• Hi Quizletters

    Ik heb een vraagje aan jullie naar aanleiding van een aankoop die ik heb gedaan.
    Gister ben ik bij ons in de stad naar de grote rommelmarkt gegaan die daar elk jaar is met Koningsdag. Daar heb ik een jasje gekocht waar ik echt verliefd op ben. Het is een spijkerjasje met bont.
    Thuis kwam ik erachter dat het echt bont is (de vrouw die het verkocht had het wel gezegd, maar ik geloofde haar niet)
    Nu heb ik daar niet zo heel veel problemen mee, zeker niet als het tweedehands is.
    Maar mijn moeder bijvoorbeeld wel, die vind ook dat ik het label waarop staat dat het echt bont is eruit moet knippen.
    Wat vinden jullie van bont? Kan het of niet?
    En wat vinden jullie van het kopen van tweedehands kleren/tassen/schoenen?
    Ik ben gek op tassen en heb er gister ook weer twee gekocht en nog wat kleren. Ik heb er echt geen probleem mee als het er nog goed uitziet, maar misschien hebben sommige mensen dat wel.
    Zouden jullie iemand (negatief) beoordelen als je weet dat die persoon tweedehands kleren draagt?


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sowieso moet iedereen dragen wat hij/zij leuk vindt. Of het nou eerstehands of tweedehands is, als je het leuk vindt draag je het toch? (:


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik heb er eerlijk gezegd niet ontzettend veel problemen mee, al helemaal niet als het een heel oude jas/tas is. Natuurlijk vind ik het afschuwelijk hoe die dieren leven, maar ja, ik eet ook vlees (wat misschien iets belangrijker is dan een jas of tas, maar je kan best leven zonder vlees) dus ik heb altijd een beetje het idee dat ik hypocriet ben als ik er fel tegen ben.

    Oh, en over tweedehands kleding: Ik hou ervan. Ik zou nooit iemand anders behandelen als hij of zij tweedehands draagt. Zelf heb ik er ook genoeg van :')

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 21:36 ]

    Als je vlees eet, kan je ook bont dragen. Dieren worden amper anders behandeld, al willen veel mensen dat toch niet geloven.

    Over tweedehandskleding, iedereen moet dragen wat hij/zij wilt. Ik heb zelf ook tweedehandskleding, ik vind het juist goed om spullen en kleding een nieuwe kans te geven als je het zelf niet meer draagt. We leven toch al in een wegwerpmaatschappij en ik vind het juist top als mensen daar eens niet aan meedoen.


    Your make-up is terrible

    Ik draag zelf geen bont omdat ik het niet zo leuk vind, maar als jij het leuk vind, doe je ding. En juist goed volgens mij dat je hem dan gekocht hebt, dan word hij toch meer... hergebruikt. :'D
    Nieuw of tweedehands, de enige reden waarbij ik een beetje vraagtekens zou zetten is als iemand bijna naakt rondloopt omdat ik sommige looks niet zo gepast vind soms, maar verder maakt het me weinig uit waar je dingen vandaan hebt.

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 21:40 ]


    wat was dit ookalweer

    Meh, je moet doen waar je je zelf 'fijn' bij voelt. Ik ben tegen bont/leer/vlees/melk en al die dingen, maar ik heb zelf ook nog een oud leren jasje liggen wat mijn moeder veel geld heeft gekost (ik durfde met mijn domme kop niet te zeggen dat ik het niet wilde hebben). Als het al gekocht is, is het al te laat eigenlijk. Dan kun je het net zo goed blijven dragen tot het kapot is, zodat het dier niet helemaal voor niets geleden heeft (hoe kut dat ook klinkt). Ik moet dit ook van mijn ouders, ook al voel ik me er vreselijk bij.


    Caution first, always.

    Echt bont. Daar ben ik verliefd op <3
    Helaas is dat altijd zo duur (en is mijn moeder er vel op tegen), dus ik houd het bij vooral nepbont.
    En tweedehandskleding is toch niet erg? Ik zie niet het verschil als het nog in goede staat is. Kleding is kleding.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Er wordt vlees gegeten, dus waarom moeilijk doen over bont? Ik heb er geen problemen mee, maar zelf vind ik het niet zo'n prettig idee om met een dierenvacht om mijn lichaam heen te lopen. Tweedehandskleding moet zeker kunnen! Als je het wast, is het schoon. :'D


    Pretty is just a pretty word.

    Assassin schreef:
    Als je vlees eet, kan je ook bont dragen. Dieren worden amper anders behandeld, al willen veel mensen dat toch niet geloven.

    Over tweedehandskleding, iedereen moet dragen wat hij/zij wilt. Ik heb zelf ook tweedehandskleding, ik vind het juist goed om spullen en kleding een nieuwe kans te geven als je het zelf niet meer draagt. We leven toch al in een wegwerpmaatschappij en ik vind het juist top als mensen daar eens niet aan meedoen.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Ik draag zelf geen bont, maar heb er geen problemen mee als anderen het wel dragen.
    Ik heb er al helemaal geen problemen mee om tweedehandskleding te dragen!
    Tweedehandswinkels zijn hartstikke leuk!
    En rommelmarkten ook, trek gewoon aan wat je leuk vind!


    i wish that i could wake up with a pizza!

    Ik zeg nee tegen bont.
    En de mening 'als je vlees eet kan je toch ook bont dragen' volgensmij is vlees gewoon iets dat een behoefte vervult en bont alleen iets wat je draagt of bij je hebt omdat het 'mooi' is, het is een luxeproduct :') just saying, bovendien zijn er genoeg landen waar de dieren gewoon levend worden gevild voor hun vacht terwijl slachten voor vlees zo snel mogelijk en vrijwel pijnloos gebeurd, helemaal omdat het vlees minder lekker zou zijn als de dieren stress krijgen..
    Verder vind ik dat je moet dragen wat je leuk vindt, maar tegen bont ben ik absoluut


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Royce schreef:
    Ik zeg nee tegen bont.
    En de mening 'als je vlees eet kan je toch ook bont dragen' volgensmij is vlees gewoon iets dat een behoefte vervult en bont alleen iets wat je draagt of bij je hebt omdat het 'mooi' is, het is een luxeproduct :') just saying, bovendien zijn er genoeg landen waar de dieren gewoon levend worden gevild voor hun vacht terwijl slachten voor vlees zo snel mogelijk en vrijwel pijnloos gebeurd, helemaal omdat het vlees minder lekker zou zijn als de dieren stress krijgen..
    Verder vind ik dat je moet dragen wat je leuk vindt, maar tegen bont ben ik absoluut


    Vlees heb je ook niet perse nodig. Heb je trouwens enig idee hoeveel dieren levend gevild worden voor vlees? Volgens mij niet.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Vlees heb je ook niet perse nodig. Heb je trouwens enig idee hoeveel dieren levend gevild worden voor vlees? Volgens mij niet.

    Nee, weet jij de exacte cijfers? ;)


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Royce schreef:
    (...)
    Nee, weet jij de exacte cijfers? ;)


    Als ik een goed geheugen had, wel. (cat) Maar het is net zo erg als jonge zeehondjes doodknuppelen, naar mijn mening.


    Your make-up is terrible

    Ik heb niks tegen bont, zolang de dieren aan een natuurlijke dood zijn gestorven.

    Ik heb ook tweedehandskleding waar ik blij mee ben. Ze zijn er nog altijd min of meer nieuw uit. Veel heb ik gekregen van leeftijdsgenoten, uit de tweedehandswinkel heb ik alleen 1 jurkje. Maar ik zou meer uit de tweedehandszaken kopen als ze dichter bij mij in de buurt lagen. ^^

    Ik vind het maar stom dat sommigen tweedehandskledij "vies" vinden. Je wast en draagt je eigen kledij toch ook steeds opnieuw? Ja oké, die kledij heeft iemand anders gedragen en je weet nooit wie het zou hebben gedragen. But so what? Het wordt sowieso eerst goed gewassen voordat het wordt verkocht. Zolang je er niet ziek van wordt is er geen probleem, toch? Dus aan die mensen, alsjeblieft. Zet je er over heen.
    Je hoeft het niet te kopen, maar ik vind het gewoon lame als je het "vies" vindt, zeker als je nooit iets tweedehands hebt gehad.

    Iemand beoordelen omdat hij/zij tweedehandskledij draagt is gewoon oppervlakkig.

    [ bericht aangepast op 28 april 2015 - 23:10 ]


    Ik wil een tuin vol egels

    Je hebt 3 soorten bont, de ene is een natuurlijke dood gestorven, de ander is dood gevonden, en laatste worden vermoord. Met de eerste twee ben ik eens, maar de laatste tegen. Misschien moet je haar dat uitleggen en uitzoeken wat voor bont het is. Btw het is nu zonde om het bijvoorbeeld weg te gooien want het dier is er wel voor gestorven. Ik heb ook een jasje met echt bont, maar daar kwam ik later pas achter, ik ga het nu niet weggooien, want anders is het dier voor niks gestorven.