• Ik kwam vandaag een NOS artikel tegen over fans die 88 jaar op het nieuwe album van hun favoriete band, Wu Tang, moeten wachten. Er is zes jaar aan het album gewerkt, onder andere Carice van Houten en het FC Barcelona-elftal komen er op voor en dat allemaal om in het bezit van een persoon te geraken. Het idee erachter is een soort counterbeweging tegen de almaar makkelijk toegankelijke muziek en de wil om echt een kunstwerk na te laten. "Voor de Mona Lisa moet je immers ook naar Parijs", om de audiotechnicus maar te quoten. De koper mag het album niet verspreiden en/of kopiëren, maar mag eventueel wel naar musea stappen. Na achtentachtig jaar vervalt het copyright en dan kan iedereen de 31 liedjes eindelijk horen.

    Lees hier het hele artikel

    Deze actie is natuurlijk een duidelijk statement, wat vinden jullie ervan? Is het het waard om er zoveel tijd en moeite in te steken als er slechts een iemand/een gezin + mogelijke vrienden- en familiekring er van mogen genieten?

    [ bericht aangepast op 5 maart 2015 - 16:51 ]


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik vind het wel ontzettend sneu voor de fans van de band. Verder snap ik het statement, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
    Als ik artiest was zou ik in de eerste plaats al blij zijn dat er mensen zijn die naar mijn muziek luisteren, legaal of illegaal. Als ze maar kaartjes kopen voor mijn concerten, lol.


    Alleen maar tranen van geluk

    Rowling schreef:
    Ik vind het wel ontzettend sneu voor de fans van de band. Verder snap ik het statement, maar ik vind het wel een beetje overdreven.
    Als ik artiest was zou ik in de eerste plaats al blij zijn dat er mensen zijn die naar mijn muziek luisteren, legaal of illegaal. Als ze maar kaartjes kopen voor mijn concerten, lol.

    Ik vind het ook wel sneu. Ik bedoel, ik ken de band niet, maar ze hebben sowieso fans die niet meer 88 jaar zullen leven :')


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Is dit serieus? Bizar.


    Whatever you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it because nobody else will.

    En dan klagen mensen over George Martin... :')


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Holy shit. Dat zijn nog een boel jaren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.