• Na de profile, cover en veel andere stores heb ik besloten om een manuscript store te openen.

    Wat houdt dit precies in?
    Simpel, je kunt je manuscript naar mij toesturen en deze zal ik dan voor je nakijken.

    Wat heb ik daar aan?
    Als je je werk naar een uitgever wilt sturen, sla je geen goed figuur als er fouten in je tekst zitten. Je kunt je eigen tekst honderd keer doorlezen, maar toch is het een bekend fenomeen dat wij als schrijvers blind zijn voor onze fouten, omdat we de tekst al zo vaak hebben gelezen.
    Er zijn allerlei professionele schrijfcoaches die je hiervoor kunt inhuren, maar dat kost je wel een paar honderd euro.


    Wat heb jij daar aan?
    Ik wil na mijn huidige opleiding (die rond ik binnen drie maanden af) een opleiding/cursus tot redacteur doen. Ervaring opdoen is natuurlijk altijd handig, zo ook in dit vakgebied.
    Daarnaast hebben mensen mijn verhaal destijds ook nagekeken en er tientallen fouten uitgehaald, waardoor ik uit eigen hand weet hoe fijn het is.


    Wat wil je ervoor terug?
    Ik ga er natuurlijk geen geld voor vragen, maar ik zou het wel fijn vinden als ik de naam van je manuscript, jouw volledige naam én je e-mailadres (ter referentie) in mijn CV mag vermelden. Daarnaast wil ik je vragen om een klein beetje feedback te plaatsen in de story die daarvoor aanmaak. Het zou ook kunnen dat ik je in de toekomst vraag om je feedback nogmaals te herhalen op bijvoorbeeld een eigen website.

    Hoe gaat het in zijn werk?
    Je meldt je in dit topic aan. Vervolgens stuur je me het eerste hoofdstuk toe. Ik kijk alles in Word na, waar ik met de ‘wijzigingen bijhouden functie’ je tekst zal verbeteren en opmerkingen zal plaatsen.
    In de eerste instantie kijk ik één pagina na. Als daar fouten inzitten die met grote regelmaat terugkomen (zoals verkeerd plaatsen van leestekens) dan zal ik je die bladzijde terugsturen met feedback. Pas als je dat in de rest van je manuscript hebt veranderd, zal ik verdergaan.


    Hoe kan ik me aanmelden?
    Door hier een berichtje te plaatsen. Vermeld even de titel van je verhaal, vertel waar het over gaat en zet ook even neer hoeveel bladzijden (A4) het zijn. Daarna kun je je eerste hoofdstuk naar mij toesturen: manuscripten@outlook.com

    Waaraan moet mijn manuscript voldoen?
    - Het moet in Word geschreven zijn.
    - Het moet een OP-verhaal zijn.
    - Je bent bereid om je e-mailadres en volledige naam prijs te geven.
    - Je bent bereid om een feedback te geven (dat hoeven echt maar een paar zinnen te zijn).


    Tot slot wil ik nog even benadrukken dat ik dit in mijn vrije tijd doe. Op dit moment heb ik het druk met mijn scriptie en eigen manuscript, dus zal ik er vooral in het weekend en in de avonduren aan werken. Houd er rekening mee dat het best een maand of drie kan duren voordat ik klaar ben met je hele manuscript – naast de wachttijd voordat ik er überhaupt aan begin.
    Af en toe krijg ik ook betaalde opdrachten en je zult wel begrijpen dat deze voorrang hebben.

    Story waarin de reviews worden geplaatst:
    Manuscript store

    [ bericht aangepast op 25 maart 2015 - 11:45 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Even een berichtje aan iedereen die mij een verhaal heeft toegestuurd: ik ben de afgelopen week weer begonnen met redigeren, maar mijn laptop is gisteren kapot gegaan. Deze zal dus eerst gemaakt moeten worden voordat ik verder kan. Ik kan af en toe op de laptop van mijn man, maar daar zit geen Word op en daarop kan ik dus ook niet hieraan werken. Dan weten jullie waarom het zo lang duurt, maar dat ik het niet vergeten ben. ;D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Fijn dat je dat even laat weten! :) Hopelijk komt alles snel in orde met je laptop.

    Ik wil trouwens nog even zeggen dat mijn verhaal intussen af is, het telt 195 pagina's nu


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Ik ben met iets bezig, maar hoe slordig ik ook ben schrijf ik alles door elkaar. De eerste 4 hoofdstukken staan wel al vast, maar ik zou graag een beetje feedback willen over de aanpak van het verhaal. Aanvaard je dit ook of wil je enkel volledige manuscripten, want ik kan me inbeelden dat mijn aanvraag niet veel meerwaarde voor jou biedt op dit moment.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    Ik ben met iets bezig, maar hoe slordig ik ook ben schrijf ik alles door elkaar. De eerste 4 hoofdstukken staan wel al vast, maar ik zou graag een beetje feedback willen over de aanpak van het verhaal. Aanvaard je dit ook of wil je enkel volledige manuscripten, want ik kan me inbeelden dat mijn aanvraag niet veel meerwaarde voor jou biedt op dit moment.


    Nee hoor, ik werk toch per hoofdstuk. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Oef gelukkig. Is het een probleem als ik het in pdf verstuur, want het verfuckt het lettertype wat in andere programma's. Is het een probleem dat ik liever de vernoeming laat voor wat het is, want ik ben nog maar in de beginfase en zou het nogal stom vinden als je me vernoemd en er op lang termijn niks van in huis komt.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avandra schreef:
    Oef gelukkig. Is het een probleem als ik het in pdf verstuur, want het verfuckt het lettertype wat in andere programma's. Is het een probleem dat ik liever de vernoeming laat voor wat het is, want ik ben nog maar in de beginfase en zou het nogal stom vinden als je me vernoemd en er op lang termijn niks van in huis komt.


    Ik heb die vereisten niet voor niets opgesteld. :'D
    Dus ja, ik vind het een probleem als je het verhaal in PDF verstuurd omdat ik dan geen Word-aanpassingen kan doen en ik wil die feedback ook hebben, want dat is een soort referentie. Het maakt verder niet uit wat er van je verhaal terecht komt, want daar gaat het niet om. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ok. Met dat je pc kapot was wist ik niet hoe je het best de bestanden had. :)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hehe. Als het goed is kan ik dit weekend weer aan de slag!


    Every villain is a hero in his own mind.

    mijn verhaal heet utopia en de nieuwe krijgers.
    Uitleg:
    Het gaat over een planeet genaamd Utopia. De bewoners op die planeet zijn achterneven van de mensen, want 30.000 jaren geleden zijn de aarde en Utopia samen gebotst. Zo zijn er portalen opengegaan om naar die planeten te gaan. Daardoor zijn er mensen en dieren gekomen en ze begonnen daar ook te leven en te evolueren in andere wezens door het water en het eten. Ze begonnen ook verschillende krachten te krijgen. Door het 5de element: 'brangen' en door de evolutie zijn er 10 nieuwe rassen ontstaan en kregen elk een eigen functie op de planeet. 30.000 jaar later vormen zich veel problemen. De 2 goden of leiders van de planeet willen de problemen oplossen door krijgers dus ridders te zetten op de planeet, maar dan komt er een groter probleem. De vijand van de goden wilt alles vernietigen met zijn ras, dus moeten de 2 goden met 10 krijgers die ze hebben uitverkoren de 3de god verslaan en vernietigen.

    Er zijn zo'n 18 bladzijden maar korte versie van mijn verhaal ben in de toekomst van plan voor een langere.

    Hoe verloopt het al. Ben super nieuwsgierig :x


    Today's special moments are tomorrow's memories.

    Aserah schreef:
    Hoe verloopt het al. Ben super nieuwsgierig :x

    Ik heb de laatste maand geen tijd gehad en hoopt dat dit binnenkort anders gaat worden. :')


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ga hier weer actief mee verder! Vanaf nu ga ik proberen omr minimaal drie ochtenden in de week te redigeren (hoewel het afhandelen van bèta-aanvragen daar ook even onder valt ;D).


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik doe dit even in Mijn Topics omdat nu bezig ben met schrijven. Als ik vragen mag doe je het ook als het boek bijvoorbeeld engels geschreven is?


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia

    Astrophe schreef:
    Ik doe dit even in Mijn Topics omdat nu bezig ben met schrijven. Als ik vragen mag doe je het ook als het boek bijvoorbeeld engels geschreven is?

    Ik wil dat in principe best proberen, maar mijn Engels is niet zo uitmuntend. Dus dan zou het alleen op basis van de verhaallijn zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Jotunheim schreef:
    (...)
    Ik wil dat in principe best proberen, maar mijn Engels is niet zo uitmuntend. Dus dan zou het alleen op basis van de verhaallijn zijn.

    Oke dat zal ik onthouden (: Thanks


    The Clock Is An Illusion And We Are All Trapped In It. Fye • Onism • Astrophe • Alazia