• Ja, ik ga vandaag niet naar school. De reden? Ik kan er gewoon simpelweg niet komen. Fietsen gaat niet vanwege mijn knie, mijn ouders zijn aan het werk (mn moeder moest om 7 uur op haar werk zijn en mn vader rijdt nu ergens met zijn vrachtwagen in Nederland, maar niet hier in de buurt) en ik ken niemand anders die me kan brengen. Want het OV is hier allemaal zo lekker geregeld.

    Ik zou de bus van 7.35 moeten hebben. En aangezien de bus hier zich nooit aan de reistijden houdt, stond ik er al 20 minuten van te voren. Op de site van u-ov stond dat er geen vertraging was, dusja. Gelukkig was er bij de bushalte wifi anders had ik nooit tussendoor de reistijden kunnen checken. Ik stond dus al om 7.15 bij de bushalte (normaal gesproken kom ik dan net pas uit mijn bed, maar nu stond ik gewoon al bij de bushalte haha) en wachtte netjes op de bus van 7.35. Hij is wel vaker te laat (gisteren ook een kwartier) dus ik keek er niet raar van op dat hij er om 7.45 nog steeds niet was. Ondertussen keek ik op de site van u-ov en daar stond nog steeds niks. Niks van vertraging, niks van dat de bussen niet reden ofzo, gewoon alleen de normale vertrektijden zoals ook in die vakjes van de bushalte hangen. Ik dacht alleen wel "Oké, die bus moet snel komen anders kom ik te laat." Een vriendin die appte een screenshot van de 9292 app, en daar stond dat de bus 10 minuten vertraging had. Maar dan had die dus allang moeten komen. Om 8.00 was hij er nog steeds niet, en heb ik mn moeder gebeld. Die heeft Q-buzz gebeld, maar er werd steeds opgehangen. Toen belde ze het nummer van 9292, en daar zeiden ze dat de bus netjes was langs gekomen. Uh, tuurlijk joh, dan had ik die allang gezien moeten hebben en erin zitten. De tweede bus zou snel komen, zeiden ze. Die komt normaal gesproken om 8.05. Om 8.10 was hij er nog steeds niet, en ik zou geheid te laat komen.

    Toen belde mijn moeder weer. Ik zou tot 8.30 moeten wachten en als de bus er dan nog niet zou zijn, zou ik naar huis mogen en dan zou zij school bellen dat ik niet kon komen. Ik heb nog gewacht tot 8.40 (dan zou de derde bus al langs geweest moeten zijn, had er al 5 minuten bij gerekend voor eventuele vertraging) en toen ben ik maar gewoon naar huis gegaan.

    Ik snap het niet, gisteren reed de bus gewoon (met die sneeuw) en nu rijdt ie gewoon niet. Het OV kan van mij lekker een dikke middelvinger krijgen en ik pak voorlopig niet de bus meer.

    Dus ja, haten jullie het OV ook zo erg?

    Wat vinden jullie van het OV?

    25.8% (8 stemmen)
     
    Goed

    22.6% (7 stemmen)
     
    Slecht

    12.9% (4 stemmen)
     
    Treinen nog wel oké, bussen slecht.

    12.9% (4 stemmen)
     
    Bussen nog wel oké, treinen slecht.

    25.8% (8 stemmen)
     
    Haat aan het OV.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Oh dat is wel naar, maar des te fijner dat je nu lekker thuis bent dan, en niet alsnog daarna heen moest.
    Ik heb niet zo enorm veel ervaring met stomme bus- en treintijden en zo, maar wel genoeg met stomme/rare buschauffeurs. Laatst was er eentje die letterlijk zei dat hij, wanneer hij bijna met pensioen zou gaan, nog eens (expres!!) een fietser aan zou rijden met de bus, omdat alle fietsers zo onbeschoft zijn (zijn woorden). Dat is ook niet echt iets wat je wilt horen van degene die het voortuig, waar jij in zit, bestuurd :')

    Wat stom dat ze dan niet rijden .
    Hier rijen de bussen redelijk op tijd (behalve de bus van 7:40). Dus dat is geen probleem. Al heb ik soms het probleem dat ik niet altijd ingecheckt ben. Dat -stomme- apparaat werkt niet altijd goed en dan checkt het mijn kaart niet in ._.
    Ik heb ook een paar keer gehad dat mijn saldo lager werd, terwijl ik met een abonnement heb .


    Seasons will change, but I shall remain

    Jeetje, ik vind het dapper dat je daar meer dan een uur bent blijven wachten. Niet dat je veel anders kon, maar prettig is dat niet met dit weer. :')
    Ik heb zelf geen bijzonder slechte ervaringen met het OV, maar ik woonde dan ook altijd op maximaal tien minuten fietsen van school, dus ik heb nooit de bus genomen. Nu ik in de stad studeer ga ik af en toe weleens met de trein, maar zelfs dan hoef ik maar een paar minuten, dus daar kan ook niet erg veel misgaan.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Elros schreef:
    Ik begin echt haat gevoelens te krijgen voor de ns... (cat)


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.