• New Zealand,
    The islands of Myths and Legends.
    Where Hobbits seem to roam and Elfs might be hidden behind every tree.
    It are also the islands where horses can roam free and you can truely connect with nature itself.

    Op het noordelijke eiland van het land, net buiten de hoofdstad Wellington, ligt een geweldig complex voor mens en paard: Rohan's Shire, een trainingscentrum en opleiding voor topruiters, the Riders of Rohan.

    • Personages •
    Studenten •
    • Cara Cecile Matthews • Dressuur en Voltige • Eleutheromania
    • Erin Olivia Fairchild • Eventing • AmericanPsycho
    • Féline Carrington • Springen • Tigresse
    • Evangeline Buckley • Dressuur • Appelboompje
    • • •

    • Levi Jock Nimoy • Eventing en Racen zonder wagen • Bain
    • Elias Carrington • Dressuur • Tigresse
    • Samuel August Campbell • Springen • Balloo
    • Vincent Wright • Springen • Infiniti
    • • •


    Manege Paarden •
    Arod 'Rod'Ierse Hunter • Springen • Koppig, eigenwijs, ongecontroleerd, lief in de stal maar een beest erbuiten, wil graag werken als hij het leuk vind en zijn hoofd er naar staat.
    ArrochLusitano • Dressuur • Een draak van een paard wie maar weinigen mag, als hij je mag valt hij te handelen maar het blijft niet makkelijk, heel soepel in zijn lichaam, heel slim maar zodra hij zelf begint te denken wordt niemand er blij van.
    Asfaloth 'Lotty'KWPN • Springen • Zachtaardig, altijd opzoek naar aandacht, wil iedereen altijd plezieren, zwaar ochtendhumeur, draaikontje als ze te lang moet stilstaan.
    BillMerens • Voltige • Een levende knuffel, doet geen vlieg kwaad, galoppeerd ze niet zonder een singel om zijn buik, lui en schijnbaar lomp tot ze begint te bewegen, gemeen tegen andere paarden.
    BregoLusitano • Springen • Een echte mafkees, liefste paardje van stal, misschien iets te gecontroleerd in zijn manieren, verlegen tegenover vreemde mensen en paarden.
    BumpkinAzteca • Dressuur • Mak, lief, heel voorwaarts, heel onzeker waardoor nieuwe oefeningen aanleren een flinke opgave is, doodsbang voor harde geluiden.
    LumpkinAzteca • Dressuur • Hyperactief, wil alles proberen, vrij klunzig als hij het niet snapt, moeite met leven zonder andere paarden dan gaat hij van het minste of geringste door het lint.
    Felaróf 'Fella'Siciliano indigeno • Cross-Country • Van nature calculerend, zal nooit harder werken dan moet, betrouwbaar, wendbaar, durft niet als eerste te starten met dingen.
    FirefootSella Italiano • Racen zonder wagen • Extreem sensitief voor gevoelens, heel snel opgefokt, knuffeldier, presteert niet onder stress, een schoothondje als haar grootte het zou toelaten.
    Hasufel 'Hansel'Peruviaanse Paso • Cross-Country • Onstuitbaar, druk tot in de extremen, ruw in zijn gedrag met anderen maar hij bedoelt het goed, probeert alles wat je vraagt en als hij het niet snapt doet hij gewoon wat denkt dat moet, concentratie van een goudvis, een hart van goud.
    LightfootSella Italiano • Racen met wagen • De vrolijkheid zelve, maar met een enorm zwakke rug, altijd in voor een feestje of een spelletje, zij is degene die je altijd zal begroeten als je eraan komt, ze is een allemansvriend
    MearasPaso Fino • Springen • Angstig paardje, doodsbang voor alles en iedereen, is alleen te rijden en te behandelen met een hele zachte hand en heel veel geduld, als hij je vertrouwd moet je voorzichtig blijven maar is het een zeer goed springpaardje.
    Nahar 'Nahnah'Peruviaanse Paso • Western • Werkt graag, loyaal, dramt zijn zin door om door te mogen werken, erg bijterig op het bit, verrassend sierlijk voor een westernpaard.
    RochallorEngels Volbloed • Racen zonder wagen • Bijtgraag en knagerig, gaat het liefst in volle galop of helemaal niet, feller dan een neon led-licht in een donkere tunnel, traag om op te starten in de morgen en niet te stoppen in de avond.
    RoherynEngels Volbloed • Racen zonder wagen • PHetzelfde en toch het tegenovergestelde van haar tweelingbroer Rochallor. Ze is erg trapgraag, gaat het liefst in volle galop of helemaal niet, feller dan een neon led-licht in een donkere tunnel, niet te stoppen in de morgen en niet vooruit te branden na zes uur.
    ShadowfaxLippizaner • Dressuur • Een verschrikkelijk paard op stal, lief zodra hij mag werken, erg loperig wat erger wordt door druk op het bit, zwak in zijn rug, erg kieskeurig in alles wat hij doet.
    Snowmane 'Snowy'Lippizaner • Western • Wild, enorm onstuimig, onbetrouwbaar, je krijgt de grootste lol met dit paard als je hem doorhebt.
    StryderPaso Fino • Racen met wagen • Fel, kan er niet tegen om ingehaald te worden, zonder harnas weigert hij harder te gaan dan stap, houd van kroelen in haar vrije tijd, eet niets anders dan hooi of kuil of gras.
    Stybba 'Styb'Ierse Hunter • Cross-Country • Vrolijk, claustrofobisch, onhandig in zijn bewegingen, extreem aanhankelijk.
    Windfola 'Filly'KWPN • Dressuur • Dominant, wil graag werken, afstandelijk, snel verveeld, opstandig als hij niet zijn zin krijgt.

    Eigen Paarden •
    HDH InfinitiHannoveraan • Verwend, dwars, knuffelig buiten de training • Infiniti
    NirvanaKWPN • Enthousiast, leergierig, ondeugend, aanhankelijk, schrikkerig • AmericanPsycho
    Prince Davon • Dressuur en Voltige • Aardig, rustig, vriendelijk, aanhankelijk • Eleutheromania
    AzaranAppaloosa • Makkelijk in de omgang, kalm, moet achter zijn kont aangezeten worden, kan niet tegen hardhandigheid • Tigresse
    MujallinArabier • Nerveus, zachtaardig, gehecht aan een persoon, gevoelig • Tigresse


    • Rohan's Shire •
    Het hoofdgebouw bevat een aantal kamers voor de studenten. Ook bevinden zich hier een gezamelijke woonkeuken en zitkamer. De stallen liggen op een enorm terrein vol met kleine buitenhuisjes in de heuvels, waar omheen zich weides van allerlei verschillende groten bevinden. In de meeste bevinden zich een aantal stallen, maar er zijn er ook een aantal met poetsplaatsen, twee met zadelkamers, en een vol met kluisjes voor de studenten. Dit terrein bevat ook drie grote overdekte rijbanen, twee grote buitenbanen, een racebaan, en een aantal longeerbakken. Om het terrein heen is ook een prachtige omgeving om lange buitenritten in te maken.
    In een aantal stallenblokken staan paarden van de stal zelf, stuk voor stuk paarden die op een heel hoog niveau kunnen presteren in hun eigen discipline. Ook is er plek voor eigen paarden van ruiters die hier komen om te trainen om tot de wereldtop toe te kunnen trainen. De manegepaarden staan in twee aanliggende stallenblokken en staan overdag als een kudde samen in de grootste twee weides, hengsten in de ene, merries en ruinen in de ander.


    • Trainingsrooster •
    7.00-8.00 • Ontbijt
    9.00-12.00 • Dressuur in baan 1
    9.00-12.00 • Springen in baan 2
    9.00-12.00 • Racen zonder wagen
    12.30-13.00 • Lunch
    14.00-17.00 • Voltige in baan 1
    14.00-17.00 • Western in baan 2
    14.00-17.00 • Racen met wagen
    18.00-19.00 • Avondeten
    20.00-22.00 • Buitenrit
    20.00-22.00 • Crosscountry


    • Stal Regels •
    • Na 11 uur 's avonds is iedereen binnen en is het terrein rustig. Je paard mag in de zomer, November t/m April, 's nachts in de weide blijven staan als hij of zij dit aan kan.
    • Na 12 uur 's avonds is iedereen op zijn of haar eigen kamer, is het stil en zijn de lichten uit.
    • Aanwezigheid bij trainingen van jou discipline is verplicht. Je mag alleen afwezig zijn met een geldig bewijs van de doctor dat je echt ziek was. Hierbuiten mag je zelf nog 2 uur trainen, hier valt longeren ook onder.
    • Paarden mogen niet gereden woorden binnen een uur dat ze eten hebben gekregen. Dit is hun rusttijd.
    • Maandag t/m vrijdag zijn er trainingen. Zaterdag of zondag is het wedstrijddag. De andere dag is het een rustdag en wordt er niet gereden en staan alle paarden op de wei.
    • Je houd je eigen kamer en de algemene ruimtes netjes en schoon. Je hebt een klusje per dag om dit zo te houden, waaronder koken, schoonmaken of afwassen.
    • Je hebt respect voor elkaar, de paarden, en elkaar's bezittingen.
    • Geen onsmakelijkheden in kleding nog gedrag.
    • Geen alcohol of drugs.
    • Rust, Reinheid, en Regelmaat staan hoog in het vaandel. Je doet wat je gezegd wordt, spreekt niet tegen, en gedraagt je naar behoren.
    • Niet rennen of gillen op het terrein.
    • Als er iets gebeurt, zeg je het tegen een leidinggevende. Die handelt het verder af.

    • De stal en haar werknemers bepalen of je jezelf aan de richtlijnen houd. Op het breken ervan staan sancties.

    • RPG Regels •
    • Minimaal 250 woorden, schrijven, dat is niet heel erg moeilijk. Verwerk hierin de omgeving, gevoelens, het verleden, etc.
    • Graag met leestekens en hoofdletters typen.
    • OOC graag met haakjes; [] {} () - -
    • Houd het graag REALISTISCH! Relaties groeien over tijd, oefeningen gaan verre van altijd goed, zowel jij als je paard hebben tijd nodig om dingen te leren en te verbeteren, niet iedereen mag je, en het leven gaat verre van altijd over rozen als je een student bent.
    • Als je een week niet hebt gereageerd zonder te laten weten waarom lig je er zonder pardon uit.
    • Reserveringen blijven 48 uur staan. Reservatie telt tot dat de rol helemaal af is.
    • Geen Mary Sue's (perfecte personages)
    • Naamsveranderingen doorgeven.
    • Geen personages van anderen besturen.
    • 16+ mag
    • Alleen Bain maken nieuwe topics aan.

    Op het overtreden van al deze regels staat na 2 waarschuwingen het verwijderen van je personage(s).

    Veel plezier!

    • Het Begin •
    Het is 8uur 's ochtends, 17 maart. Iedereen heeft net ontbeten en is bezig zichzelf en hun rijdier klaar te maken voor wat ze ook gaan doen voor de lunch. Trainingen zullen aan meerdere studenten tegelijk worden gegeven die er interesse in hebben, maar je mag niet meedoen met een training waarvoor je geen level 7 of hoger startbewijs hebt. Voeren Cara en Levi de paarden en zetten erin en Elias de lunch klaar. Vanavond is er een St. Patrick's Day feestje geplant, waardoor de buitenrit en de Cross-Country training zijn geschrapt.

    [ bericht aangepast op 13 maart 2015 - 11:02 ]


    Bowties were never Cooler

    (MT, k zal kijken of ik vanavond even bij kan lezen en kan reageren maar heb het heel erg druk met achterstallig huiswerk)


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake

    [De training is gezamelijk, en duurt 3 uur. Je hoeft niet perse elke dag te trainen, maar als je naar de training komt, moet je wel de gehele 3 uur trainen. Je moet minimaal 3 dagen per week trainen.]


    Bowties were never Cooler

    [okee, maar bij de dressuur staat twee uur?]


    take me back to the basics and the simple life

    [Dat is nu aangepast]


    Bowties were never Cooler


    Levi Jock Nimoy
    Ik luisterde naar het meisje en knikte. Ik snapte het wel, zelf zou ik ook wat langer kunnen trainen, maar persoonlijk hield ik wel van een feestje. Het was altijd heerlijk gezellig en druk. Maar als je daar niet van hield, snapte ik dat je het niet echt leuk vond. "Jammer, maar laten we er dan samen een leuke avond van maken." zei ik tegen haar met een glimlach, voor ik met het paardje naar de racetrack liep. Daarvoor moest ik langs de dressuurbaan, waar Cara heen was gegaan met Prince. Ik keek naar haar en schudde mijn hoofd. "Nee, sorry. Ik ga denk ik wat conditietraining doen." zei ik, voor ik verder liep naar de baan liep, die om de buitenbanen heen lag. Daar zette ik het paardje stil en deed mijn beugels goed. Ik zou de eerste tijd met een gewone lengte beugels rijden, en daarna pas met een racelengte, want dat zat gewoon enorm oncomfortabel. Ik klom via het hek op Fifi haar rug, omdat ik daar niet te veel last op wilde brengen. Hierna liet ik haar maar rustig stappen rond de hele baan, zodat ze warm kon worden aan een semi-lange teugel. Vaak ontspande ze langzaam in de loop van de training, maar nu liep ze nog erg gespannen en licht gestrest. Elke keer als we langs de baan liepen keek ze naar Prince. "Hij loop mooi, Cara." zei ik tegen haar in de voorbijkomst. Een Fjord kon heel snel lomp worden, maar Prince liep bij haar echt prachtig. Het was een echt dressuurpaard om te zien, zelfs al was het een Fjord. Ik draafde rustig aan en maakte mijn teugels wat op maat, omdat ze nu toch steeds sneller wilde gaan. Dat moest ik voorkomen, want ze zou anders te hard gaan voor haar benen of ze zou aangalopperen, wat ik ook niet wilde. Ik kriebelde zo af en toe zacht over haar schouder. Zo af en toe wisselde ik van richting, zodat ze op beide handen even sterk was. Ik voelde langzaam hoe ze ontspande en zich prettiger begon te voelen, maar ook hoe ze steeds erger begon te drammen. Uiteindelijk galoppeerde ik aan en liet haar een paar rondjes op elke hand gecontroleerd galopperen. Straks gingen we echt los, maar nu echt nog niet. Ik wilde haar ontspannen hebben, heel fit, maar ook ontspannen, want anders deed ze het alsnog niet. Uiteindelijk bracht ik haar weer terug naar een hopelijk redelijk rustige stap, al was ze iets drukker dan eerst. Zo kon ze iets kalmeren voor we echt gingen trainen. De trainer verwachtte dat ik al was ingereden als hij aankwam, dus nu wachtten we maar tot hij aan kwam zetten.


    Bowties were never Cooler

    (Erin zou op Mearas rijden van de manege paarden, maar ik wil dat graag aanpassen naar Windfola 'Filly' + mijn post komt hopelijk zo!)


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake

    [Prima]


    Bowties were never Cooler

    • Erin Olivia Fairchild •



    Erin was een van de laatste die de ontbijtzaal binnenkwam en ook een van de laatste die er weer wegging. Tot acht uur kon je ontbijten en dat vond Erin veel te vroeg. Ze was echt een avondmens en kon 's morgens haar bed amper uitkomen terwijl ze 's avonds de slaap maar niet kon vatten. En ook het feit dat ze hier pas een paar dagen was, droeg ook niet bij aan haar nachtrust. Alles was nieuw, ze moest overal nog aan winnen en kende nog niet echt iemand meer. Er waren wel mensen die ze herkende, zo had je de mooie tweeling maar hun namen wist ze niet en dan had je nog een jongen met blonde krullen die erg hyperactief was, wat Erin 's morgens niet kon waarderen. Maar je kon dus wel stellen dat Erin nog redelijk alleen was hier, en daar hield ze absoluut niet van. Gelukkig had ze Nirvana nog, maar ook hij moest nog erg wennen en was erg onrustig en gespannen van de lange reis naar Rohan's Shire.
    Erin zuchtte en nam nog een laatste slok van haar koffie, die er voor moet zorgen dat ze een beetje wakker was. Bijna wilde ze weglopen zonder haar spullen op te ruimen -uit gewoonte- maar dacht toen toch op tijd aan de regels: 'Je houd je eigen kamer en de algemene ruimtes netjes en schoon. Je hebt een klusje per dag om dit zo te houden, waaronder koken, schoonmaken of afwassen.' Niet iets waar Erin erg goed in was. Ze zette haar bord en beker in de vaatwasser en snelde toen naar de stallen. Ze wilde zo snel mogelijk omringd worden door het geschraap van paardenhoeven, de geur van hooi en het briesen van de paarden.
    Omdat Nirvana nog moest wennen had Erin besloten de komende tijd vooral te trainen op een van de manege paarden, Windfola ook wel liefkozend Filly genoemd. Filly was net als Nirvana een KWPN'er en was een uitstekend dressuurpaard en omdat Erin uiteindelijk met Nirvana ook in eventingwedstrijden wilde starten had ze besloten dat het tijd was om vooral de nadruk op de dressuur te gaan leggen, daar was ze geen uitblinker in. Erin hield meer van springen en cross-country maar ook dressuur vond ze een prachtige tak van de paardensport.
    Onderweg naar de stallen keek ze haar ogen uit, het was hier prachtig en ze dacht niet dat ze ooit zou kunnen wennen aan dit uitzicht. Ze veegde een aantal haarlokken uit haar gezicht en zette ze vast met een speldje. Ze ritste haar zwarte windjack wat verder dicht, zo vroeg was het toch nog wat fris. Ze moest even kijken welke kant ze op moest en tot haar opluchting wist ze het nog en doemde het stallencomplex van de manegepaarden voor haar op. Ze besloot eerst Filly's spullen te pakken, in de zadelkamer liep ze tegen de deur aan, hij ging dus naar buiten open in plaats van naar binnen wist ze nu.. Met het zadel en het tuig liep ze naar de poetsplaats waar ze een jongen en een meisje in gesprek aan trof. "Hey.." zei ze met een kleine glimlach. Erin was geen ster in het maken van vrienden, maar ze was wel vriendelijk en wilde ook graag met iedereen op kunnen schieten. Ze hing het zadel van Filly over de reling en hing zijn hoofdstel aan het haakje. Daarna liep Erin naar haar kluisje waar ze haar poetskoffer pakte.
    Onderweg kwam ze de blonde jongen tegen en een meisje met een Fjord, ze glimlachte voorzichtig naar ze en zwaaide even kort. Toen ze haar spullen bij de poetsplaats gelegd had ging ze Filly halen. Het was inmiddels half negen geweest en ze moest dus opschieten om de hengst op tijd klaar te hebben. "Hey jongen, ga je mee?" zei ze zachtjes tegen het paard terwijl ze hem een klopje op zijn nek gaf, ze deed hem het halster om en leidde hem de stal uit. Filly was een prachtig paard dat graag wilde werken, maar hij was erg dominant en wilde altijd zijn zin krijgen dus moest Erin streng voor hem zijn. Daar was ze de eerste les wel achter gekomen. Filly reed anders dan Nirvana, Nirvana was te berijden met zachte hand terwijl je voor Filly duidelijker en wat harder moest zijn. Ook dat was even wennen voor haar geweest.
    Toen ze Filly zo goed en zo kwaad als het ging schoon had gekregen - hij had ergens in een modderpoel liggen rollenbollen vermoedde Erin - , was het tijd om hem op te zadelen. Het was haar de afgelopen dagen al opgevallen dat hij dan flink kon stieren. Hij wilde voornamelijk niet luisteren als ze het bit in wilde doen. Toen ze hem uiteindelijk helemaal schoon en opgetuigd had was het een paar minuten voor negen. Gelukkig, dan zou ze niet te laat komen.


    .....ja, die eerste posts zijn altijd een ramp


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake

    Shitzooi. Ik had net een bestel lange post geschreven (500+ woorden) valt m'n laptop uit :c ugh. Ik ga zsm een post schrijven! I promise


    take me back to the basics and the simple life

    Awh! Neem je tijd


    Bowties were never Cooler

    Bain schreef:
    Awh! Neem je tijd


    Yeah. Ik post zo snel mogelijk, maar wss niet een hele lange post :x


    take me back to the basics and the simple life

    (Yetti, ik ben helemaal vergeten mijn post voor je aan te passen! Als het voor je post kan helpen, doe dan maar gewoon alsof ik het al aangepast heb en Erin naar de dressuurbak is gekomen c; )


    I'll be your best kept secret, and your biggest mistake

    AmericanPsycho schreef:
    (Yetti, ik ben helemaal vergeten mijn post voor je aan te passen! Als het voor je post kan helpen, doe dan maar gewoon alsof ik het al aangepast heb en Erin naar de dressuurbak is gekomen c; )


    No problemo! Ik ga de k ik na mn training weer posten ^^


    take me back to the basics and the simple life