een uitgever stuurt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Het laatste waar ik me nu druk om zou maken, is wat je aan je boek kunt verdienen. Zorg eerst maar gewoon dat het verhaal in goed Nederlands geschreven is. Als je verhaal qua vorm en inhoud goed is, maakt je leeftijd ook niks uit.


    i put the fun in funeral

    Misschien helpt dit? klik. Zelf heb ik verder geen ervaring met het uitgeven van boeken, maar ik wens je succes.