• Hallo iedereen

    Omdat er op Quizlet veel verschillende afkortingen en begrippen langskomen leek het me wel handig deze op te lijsten voor de mensen die sommige dingen niet begrijpen.

    Afkortingen

    • M.T. (Ook wel bekend als MT, mt en mine) = Mijn Topics, dit zeggen mensen als ze een bepaald topic willen bewaren.

    • MOD Ook wel bekend als mod) = Moderator, als je [MOD] of [MOD mededeling] in een titel ziet staan betekent dit dat de moderators een mededeling hebben voor de users.

    • RPG = Role Play Game, dit is een verhaalvorm.*

    • MSV = Meespeelverhaal, dit is een verhaalvorm.*

    • Q = Quizlet(.nl)

    • Abo (Ook wel bekend als ABO) = Een abonnement, als je een story leuk vindt en je wilt deze volgen en bij elk hoofdstuk een PB krijgen kan je een abonnement nemen.

    • PB = Privé Bericht, soort Email.

    • GB = Gastenboek Bericht = dit vind je onderaan je profiel, oorspronkelijk is het bedoeld om korte gesprekjes in te maken.

    • Admin = afkorting van administrator, dit zijn de beheerders van Quizlet.nl.

    • OT = On Topic, dit wil zeggen dat je bij het onderwerp blijft van het topic waarop je reageert. Moderators vragen meestal 3x om On Topic te blijven, als je dan offtopic blijft gaan wordt het topic gesloten.

    • Off (ook wel bekend als OFFT) = Off Topic, dit wil zeggen dat je niet bij het onderwerp van het topic blijft.

    • OTOFT = Speciale afkorting die gebruikt wordt door één van de users hier. Het staat voor Ontopic gaan in het Off Topic subforum.

    • GM = Golden Membership

    • Bèta (Ook wel bekend als beta) = De afkorting van Bètareader, de spellingcontroleurs van Quizlet.

    • LJH = Lucht Je Hart (topic)

    • FC = Faceclaim, het gezicht dat je gebruikt om het uiterlijk van jouw personage te beschrijven.

    • SA = Stand Alone.

    •OS = One Shot

    • FF = Fanfictie of fanfiction

    • OP = Onbekende Personen

    • OP = Kan ook Original Post(er) betekenen.

    • TS = Topicstarter

    • NC = Nameclaim


    *Hier meer uitleg over RPG's en hier meer uitleg over MSV's.


    Begrippen

    • Quizlet = online website waar jongeren hun creativiteit kwijt kunnen en elkaar kunnen ontmoeten.

    • Users = gebruikers van de website

    • Crew = Users die de dagelijkse gang van zaken op Quizlet onderhouden. Ontdek hier de hele crew!

    • Administrators = De mensen die de site beheren. Ze sturen ook de crew aan, je kunt administrators herkennen aan hun oranje kleur.

    • Moderators = Users die er voor zorgen dat de site ordelijk blijft en ze handhaven de huisregels, je kunt moderators herkennen aan hun rode kleur.

    • Bètareaders = Users die jouw stories controleren op spelling en grammatica, ze geven jou ook spellingtips, je kunt Bètareaders herkennen aan hunpaarse kleur.

    • Bemiddelaars =Users die optreden als er ruzie is tussen users, ze proberen beide partijen te verzoenen. Je kunt Bemiddelaars herkennen aan hun blauwe kleur.

    • Columnisten = Personen die het alledaagse leven proberen toe te lichten en hun hersenspinsels opschrijven. Ze worden speciaal door de moderators aangesteld om dit te doen, je kunt de columns op de startpagina van Quizlet terug vinden.

    • Huisregels = De regels waaraan je je moet houden op Quizlet.nl, je vindt ze hier

    • Nieuwsbrief = Wekelijkse lijst van creaties die er tussen uitspringen.

    • Forum = Plek waar de users met elkaar kunnen praten.

    • Zeiktopic = Vroeger een beledigende term, maar nu een begrip dat wordt gebruikt om aan te duiden dat het een topic is waarin naar adviezen wordt gevraagd en waar het hart wordt gelucht..

    • Waarschuwing = PB die je krijgt als je één of meerdere regels overtreedt.

    • Ban = Als je je aan de regels blijft zondigen wordt je van de site geweerd, dit is een ban.

    • Meeting = Users die elkaar in het echt gaan ontmoeten.

    • Golden Member = User die heeft betaald voor extra kleine functies.

    • Ananas = zo worden users met een Golden Membership onderling genoemd.

    • Spotlight = Bovenaan de pagina komen verschillende creaties voorbij, dit is de Spotlight, je dient hiervoor te betalen.

    • Credits = Middel om een Golden Membership en Spothlight te kopen, je moet betalen voor credits.

    • Kudo = Dit geef je als je een Quiz of Story heel goed vindt.

    • Top = Lijst met Stories of Quizzen die veel kudo's hebben gehad, je vindt het onderaan de pagina.

    • Stand Alone = Een verhaal van slechts één hoofdstuk, een kortverhaal dus. De term Stand

    • One Shot = Een synoniem voor Stand Alone, alleen wordt de term One Shot meer bij Fanfictie gebruikt.

    • Fanfictie (Ook wel bekend als Fanfiction) = Een verhaal(Story) met bekende personen.

    •Onbekende Oersonen = Een verhaal met zelfverzonnen personen.

    • Topicstarter = de persoon die het topic heeft aangemaakt.


    Zo, als jullie nog begrippen of afkortingen kennen mogen jullie die zeker posten in dit topic!

    Groetjes
    Jarne
    Debbaut

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 22:52 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Wat is het verschil tussen een Stand Alone en One Shot?


    Queer zijn is gewoon alles

    Debbaut schreef:
    Wat is het verschil tussen een Stand Alone en One Shot?

    Niks, denk ik? Nou ja, de term One Shot wordt meer met fanfiction gebruikt en Stand Alone voor wedstrijden en andere dingen.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Oh, OP moet er nog bij.


    He cannot pass by without touching and moving and shaping and changing every thing, every boy-city, in his path.

    Okay!^^


    Queer zijn is gewoon alles

    Soms, vooral bij RPG's, kom ik ook weleens TS (Topic—Starter) tegen. :Y)

    [ bericht aangepast op 18 april 2015 - 17:21 ]


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Dionysia schreef:
    Soms, vooral bij RPG's, kom ik ook weleens TS (Topic—Starter) tegen. :Y)


    Da's waar!^^

    Moest ik nog Dooddoenervo noemen had ik er DDVO ook tussen moeten zetten.:'D


    Queer zijn is gewoon alles

    Ziet er goed uit!


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Bij een RPG zag ik ook laatst NC - nameclaim - voorbij komen. Dit gold voor haar voornaam en achternaam. Geen odee of dit een echte afkorting is maar misschien Mag hij ertussen :')?


    I just caught the wave in your eyes

    Yeah, ik zet hem erbij!


    Queer zijn is gewoon alles

    Oh, ik zie nu dat er 'Goldem member' staat ipv Golden :]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Mooie lijst zo! Ik wil wel even opmerken dat er twee keer FC in de lijst staat. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Ik pas de foutjes aan!(:


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik gebruik OP vaak met als betekenis "Original Poster". Dit wordt veel op Engelse fora gebruikt als verwijzing naar de eerste post van het topic, wat erg handig kan zijn.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 22:42 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Dauth schreef:
    Ik gebruik OP vaak met als betekenis "Original Poster". Dit wordt veel op Engelse fora gebruikt als verwijzing naar de eerste post van het topic, wat erg handig kan zijn.


    Ik zal het er ook bij zetten!


    Queer zijn is gewoon alles