• Sorry voor het lang verhaal maar het moet er even uit...

    Vele van jullie hebben vast dit topic gezien. Mijn beste vriend en ik zijn toen op de herdenking/begrafenis uitgenodigd en we waren ook welkom op de koffietafel. Daar kwamen er ook achter dat op het zelfmoordbriefje (die gedrukt staat op de achterzijde van het prentkaartje) Dat mijn beste vriend de computer van hem erft. Omdat we allebei het idee hebben dat er meer achter zit, hadden we afgesproken om nog eens samen naar de familie te gaan en achteraf samen naar de computer te kijken om te kijken of wij iets kunnen vinden.

    Mijn beste vriend vroeg dus van de week of ik contact op kon nemen met de familie omdat zijn telefoon overleden was. Uiteraard zei ik dat het geen probleem was en ik zei ook dat ik de familie liet beslissen wanneer het het beste uitkwam. Het was geen probleem, zei hij. Aangezien de ouders gescheiden zijn, zei de broer dat we volgende week donderdag welkom waren zodat ook de vader erbij kon zijn en ze bereidt waren om de computer naar het huis van mijn beste vriend te brengen.

    Dus ik dat tegen hem gezegd. Maar omdat hij altijd in het weekend en vakanties bij zijn vriendin zit, kreeg ik te horen dat hij dan niet beschikbaar was. Eehm, ja hallo? Je hebt gratis OV dus een dag meer of minder maakt toch ook niks uit? Ik vond het vrij schandalig dat hij dit durfde te zeggen. Toen ging de discussie over zijn vriendin omdat zij een altijd stoornissen heeft ( Dit wist ik al vrijwel van het begin dat ik haar ken. Ik dacht dat zij het geen probleem zou vinden als hij er een dag niet was. Dat had ik dus verkeerd ingeschat. Opeens zei mijn beste vriend dat ik totaal geen idee had hoe ik met haar moest omgaan en dat ik het vanaf het begin verkeerd aan had gepakt. (Ze hadden mij op een gegeven moment gevraagd of ik met hun relatie kon helpen omdat er wat struggles waren op een bepaald gebied.)

    Toen ik dit te horen kreeg, werd ik echt kwaad. Hij weet verdomme dat ik genoeg vrienden help en heb geholpen met heel verscheidende problemen, dat ik niet voor niks heb gekozen voor de opleiding maatschappelijk werk en hij weet dat ik echt voorzichtig ben geweest met zijn vriendin. Je krijgt mij niet snel kwaad maar dit...

    Ik voel me letterlijk aan de kant geschoven, stank voor dank voor alle effort die ik hierin heb gestoken en ik vind heel jammer hoe hij zich gedraagt tegenover een goede vriend die zich van zijn leven heeft berooft...

    Nu, bijna een week later vraag ik me af of ik wat verkeerd heb gedaan. ik voel me gefrustreerd en ik kan wel janken.

    Dus, wat denken jullie?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik snap dat je - je zo voelt. Echt jammer dat je stank voor dank krijgt. Ik vind het goed van je dat je zoveel moeite doet voor die overleden vriend, dat vind ik echt heel erg mooi.

    Ik denk persoonlijk dat jij niet fout zit. Jij hebt geholpen toen ze daar zelf om vroegen. Dat ze dan nu zo vreemd doen, dat is fout.


    26 - 02 - '16

    Heimerdinger schreef:
    Ik snap dat je - je zo voelt. Echt jammer dat je stank voor dank krijgt. Ik vind het goed van je dat je zoveel moeite doet voor die overleden vriend, dat vind ik echt heel erg mooi.

    Ik denk persoonlijk dat jij niet fout zit. Jij hebt geholpen toen ze daar zelf om vroegen. Dat ze dan nu zo vreemd doen, dat is fout.


    Ik wil hem gewoon echt zo hard meppen en vragen waar de fack hij mee bezig is....


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Heimerdinger schreef:
    Ik snap dat je - je zo voelt. Echt jammer dat je stank voor dank krijgt. Ik vind het goed van je dat je zoveel moeite doet voor die overleden vriend, dat vind ik echt heel erg mooi.

    Ik denk persoonlijk dat jij niet fout zit. Jij hebt geholpen toen ze daar zelf om vroegen. Dat ze dan nu zo vreemd doen, dat is fout.


    We will not be quiet, Stonewall was a riot!

    Echt heel vervelend en stom. Ik vind dat jij gelijk hebt en dat je beste vriend zich daar maar even overheen moet zetten. Het moet voor de familie van de overleden vriend ook vervelend zijn om het opnieuw te plannen, het is waarschijnlijk al moeilijk genoeg zo.

    Jij zit duidelijk niet fout hierin. Als ze jou vragen of in hun relatie te helpen, dan geeft dat aan dat ze eigenlijk wel weten dat jij met dat soort situaties moet omgaan. Ik denk dat hij het misschien meer in frustratie heeft gezegd, omdat hij geen zin heeft om extra moeite te doen om naar de ouders van die vriend te gaan en hij eigenlijk ergens wel weet dat hij onredelijk is.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Bosie schreef:
    Echt heel vervelend en stom. Ik vind dat jij gelijk hebt en dat je beste vriend zich daar maar even overheen moet zetten. Het moet voor de familie van de overleden vriend ook vervelend zijn om het opnieuw te plannen, het is waarschijnlijk al moeilijk genoeg zo.

    Jij zit duidelijk niet fout hierin. Als ze jou vragen of in hun relatie te helpen, dan geeft dat aan dat ze eigenlijk wel weten dat jij met dat soort situaties moet omgaan. Ik denk dat hij het misschien meer in frustratie heeft gezegd, omdat hij geen zin heeft om extra moeite te doen om naar de ouders van die vriend te gaan en hij eigenlijk ergens wel weet dat hij onredelijk is.


    Ik heb ook op een gegeven moment gezegd dat ik me dus volledig terugtrok om hun te helpen en ik heb hem het nummer gegeven vaan de familie zodat hij het zich maar zelf uit kon zoeken. Ik was nogal kwaad op dat moment...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Ik snap dat je kwaad bent, maar bedenk wel even dat hij óók iemand is verloren. Iedereen dealt hier op zijn eigen manier mee, en zijn manier is waarschijnlijk door proberen zijn plannen hetzelfde te behouden. Het feit dat jullie ruzie hebben gehad heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij ook niet goed weet wat hij moet doen en ook verdrietig is.


    I'm so scared of being alone, yet I constantly push people away and never let anyone in.

    Je weet al wat ik er van vind, daar hebben we het gister al over gehad. Ik hoop dat je vriend echt inziet wat hij je aandoet. Sterkte ermee, Sharonnepon! Ik ben er voor je als je wil praten!


    16 - 09 - '17

    The_End schreef:
    Ik snap dat je kwaad bent, maar bedenk wel even dat hij óók iemand is verloren. Iedereen dealt hier op zijn eigen manier mee, en zijn manier is waarschijnlijk door proberen zijn plannen hetzelfde te behouden. Het feit dat jullie ruzie hebben gehad heeft er waarschijnlijk mee te maken dat hij ook niet goed weet wat hij moet doen en ook verdrietig is.


    Ik snap je punt maar hij flikt het me ook om niet te komen opdagen op verjaardagen, game parties, gewone afspraken en als ik aanbiedt naar zijn vriendin te komen, die veel verder weg woont, in het weekend, wat mij dus meer geld kost, weigert hij ook. Dit speelt al langer dan alleen sinds dit gebeuren.

    In mijn ogen laat hij gewoon iedereen en alles stikken voor zijn vriendin en ik heb hem al heel vaak op dit punt aangesproken.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Reigns schreef:
    Je weet al wat ik er van vind, daar hebben we het gister al over gehad. Ik hoop dat je vriend echt inziet wat hij je aandoet. Sterkte ermee, Sharonnepon! Ik ben er voor je als je wil praten!


    Dankjewel sylvie! Ik vond het gesprek heel fijn gister maar het zit me nog steeds gewoon erg dwars...


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Daryl_Dixon schreef:
    (...)

    Dankjewel sylvie! Ik vond het gesprek heel fijn gister maar het zit me nog steeds gewoon erg dwars...


    Dat is wel begrijpelijk. Hopelijk gaat het snel beter (:


    16 - 09 - '17

    Bosie schreef:
    Echt heel vervelend en stom. Ik vind dat jij gelijk hebt en dat je beste vriend zich daar maar even overheen moet zetten. Het moet voor de familie van de overleden vriend ook vervelend zijn om het opnieuw te plannen, het is waarschijnlijk al moeilijk genoeg zo.

    Jij zit duidelijk niet fout hierin. Als ze jou vragen of in hun relatie te helpen, dan geeft dat aan dat ze eigenlijk wel weten dat jij met dat soort situaties moet omgaan. Ik denk dat hij het misschien meer in frustratie heeft gezegd, omdat hij geen zin heeft om extra moeite te doen om naar de ouders van die vriend te gaan en hij eigenlijk ergens wel weet dat hij onredelijk is.

    + Veel sterkte ermee. <3


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Heimerdinger schreef:
    Ik snap dat je - je zo voelt. Echt jammer dat je stank voor dank krijgt. Ik vind het goed van je dat je zoveel moeite doet voor die overleden vriend, dat vind ik echt heel erg mooi.

    Ik denk persoonlijk dat jij niet fout zit. Jij hebt geholpen toen ze daar zelf om vroegen. Dat ze dan nu zo vreemd doen, dat is fout.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Bosie schreef:
    Echt heel vervelend en stom. Ik vind dat jij gelijk hebt en dat je beste vriend zich daar maar even overheen moet zetten. Het moet voor de familie van de overleden vriend ook vervelend zijn om het opnieuw te plannen, het is waarschijnlijk al moeilijk genoeg zo.

    Jij zit duidelijk niet fout hierin. Als ze jou vragen of in hun relatie te helpen, dan geeft dat aan dat ze eigenlijk wel weten dat jij met dat soort situaties moet omgaan. Ik denk dat hij het misschien meer in frustratie heeft gezegd, omdat hij geen zin heeft om extra moeite te doen om naar de ouders van die vriend te gaan en hij eigenlijk ergens wel weet dat hij onredelijk is.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Thanks people


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."