• Hallo allemaal,

    Sommige van jullie zullen mijn verhaal 'Hoge hakken, stinkende sokken' misschien nog wel kennen, voor de mensen die dit niet doen zal ik het even kort uitleggen. Een tijd terug had ik hier een verhaal geplaatst en toen het af was heb ik van Q verwijderd en het gecorrigeerd met een vriendin in de hoop het uit te kunnen geven. Alles ging goed en wel, ze had het na gekeken, ik print alles uit en stuurde het naar meerdere uitgevers. Natuurlijk verwachte ik geen wonderen en ben ondertussen 5 keer afgewezen en wacht op antwoord van de 6de.
    Ik woon in het buitenland (Frankrijk voor de nieuwschierigen) en het toesturen is daardoor een heel gedoe, als ik mijn script terug wil moet ik een envelop met postzegels mee sturen maar franse postzegels kunnen schijnbaar niet gebruikt worden om dingen te versturen in nederland. Ik kreeg mijn scripst hierdoor nooit aan. Nu bood mijn vriendin me aan het te sturen vanaf haar thuis (in nederland zoals jullie wel zullen bergijpen). Dat ging goed, ik print het hier drie keer uit en stuur alles in één keer naar haar toe, het probleem is nu dat ze in mijn synopsis* fouten heeft gevonden, dit kan trouwens ook een goede rede zijn van de afwijzigingen, als er al fouten in de synopsis staan, hoe moet het boek er dan wel niet van binnen uit zien (laat ik maar hopen dat dit niet het geval is).
    Mijn vriendin heeft tegenwoordig echter totaal geen tijd aangezien ze van opleiding zal veranderen en heel druk is met haar studie en thuissituatie. Ikzelf ben dyslextisch dus zie heel moeilijk fouten, zeker als ze van mijzelf zijn.
    Ik wilde dus vragen of iemand zo vriendelijk wilt zijn om mijn synopsis en misschien zelfs wat meer pagina's na te kijken. Ik zou jullie echt heel dankbaar zijn.


    Om te zien of het verhaal jullie aanspreekt om het te corrigeren, hier waar het over gaat:

    Hoge hakken, stinkende sokken. (Komedie)

    Jane is een jong en creatief, maar klunzig meisje dat naar een artistieke school wil, genaamd College Jean-Pierre du Lock. Er is echter één probleem om van Jane's droom werkelijkheid te maken. Er is geen plek meer op het meisjesinternaat. Jane ziet nog maar één oplossing en dat is om zich als jongen in te schrijven, met als gevolg dat ze als meisje tussen de jongens moet slapen. Met haar rode haar, sproeten, uitstekende oren en veel te kleine lengte, past ze totaal niet tussen de grote stoere jongens van school. Jane doet wanhopige pogingen om vrienden te maken, maar haar kwaliteiten zoals chanteren, beledigen en haar eeuwige sarcasme worden niet altijd in dank afgenomen. Dit bezorgt haar vaak meer problemen dan gewenst.
    Uiteindelijk ontmoet ze Yoran en Kyle, een tweeling die haar met tegenzin in hun midden opneemt. Ook komt ze Josephine tegen, waar Jane al meteen een hekel aan heeft. Zo word niet alleen Jane's leven zuur gemaakt, maar maakt zij ook het leven van Josephine met plezier tot een hel. Jane had graag een rustig schooljaar willen hebben, maar de klunzige Jane kan niet uit de problemen blijven, want ze doet niets anders dan ze veroorzaken.


    Liefs Sam

    *synopsis: korte inhoudsbeschrijving


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Je weet hopelijk wel dat je verhaal ook afgewezen zou kunnen worden omdat het nog te vinden is in cache op google? Alleen je verhaal verwijderen is niet genoeg aangezien google ook nog een geschiedenis bewaard en mensen nog steeds wat terug kunnen vinden als ze een zin of twee uit een hoofdstuk halen en erop gaan zoeken.

    Nog niet gesproken over het feit dat mensen je verhaal in de tussentijd hebben kunnen kopiëren. Not to burst your bubble, maar de volgende keer als je iets wil opaturen naar een uitgever moet je nooit iets online zetten.

    [ bericht aangepast op 31 jan 2015 - 17:44 ]

    Zouden ze dit dan niet melden? Dat hebben ze namelijk niet gedaan. Daarbij heb ik gehoord dat ze al steeds minder moeilijk doen over het fijt dat het ooit op internet heeft gestaan.
    Het is wel goed dat je dit zegt, ik dacht namelijk altijd dat gewist, behoorlijk gewist betekende, niet dat alles nog bleef staan. O_o

    Ik had het eigelijk ook pas bedacht toen het online stond, dus je tips is handig, maar wel voor mensen die in een vroeger stadium van hun verhaal hieraan denken. Ik weet dat het allemaal niet handig is verlopen maar daar is het nu wel te laat voor. Ik zeg ook zeker niet dat dit allemaal vlot en makkelijk is gegaan, ik heb ergens moeten beginnen en dat gaat nooit zonder fouten.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Dat klopt. Gaandeweg leer je steeds meer. We hebben op quizlet ooit eens eens een hele grote crash gehad waarbij bijna alle verhalen verloren gingen. Toen moesten de users zelf alle hoofdstukken terugzoeken via de google cache, vandaar dat er eigenlijk ook vermeld wordt dat je niets op internet moet zetten omdat het zo makkelijk gestolen kan worden.

    En uitgevers zijn niet verplicht om je te vertellen dat ze het op internet terug hebben kunnen vinden als ze ernaar hebben gekeken. Net zoals dat je niet van iedereen een afwijzing zal krijgen met een hele uitleg waarom of wat de verbeterpunten zijn.

    Ik zou je verhaal wel voor je willen nakijken (ik ben zelf ook nog een abo van je geweest toen het nog online stond :3), maar ik weet niet zeker of ik er wel genoeg tijd voor heb. Wat je sypnosis betreft, daar heb ik niet echt veel fouten in gevonden, buiten wat zinnen die niet lekker lopen en één dt-fout. Ik zit nu op mijn gsm, maar als je wilt dat ik je ergens mee help of zo, dan PB je me maar! ;]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Dat verhaal was echt geweldig! Ik zou het best willen nakijken, maar ik weet niet of ik echt alles eruit kan halen, maar dat kan ik proberen. Hoe lang zou ikdan eigenlijk hebben?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Grimlock schreef:
    Dat klopt. Gaandeweg leer je steeds meer. We hebben op quizlet ooit eens eens een hele grote crash gehad waarbij bijna alle verhalen verloren gingen. Toen moesten de users zelf alle hoofdstukken terugzoeken via de google cache, vandaar dat er eigenlijk ook vermeld wordt dat je niets op internet moet zetten omdat het zo makkelijk gestolen kan worden.

    En uitgevers zijn niet verplicht om je te vertellen dat ze het op internet terug hebben kunnen vinden als ze ernaar hebben gekeken. Net zoals dat je niet van iedereen een afwijzing zal krijgen met een hele uitleg waarom of wat de verbeterpunten zijn.


    In de tijd van de crash was ik nog maar heel kort op Q en zat nog niet op het forum dus daar heb ik veel van gemist. Nouja, ik wist natuurlijk wel dat het niet slim was dingen online te zetten die je naderhand wilde uitgeven, maar ik heb altijd gedacht dat wissen voldoende was. Grote fout dus.

    @friendzone en JamesPotter

    Leuk om te zien dat er nog mensen zijn die dit verhaal nog herinneren :')
    Ik heb er niet echt een tijd op gezet dus jullie hebben wel gewoon de tijd, het is echt niet dat het morgen af moet zijn, maar de Synopsis (niet die hier boven staat) is niet heel lang dus ik denk wel dat het redelijk snel klaar zou kunnen zijn. Waar ik me het meeste in intereseer is of jullie na de synopsis ook interesse hebben om daarna nog wat pagina's na te kijken op fouten. En ik stuur jullie dus maar meteen een PB, dat praat pakkelijker.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    De uitgevers gaan heus niet alle inzendingen googlen hoor, waarschijnlijk hoogstens als ze er serieus iets mee willen gaan doen en ik denk dat ze je er dan wel over zullen contacten.

    Ik wil je synopsis wel voor je nakijken. Er zijn trouwens ook best wat uitgevers die het manuscript per e-mail willen ontvangen, dus misschien kun je daar nog gericht naar zoeken? Dat scheelt erg in de verzendkosten!

    [ bericht aangepast op 31 jan 2015 - 23:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.