• Once upon a time in a land far away called ‘The enchanted forest’. A beautifull magical land where everyone seems to have an happy ending. Or not everyone?
    An evil queen cursed everyone by sending them to a new world including herself. A world where she would be the one having a happy ending.





    Welkom in Storybrooke, het kleine onbekende stadje waar iedereen elkaar lijkt te kennen. Je hebt er de bibliotheek, De bekende B&B waar iedereen een ontbijtje, lunch en avondmaaltijd weet mee te pikken, de oude antiekzaak enzovoort. Het lijkt tot nu toe misschien goed en wel, echter heb je enkel dat gehoord wat mensen denken te weten van Storybrooke. Er is namelijk één klein verschil. De tijd staat er stil, en dat niet alleen. De bewoners hier zijn niet de normaalste. Elk persoon komt namelijk uit een sprookje, ja een sprookje, enkel weten ze dat niet van zichzelf. Het klinkt misschien gek, maar dat zijn de feiten.



    x Rollen x


    Demitrius Mise || Rumpelstilskin || Ainigma || [1.3]

    Joshua Aiden James Mise || The Huntman/ Wolf || Raccoon || [1.3]
    Cordelia Brooke Mays || Red Riding Hood || Constellation ||

    Chiara Jones || Captain Hook || Ainigma || [1.2]
    Max Wood || Peter Pan || The_Glue || [1.5]
    Beau Elliot Trinket || Tinker Bell || Raccoon || [1.7]

    Isabeau Solace || Bontepels || Clarick || [1.1]
    Fa Mei || Mulan || BoromirOfGondor || [1.4]
    Amelia Lynn Montgomery || Ariël || Fortis ||
    Lillian 'Lily' Bouvier || Belle || Little_Liars || [1.3]
    Elle Mera Alda || Esmeralda || Wrestler || [1.4]
    Eleanor Lynn Everett || Kida || HummingBirdx || [1.7]
    Vivian "Viv" Bluetown || Rapunzel || Cissy ||

    Lucrezia Rossini || Prinses Aurora || Alastor || [1.3]
    Prince Perrault || Prince Philip || Wrestler || [1.4]

    Snow White gereserveerd || Phxntasia
    Taylor Daniel Wise || Charming || Clarick || [1.4]

    Alladin gereserveerd || Fairytalest ||


    x Rules x

    × Minimaal 150 woorden per post.
    × Ruzie en gescheld mag IC, OOC niet.
    × Voorkom buitensluiten.
    × Geen Gary Stu's en Mary Sue's -perfecte personages-..
    × Enkel ik of Constellation openen de nieuwe topics.
    × Denk goed na of je mee wilt doen.
    × Reservaties blijven 3 dagen staan, uitstel met goede reden mogelijk. Tot wanneer je hebt staat achter je reservatie.
    × We willen het liefst deftige rollen en bepalen zelf of een rol wel of niet volledig af is. Is deze binnen drie dagen nog steeds niet voldoende dan vervalt je rol.
    × Wees creatief, je mag heus de sprookjes omdraaien !
    × Max 3 rollen, gelieve ook beide geslachten
    × Hou jongens en meisjes gelijk !
    × Vragen mogen gesteld worden en vooral heb plezier ! :3


    x Storybrooke Rules x

    - Inwoners kunnen de stad niet verlaten, wie dit wel doet moet te gevolgen dragen
    -Daden die tot criminaliteit behoren zijn niet toegestaan, wie dit toch doet word opgepakt


    Rollentopic
    Praattopic


    Begin
    Het is een rustige zaterdag ochtend in het stadje Storybrooke. De mensen gaan werken of hangen wat rond in het stadje. Echter toch is er wat aan de hand, namelijk de vloek is verzwakt. Hoe lang duurt het voordat de mensen hun 'vorig' leven gaan herinneren? Dagen, weken of misschien wel nooit? Hoe gaan ze ermee om en wat zullen ze doen als ze te weten komen dat ze niet meer terug kunnen?

    [ bericht aangepast op 26 april 2015 - 20:50 ]


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    [Daggers went 901FreeAtLast]


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Eleanor Lynn Everett



    De weg richting mijn werk was niet lang. Achteraf gezien had ik het beter kunnen fietsen of iets dergelijks, maar elke ochtend opnieuw beslis ik op het laatste moment dat ik toch met de auto zou gaan in verband met tijd gebrek en ook elke ochtend opnieuw verplicht ik mijzelf om mijn wekker eerder te zetten. Het gebeurde enkel nooit. Opstaan was te moeilijk.
    Rustig reed ik de parkeerplaats op en parkeerde ik mijn auto. Ik stapte uit en liep richting het imposante gebouw. Het is leuk mensen te vertellen dat ik bij een museum werk, echter is mijn functie niet zo heel speciaal: De Administratie. Daarom beschouwde ik mijn baan altijd als een kantoorbaan. Het was misschien niet op een echt kantoor, maar achter de schermen waren wel kantoorruimtes waardoor het alsnog een kantoor was.
    Kort begroette ik een van mij collega's die achter de informatiebalie zat voordat ik doorliep naar mijn kantoortje. Eenmaal binnen zette ik mijn tas tegen de zijkant van mijn bureau stoel en zette ik mijn computer aan. Kort wierp ik een blik op de klok. Nog tien minuten. Dat is genoeg om nog snel een kopje koffie te halen en dan niet die smerige koffie uit de automaten hier, nee hiernaast bij het koffietentje is het velen malen lekkerder. Snel pak ik wat geld voordat ik haastig mijn kantoor uit loop richting de koffiewinkel.


    Adventurer at heart, but oh how she loved to be home

    (Mensen? Wat dachten jullie er van om misschien een soort feest te organiseren in de hoop dat hier na twee dagen posten toch wat leven komt?


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Lillian Bouvier


    ''Sorry dat ik ietsje aan de late kant ben, mevrouw Bouvier.'' klonk er in eens en ik keek op. ''Goedemorgen Lucrezia, en hoe vaak moet ik het je nog zeggen?'' Ik keek mijn werkneemster aan. ''Noem me maar gewoon Lillian.'' glimlachte ik en Lucrezia hielp me met alles klaar zetten. ''Goed, als er iemand komt die een bestelling had en het er niet is, dan wil ik je vragen om te zeggen dat er een foutje was bij de leverancier.'' Kort zuchtte ik en liep ik naar achteren-- waar een tafeltje stond met vier krukjes, een klein aanrecht met eene koffie en thee zet apperaat en nog een minikoelkast-- en begon ik een kop koffie te zetten. ''Wil je ook nog een kop koffie? De winkel gaat toch pas over een kwartier open.'' vroeg ik Lucrezia, terwijl ik kort even rond keek hier en op een kruk ging zitten.


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Elle Mera Alda.


    De zielige blik en het pruillipje die Josh op had gezet had me nog breder laten grijnzen. ‘Weet ik, weet jij niet iets om mijn leven spannender te maken?’ Een uitdagende grijns speelde er rondom zijn lippen, en even twijfelde ik. Ik was in mijn winkel, er konden klanten komen, ik kon ermee grandioos in de problemen komen. Maar daarentegen zag hij er ook weer om op te eten uit. Ik beet op mijn lip terwijl ik mijn keuze probeerde te maken.
          ‘Laten we zeggen dat ik graag wat vroeger ben,’ hij kwam rustig aangelopen en stopte vlak voor me. ‘Oh, je komt graag snel dus?’ De dubbele betekenis erachter liet me even kort, maar zacht, lachen, waarna ik een pluisje van zijn mouw afveegde terwijl ik sprak. ‘Die zal je heus wel helpen.’ Ik keek naar hem, en eigenlijk wist ik ook wel dat hij gelijk had. Tyler was een schat.
          Josh veegde een verloren lok haar uit mijn gezicht, waardoor ik even oogcontact maakte. We deelden enkel het bed, hoorde dit wel bij die regels? Voordat ik er echter over na kon denken zag ik zijn mond opengaan om te spreken. ‘Dus, ik ben nu wel benieuwd naar de kleren die ik straks aan moet en daarbij ben ik wel toe aan wat nieuwe kleren.’ Ik begon weer te grijnzen. ‘Wie zegt dat je ze mag houden? Maar ze liggen achter, kom maar mee.’
          Met rustige passen liep ik richting mijn net ingericht kantoortje, al was het nooit echt wat bijzonders geweest. Ik wees naar de kast waar de pakken in nette stomerij zakken zaten. ‘Daar zijn ze, al zie ik jou toch wel het liefst in de navy. De stropdassen hangen ernaast, aangezien ik nog niet precies weet welke het beste waar bij past.’ Ik trok een pruillipje. ‘Ze wilde me ook een bowtie geven.’ Ik lachte even, aangezien ik die dingen echt niet vond kunnen, die waren al te lang uit.


    I'm your little ray of pitch black.

    Cordelia Brooke Mays




    Net op het moment dat ik de koffiewinkel wou binnengaan merkte ik Prince op. Hij zei nog net iets tegen Joshua, zoon van Mise geloof ik, voor hij spoedig de garage binnenliep. Met alle energie die ik had tierde ik zijn naam, maar hij scheen me niet te horen. Dat werd dan maar lopen. Zo snel als ik kon beende ik de straat over. Nog voor ik Prince bereikt had hoorde ik mijn beltoon. "Mam" zei mijn telefoon. Zuchtend nam ik op, ze belde me haast elke dag. Nog geen seconde later begon ze met praten. 'Brooke, zou je morgenochtend je grootmoeder een bezoek kunnen geven? Ik vrees dat ze het niet lang meer maakt en een bezoekje zou haar goed doen.' 'Je realiseert je toch dat ik geen matineus persoon ben, zoals je presumtief inmiddels al had aangenomen en vermits ik morgen een vrije dag heb ben ik niet geneigd vroeg op te staan. Mijn voorstel is dus als volgt: ik wip vanavond even bij haar binnen voor ik met Phoebe naar dat toneelstuk ga, goed?' stelde ik voor. Vrijwel direct gaf ze antwoord. 'Dat is prima. Ik laat het haar weten. Ik hou van je.' Rollend met mijn ogen zuchtte ik: 'Insgelijks, dag mam.' Ik drukte haar haastig weg en liep op een drafje naar Prince toe. Hij was accuraat aan het werken, waardoor hij me niet opmerkte. Grijzend gleden mijn armen rond zijn middel. 'Hey schat', fluisterde ik in zijn oor.

    [ bericht aangepast op 9 mei 2015 - 22:23 ]


    Geloof niet alles wat je denkt


    Joshua Aiden James Mise


    Elle beet op haar lip, twijfelend of zijn speelse en flirterige woorden omgezet zouden worden naar daden, maar zelf wist Josh ook wel dat hij dat niet van haar mocht verwachten. Althans niet in haar winkel...Of waar de mensen hen zagen in principe zou haar bureau geen probleem zijn, Joshua liet zijn gedachten varen hij zou het deze avond nog eens proberen. ‘Oh, je komt graag snel dus?’ bleek haar antwoord te zijn en Josh kon het niet laten om zacht te lachen, wetende dat er twee betekenissen zaten achter die zin. "Nou nou." zei ik quasi beteuterd en tuitte mijn lippen. "Dat is niet aardig om te zeggen, wees blij dat ik tenminste kom." De serieuze toon die op het begin in zijn stem was, was nu volkomen verdwenen en weer had hij die uitdagende blik in zijn ogen en ze flirterige grijns om zijn lippen. Ook zijn zin was dubbel bedoeld maar algauw herstelde hij zich weer en werd weer serieus, voor hoeverre hij dat nog kon. Om van onderwerp te veranderen begon hij dus over de pakken, de reden waarom hij kwam. Josh wist dat het deze avond een groot feest ging plaatsvinden, waarom precies wist hij niet maar iedereen ging dus een nieuw stel kleren zou zeker geen kwaad kunnen. ‘Wie zegt dat je ze mag houden? Maar ze liggen achter, kom maar mee.’ Elle liep rustig naar haar kantoortje toe waarbij Josh haar volgde en even rondkeek, zijn blik viel dan ook op de pakken die er gingen en hij had een tevreden glimlach om zijn lippen zitten. ‘Daar zijn ze, al zie ik jou toch wel het liefst in de navy. De stropdassen hangen ernaast, aangezien ik nog niet precies weet welke het beste waar bij past.’ Ze trok een pruillipje war haar erg schattig maakte en Josh grijnsde even waarna hij bedenkelijk naar de pakken heek en bestuderend de dassen ook eens op ieder pak legde om te kijken of de kleuren pasten - niet dat hij een kenner is-. "De navy is inderdaad erg mooi, ik hoop dat ik er straks onweerstaanbaar mee ben, dan krijg je zeker je winkel." Met een lachje keek hij haar aan. ‘Ze wilde me ook een bowtie geven.’ zei ze met een lachje en Josh leunde even tegen haar bureau aan terwijl hij haar rustig bekeek. "Je zou er nog goed mee staan hoor met zo'n strik, maar dan wel zonder kleren... of strik..." Hij grijnsde weer en keek daarna nog eens haar bureau rond. "Ga je trouwens al met iemand naar dat bal vanavond?" nieuwsgierig keek hij haar aan. Elle was een pracht van een dame en stiekem was Joshua erg jaloers op het feit dat ze zo een knappe man om haar vinger kon winden - hijzelf is daar ook wel één van- maar hij haatte het om haar met een ander te zien en hij heeft al dikweils het gevoel gehad dat hij wat meer wilde zijn dan FWB laar hij was te bang om het haar voor te stellen.


    I caught a golden trout! But the real treusure? Friendship - ACNH

    Elle Mera Alda.


    ‘Nou nou,’ begon Joshua, ‘dat is niet aardig om te zeggen, wees blij dat ik tenminste kom.’ Die woorden, samen met zijn speelse jongensachtige blik lieten me breed grijnzen. ‘Waarom moet ik blij zijn dat jij komt.’ Het was niet echt een vraag geweest, eerder een kattige opmerking. Waarom? Omdat Josh te dichtbij kwam. Ik probeerde het echter zo goed mogelijk te maskeren. Mijn hakken klikten op de vloer terwijl ik naar het kantoor liep.
          Joshua had net als ik de stropdassen gepakt en ze bij de pakken gehouden om te kijken welke het beste leken te passen, maar hij leek het nog sneller op te geven dan ik al had gedaan. ‘De navy is inderdaad erg mooi, ik hoop dat ik er straks onweerstaanbaar mee ben, dan krijg je zeker je winkel.’ Josh had gelachen, net als ik. ‘Uiteraard, het draait allemaal om hoe jullie die pakken brengen. Dat het kwaliteit is voel je wel, en dat voor die prijs, ik moet het wel doen.’
          Het was overduidelijk aan zijn lichaamstaal te merken dat de bowtie opmerking een hele andere kant op zou gaan. ‘Je zou er nog goed mee staan hoor met zo'n strik, maar dan wel zonder kleren... of strik...’ Het was maar goed dat hij na zijn grijns het bureau eens goed ging bestuderen, aangezien ik mezelf echt even moest compenseren. Mijn lichaam had op een manier gereageerd op Joshua die ik gewoonlijk had kunnen accepteren, maar ditmaal niet. Ik besloot daarom maar niet op hem te reageren.
          ‘Ga je trouwens al met iemand naar dat bal vanavond?’ zijn nieuwsgierige poelen boorden in de mijne. Nonchalant haalde ik mijn schouders op. ‘Ik weet niet eens of ik ga eigenlijk. Misschien heb ik het vanavond wel veel te druk met papierwerk en dergelijke.’ En dan had je nog het feit dat ik niets om zulke feesten gaf, feesten in de stad waren niet mijn ding, het waren eerder thuisfeesten waar ik meer interesse in had — vreemd genoeg.


    Prince Perrault.


    Twee handen vonden hun weg langs mijn middel, waardoor ik een klein momentje verstarde. ‘Hey schat.’ Ik ontspande zichtbaar, waarna ik even omkeek. ‘Schoonheid,’ een glimlach speelde rondom mijn lippen, ‘wat brengt jou hier?’
          In de verte stond een collega van me grappen te maken en dergelijke, waardoor ik kort met mijn ogen rolde, en me omdraaide — zodat ik met mijn hoofd richting Cordelia stond. ‘Sorry, je lag vanmorgen zo schattig te slapen.’ Ik knipoogde kort, waarna ik mijn handen afveegde aan mijn werkbroek.
          Even twijfelde ik of ik wilde praten over het feit dat ik vanavond voor Elle model zou staan, of weet ik veel wat nou precies de bedoeling was, maar toen besefte ik me dat Cordelia er helemaal niets vanaf wist. Ik kon haar toch wel vertellen over het feit dat ik dat ging doen — enige (haat)gevoelens tegenover Elle waren niet echt relevant in dat verhaal. ‘Had je al van het feest gehoord? Ik hoorde het vanmorgen pas.’ Ik grijnsde licht. ‘Ik neem aan dat we samen gaan?’
          Nee, ik wilde er overduidelijk nog niet over praten, al moest ik wel laten weten waarom ik later zou zijn, of waarom mijn humeur anders zou zijn. ‘Ik moet daarvoor nog wel even voor Elle wat doen, Josh vroeg het me.’ Ik haalde mijn schouders nonchalant op, alsof het niets was — en misschien was het dat ook niet langer. Ik kon Elle niet voor altijd blijven haten, het was immers gebeurd, en ik had er zelf aan meegedaan.


    I'm your little ray of pitch black.


    Taylor Daniel Wise

    Ik was niet iemand die geld over de balk smeed, ik had de middelen om veel breder te leven dan ik deed maar omdat kunstenaar geen baan met een stabiel inkomen was sprong ik voorzichtig met het geld in mijn trustfonds om. Ik woonde bescheiden en had een kamergenoot die ik niet nodig had om de huur van mijn appartement te betalen, hoewel mijn spullen nooit versleten waren werden ze altijd goed gebruikt en de meeste van mijn meubels waren tweedehands aangeschaft en daarna opgeknapt. Mijn zuinigheid zorgde ervoor dat ik regelmatig een bezoek bracht aan de boetiek van Lillian Bouvier maar slechts zelden iets kocht, vandaag was echter een van de dagen dat ik wel van plan was iets te kopen. "Goedemorgen," zei ik toen ik binnenkwam.
    Lillian stond van een kop koffie te genieten een beweging van rood haar in mijn ooghoeken vertelden me dat ook Lucrezia deze ochtend aanwezig was. "Hoe gaat het met iedereen? En zijn er nog nieuwe dingen binnen?"


    "Everyone forgets Icarus also flew" - Jack Gilbert