• Oke. Ik zit met een groot probleem. Ik zit in mijn 4e jaar van grafisch vormgeving.
    Mijn een na laatste project is een kinderboek maken (zowel het verhaaltje, als de illustraties).
    Maar ik heb totaal geen idee wat ik moet schrijven (hoeft niet heel lang te zijn, kinderboeken bestaan uit weinig tekst.

    Iemand die me heel snel kan helpen?


    To infinity and beyond •

    Het kan gaan over een kat/dier/ding die op zoek gaat, door het hele huis, naar een bepaald voorwerp? Dan kan je over zijn/haar zoektocht schrijven ;3


    26 - 02 - '16

    Je kan ook gewoon een short story schrijven met een kind in de hoofdrol? Het hoeft neem ik aan niet zo'n boek te zijn met vier regels per pagina. Eén van mijn favoriete short stories, The Ice Dragon, is ook geschreven voor kinderen (met een kind in de hoofdrol), maar nog steeds leuk voor volwassenen. Aangezien je wat meer vertrouwd bent op dat niveau waarschijnlijk is dat wat makkelijker.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik heb ooit een kinder pop-up boek gemaakt en daarvoor de mythe van Amor en Psyche omgevormd tot een kinder verhaal.


    Happy Birthday my Potter!

    Hoe klein zijn de kinderen?
    En leen anders een paar boeken bij de bibliotheek, kan je inspiratie opdoen :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Een vriendin van mij heeft haar pws over kinderboeken gedaan en ik weet nog dat de populairste kinderboeken met dieren te maken hadden. Dus ik zou dan iets met dieren doen. Moet het verhaal zelf origineel zijn?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Iparis schreef:
    Een vriendin van mij heeft haar pws over kinderboeken gedaan en ik weet nog dat de populairste kinderboeken met dieren te maken hadden. Dus ik zou dan iets met dieren doen. Moet het verhaal zelf origineel zijn?


    Nee, hoeft niet origineel te zijn. Maar ik heb totaal geen inspiratie om een verhaal te schrijven nu..


    To infinity and beyond •

    Idee : Een hondje is zijn moeder kwijt en is op zoek naar haar :]