• Na de profile, cover en veel andere stores heb ik besloten om een manuscript store te openen.

    Wat houdt dit precies in?
    Simpel, je kunt je manuscript naar mij toesturen en deze zal ik dan voor je nakijken.

    Wat heb ik daar aan?
    Als je je werk naar een uitgever wilt sturen, sla je geen goed figuur als er fouten in je tekst zitten. Je kunt je eigen tekst honderd keer doorlezen, maar toch is het een bekend fenomeen dat wij als schrijvers blind zijn voor onze fouten, omdat we de tekst al zo vaak hebben gelezen.
    Er zijn allerlei professionele schrijfcoaches die je hiervoor kunt inhuren, maar dat kost je wel een paar honderd euro.


    Wat heb jij daar aan?
    Ik wil na mijn huidige opleiding (die rond ik binnen drie maanden af) een opleiding/cursus tot redacteur doen. Ervaring opdoen is natuurlijk altijd handig, zo ook in dit vakgebied.
    Daarnaast hebben mensen mijn verhaal destijds ook nagekeken en er tientallen fouten uitgehaald, waardoor ik uit eigen hand weet hoe fijn het is.


    Wat wil je ervoor terug?
    Ik ga er natuurlijk geen geld voor vragen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik de naam van je manuscript, jouw volledige naam én je e-mailadres (ter referentie) in mijn CV mag vermelden. Daarnaast wil ik je vragen om een klein beetje feedback te plaatsen in de story die daarvoor aanmaak. Het zou ook kunnen dat ik je in de toekomst vraag om je feedback nogmaals te herhalen op bijvoorbeeld een eigen website.

    Hoe gaat het in zijn werk?
    Je meldt je in dit topic aan. Vervolgens stuur je me het eerste hoofdstuk toe. Ik kijk alles in Word na, waar ik met de ‘wijzigingen bijhouden functie’ je tekst zal verbeteren en opmerkingen zal plaatsen.
    In de eerste instantie kijk ik één pagina na. Als daar fouten inzitten die met grote regelmaat terugkomen (zoals verkeerd plaatsen van leestekens) dan zal ik je die bladzijde terugsturen met feedback. Pas als je dat in de rest van je manuscript hebt veranderd, zal ik verdergaan.


    Hoe kan ik me aanmelden?
    Door hier een berichtje te plaatsen. Vermeld even de titel van je verhaal, vertel waar het over gaat en zet ook even neer hoeveel bladzijden (A4) het zijn. Daarna kun je je eerste hoofdstuk naar mij toesturen: manuscripten@outlook.com

    Waaraan moet mijn manuscript voldoen?
    - Het moet in Word geschreven zijn.
    - Het moet een OP-verhaal zijn.
    - Je bent bereid om je e-mailadres en volledige naam prijs te geven.
    - Je bent bereid om een feedback te geven (dat hoeven echt maar een paar zinnen te zijn).


    Tot slot wil ik nog even benadrukken dat ik dit in mijn vrije tijd doe. Op dit moment heb ik het druk met mijn scriptie en eigen manuscript, dus zal ik er vooral in het weekend en in de avonduren aan werken. Houd er rekening mee dat het best een maand of drie kan duren voordat ik klaar ben met je hele manuscript – naast de wachttijd voordat ik er überhaupt aan begin.
    Af en toe krijg ik ook betaalde opdrachten en je zult wel begrijpen dat deze voorrang hebben.

    Story waarin de reviews worden geplaatst:
    Manuscript store

    [ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)

    Helder! Nou, als je wilt kun je het proloog sturen, dan kan ik daar eens naar kijken. (:


    Graag! Geef je even je e-mailadres? (mag in pb, ik zet het mijne liever ook niet voor iedereen online ;))


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Graag! Geef je even je e-mailadres? (mag in pb, ik zet het mijne liever ook niet voor iedereen online ;))

    Oh, ik dacht dat die in het topic stond haha. Hij staat ook elders op Q, dus ach: tazz_ikke@hotmail.com


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Oh, ik dacht dat die in het topic stond haha. Hij staat ook elders op Q, dus ach: tazz_ikke@hotmail.com


    Oeps, overheen gelezen, sorry
    Ik stuur hem door :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    katl1 schreef:
    (...)

    Oeps, overheen gelezen, sorry
    Ik stuur hem door :)


    Nee, ik was het vergeten neer te zetten, dus dat klopt wel. ^^


    Every villain is a hero in his own mind.

    Hey
    Ik vind dit echt awesome dat je dit doet!

    Ik heb zelf ook een nog, onafgewerkt, manuscript dat ik maar al te graag eens wil laten nalezen.
    Het ding is wel dat ik niet echt een proloog heb, die ik je kan sturen . Het eerste 'deel' is 16 bladzijden... (van de momenteel 68)

    Ik geef je hier al een korte inhoud en laat me maar weten of je het ziet zitten!

    (Het spreekt voor zich dat ik bereid ben je feedback te geven op je verbeterwerk, dat is wel zo eerlijk)

    Er heeft eeuwenlang vrede geheerst tussen mensen en elfen. Nadat de elfenprins de dood vond tijdens een bezoek bij de koning van de mensen, zijn beide rijken in een oorlog verwikkeld. Tijdens de jaren van vrede zijn er echter veel elfen tussen de mensen gaan wonen en omgekeerd. Met het uitbreken van de oorlog vluchten zij terug naar hun eigen land. Melfen, kinderen van een elf en een mens, kunnen echter nergens heen. Nog meer verafschuwd dan de echte vijand, worden zij van beide kanten opgejaagd. Alleen al naar een melf kijken zonder hem aan te vallen, is een halsmisdaad. Alleen een volslagen idioot zou het in zijn hoofd halen om een melf te helpen. Ruben is zo’n volslagen idioot en hij is er nog trots op ook. Na de dood van zijn vrouw is er geen haar op zijn hoofd dat eraan denkt om een jonge vluchtelinge en haar melfenzoon aan hun lot over te laten. Zijn dochter Katerina denkt er later net zo over. Nadat ze uit noodzaak het ouderlijk huis zijn ontvlucht stelt ze alles in het werk om haar broer in leven te houden. Het probleem is dat hij zelf zonder verpinken zijn leven in de waagschaal legt. Het meest idiote eerst, maar zichzelf aanmelden voor de lijfwacht van de kroonprins, is zelfs voor hem een brug te ver. Ja toch?

    [ bericht aangepast op 20 maart 2015 - 23:38 ]


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Het hoeft geen proloog te zijn hoor. Ik kijk gewoon de eerste pagina na en als er geen terugkomende grammaticale fouten inzetten doe ik daarna de rest. (:

    - eh Lothbrok hier dus. :')

    [ bericht aangepast op 21 maart 2015 - 0:32 ]

    PhiIyra schreef:
    Het hoeft geen proloog te zijn hoor. Ik kijk gewoon de eerste pagina na en als er geen terugkomende grammaticale fouten inzetten doe ik daarna de rest. (:

    - eh Lothbrok hier dus. :')



    oké :D Mailtje komt eraan!


    Vallen is niet moeilijk, het opstaan wel

    Ik heb hem ontvangen. n_n


    Every villain is a hero in his own mind.

    Deze ga ik even onthouden, je zult misschien wel een mailtje van me ontvangen over een aantal maanden hehe


    It's okay.

    Omdat ik bang ben het overzicht kwijt te raken, heb ik even een nieuw emailadres gemaakt. Vanaf nu kunnen jullie je hoofdstukken naar manuscripten@outlook.com sturen.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben bezig met een verhaal en ben ondertussen zo'n 21 pagina's ver. Eigenlijk heb ik er nog niet meteen een titel voor, maar zou ik al een eerste hoofdstuk of een paar pagina's door kunnen sturen? Ik wil graag al even wat feedback, zodat ik weet waar ik moet op letten :')

    Het verhaal gaat eigenlijk over een meisje van rond de 17, Lina. Ze heeft een talent voor piano spelen en steekt hier ook veel tijd en training in. Je zou kunnen zeggen dat het haar leven is. Ook heeft ze een beste vriend, waar ze al sinds haar geboorte naast woont. Ze gaan naar dezelfde school en zitten voor veel lessen bij elkaar. Adrian is haar enige en beste vriend.
    Tot op een dag een nieuwe jongen op school komt en haar meer aandacht geeft dan ze dat gewend is. Na een lange periode van onzekerheid valt ze dan toch voor zijn charmes en even lijkt het erop dat hij ook voor haar valt. Tot hij haar op de nacht van Halloween in de steek laat en er een ongeluk gebeurt. Lina haar handen zijn zwaar verbrand. Haar hele wereld stort in. Het doet pijn om nog piano te spelen en al snel durft ze het niet meer, omdat het lijkt dat ze helemaal van nul opnieuw zal moeten beginnen. Adrian is de enige die haar hierdoor kan leiden, maar ook hij heeft te kampen met emotionele problemen...

    -Sorry ben niet zo goed met samenvattingen. Ik beloof je mijn best te doen er niets cliché van te maken, maar ik vrees dat ik al een klein beetje in die richting ga ;#-

    [ bericht aangepast op 27 maart 2015 - 17:52 ]


    “To live will be an awfully big adventure.”

    Ik heb een klein vraagje. Ik heb een vriendin die binnenkort misschien een verhaal wil gaan schrijven en natuurlijk wil ze dat het nagekeken wordt. Ik heb het over jou gehad tegen haar, dat je dit online had aangeboden op deze site. Zij wil echter niet op de site komen, maar vroeg of je haar misschien alsnog kon helpen als ze hulp nodig had?


    16 - 09 - '17

    Sirimiri schreef:
    Ik ben bezig met een verhaal en ben ondertussen zo'n 21 pagina's ver. Eigenlijk heb ik er nog niet meteen een titel voor, maar zou ik al een eerste hoofdstuk of een paar pagina's door kunnen sturen? Ik wil graag al even wat feedback, zodat ik weet waar ik moet op letten :')

    Het verhaal gaat eigenlijk over een meisje van rond de 17, Lina. Ze heeft een talent voor piano spelen en steekt hier ook veel tijd en training in. Je zou kunnen zeggen dat het haar leven is. Ook heeft ze een beste vriend, waar ze al sinds haar geboorte naast woont. Ze gaan naar dezelfde school en zitten voor veel lessen bij elkaar. Adrian is haar enige en beste vriend.
    Tot op een dag een nieuwe jongen op school komt en haar meer aandacht geeft dan ze dat gewend is. Na een lange periode van onzekerheid valt ze dan toch voor zijn charmes en even lijkt het erop dat hij ook voor haar valt. Tot hij haar op de nacht van Halloween in de steek laat en er een ongeluk gebeurt. Lina haar handen zijn zwaar verbrand. Haar hele wereld stort in. Het doet pijn om nog piano te spelen en al snel durft ze het niet meer, omdat het lijkt dat ze helemaal van nul opnieuw zal moeten beginnen. Adrian is de enige die haar hierdoor kan leiden, maar ook hij heeft te kampen met emotionele problemen...

    -Sorry ben niet zo goed met samenvattingen. Ik beloof je mijn best te doen er niets cliché van te maken, maar ik vrees dat ik al een klein beetje in die richting ga ;#-


    Ja hoor, geen probleem!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Florrie schreef:
    Ik heb een klein vraagje. Ik heb een vriendin die binnenkort misschien een verhaal wil gaan schrijven en natuurlijk wil ze dat het nagekeken wordt. Ik heb het over jou gehad tegen haar, dat je dit online had aangeboden op deze site. Zij wil echter niet op de site komen, maar vroeg of je haar misschien alsnog kon helpen als ze hulp nodig had?

    Geen probleem!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Lothbrok schreef:
    (...)
    Geen probleem!


    Ah super! Dan laat ik het haar weten.


    16 - 09 - '17