• Heey!!

    Ik zit met een klein probleempje. Iedere donderdag werk ik en achter mijn werk is dan altijd een markt. Omdat ik altijd werk op de plaats naast de in- en uitgang zie ik geregeld dezelfde mensen komen en gaan. Veel marktlui en je leert ze langzaam wel een beetje kennen. De afdeling waar ik werk verandert zo langzamerhand ook in een marktkraam door al die vrolijke mensen op de donderdag.

    Nu is er ook een jongen waar ik langzaam maar zeker meer interesse in heb gekregen. We zien elkaar vrijwel iedere donderdag en zeggen elkaar altijd gedag/goedemorgen. We kijken altijd even naar elkaar als hij binnenkomt of weggaat en vaak gaat dat met een lach. Ook komt hij altijd bij me afrekenen als ik kassa draai. Draai ik dat niet, dan zie je hem daar ook niet in de buurt komen.
    Toen ik een donderdag vrij was, had een vriendin van mij fruit nodig van de markt en tijdens dat rondje kwam ik erachter bij welke kraam hij staat en per toeval (of bestaat toeval niet?) hoorde ik iemand zijn naam roepen. Mijn vriendin kwam met het idee om hem te zoeken op Facebook en ja hoor, we hebben hem gevonden.
    Mijn vriendin zei meteen dat ik hem toe moest voegen, want niet geschoten is altijd mis. Toch lijkt het mij wat vreemd. We zien elkaar wel iedere donderdag, maar maken nooit een praatje met elkaar. Nu heb ik het daar te druk voor tijdens werk en zijn kraam zag er ook niet al te rustig uit, maar goed. Bovendien weet hij niet dat ik z'n naam weet, omdat ik die per toeval heb gehoord.

    Advies is zeer gewenst, want ik ben zo'n meisje dat eigenlijk nooit verliefd is en jongens vermijdt die ze leuk vind. Maar deze jongen doet iets met me. Wat zou ik volgens jullie kunnen/moeten doen?


    Liefs,
    De dame die liefdesadvies geeft in haar verhalen, maar er zelf niks mee kan "/


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Haha, ik herken mezelf hier echt in xD.
    Ik werd ook altijd verliefd op jongens die ik niet echt kende. Ik raad je aan om gewoon een berichtje te sturen (voordat je hem op FB) toevoegt dat je hem graag zou beter zou willen leren kennen en of hij het leuk vindt om af en toe met je te chatten. Ik vind dat altijd wel safe omdat je niet meteen zegt dat je hoteldebotel op hem bent en hem ook geen random vriendschapsverzoek stuurt, ook al snap ik dat het echt doodeng is. Maar ik heb dat best vaak aan jongens gevraagd (al hadden we toen nog MSN) en niemand heeft ooit nee gezegd. xD


    Every villain is a hero in his own mind.

    Haha ik heb wat jaren terug ook een jongen die ik eigenlijk niet kende een vriendschapsverzoek gestuurd (op Hyves nog haha). Ik had hem gezien op een bevrijdingsfestival, we hebben alleen naar elkaar gelachen. Via een jongen met wie hij daar rond liep heb ik hem toen kunnen vinden op hyves en ik kreeg nog geen minuut nadat ik hem had toegevoegd een krabbel met: Hee jij bent het meisje van het bevrijdingsfestival, wat cool. Hoe heb je me ooit kunnen vinden?

    Dus ja in principe kan het best werken, want ik heb daarna met hem gedate.


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Ik herken je verhaal! Ik kwam laatst een leuke jongen tegen in de supermarkt. Omdat ik geen saldo meer had heeft hij mijn boodschappen betaald. Toen heb ik hem mijn nummer gegeven, en nu gaan we binnenkort afspreken! Ik zou zeggen, gewoon doen dus!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Probeer het in stappen. Eerst eens een terloops praatje, dan telkens vrolijk en vriendelijk begroeten, misschien nog eens een praatje. Maak jezelf een beetje bekend, en voeg dan pas toe. Maar niet geschoten, is inderdaad mis.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Probeer het in stappen. Eerst eens een terloops praatje, dan telkens vrolijk en vriendelijk begroeten, misschien nog eens een praatje. Maak jezelf een beetje bekend, en voeg dan pas toe. Maar niet geschoten, is inderdaad mis.


    Als je dit zou durven, moet je dat inderdaad eerst doen.^^
    Maar dat was voor mij altijd een stapje te ver. 8D


    Every villain is a hero in his own mind.

    Histoire schreef:
    Probeer het in stappen. Eerst eens een terloops praatje, dan telkens vrolijk en vriendelijk begroeten, misschien nog eens een praatje. Maak jezelf een beetje bekend, en voeg dan pas toe. Maar niet geschoten, is inderdaad mis.


    Heb al een aantal keer geprobeerd een praatje te maken, maar dan zei een collega weer dat ik iets moest pakken of een klant vraagt dan wat. Als ik daarmee klaar ben, is hij allang weer weg. En zijn marktkraam is altijd druk. moet er altijd langslopen om naar huis te kunnen na werk en hij is altijd bezig.
    Dat begroeten zit trouwens wel goed! Als we niks kunnen zeggen, dan zwaaien we wel naar elkaar


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Vandaag de dag voegt iedereen zijn achterburen en bakker en iedere kennis die ze ook maar hebben toe op Facebook, dus het lijkt me helemaal niet raar om hem toe te voegen. Als je gemeenschappelijke vrienden hebt op Facebook, kun je hem gewoon vertellen dat je per ongeluk op zijn profiel stootte en hem toevoegde. Ik vind het helemaal niet zo vreemd. :)
    Klinkt trouwens superromantisch allemaal, veel succes x


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    niniwa1 schreef:
    Vandaag de dag voegt iedereen zijn achterburen en bakker en iedere kennis die ze ook maar hebben toe op Facebook, dus het lijkt me helemaal niet raar om hem toe te voegen. Als je gemeenschappelijke vrienden hebt op Facebook, kun je hem gewoon vertellen dat je per ongeluk op zijn profiel stootte en hem toevoegde. Ik vind het helemaal niet zo vreemd. :)
    Klinkt trouwens superromantisch allemaal, veel succes x


    hahha.., romantisch ja... ik die allemaal rare dingen voel als hij de winkel binnenkomt.
    maar we hebben geen gemeenschappelijke vrienden, dat is het punt. We hebben gewoon zijn voornaam en de naam van zijn marktkraam op facebook gezocht en zo kwamen we ook werkelijk bij hem terecht.


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Waarom probeer je geen praatje te maken als het nét iets rustiger is? Of dat je bijvoorbeeld (ja weet ik veel wat hij verkoopt.. Aardbeien?) ... gaat kopen en dan 'toevallig' een praatje maakt. Gewoon simpel, en maak het steeds langer op een gegeven moment. (tja, eerst moet hij je wel een beetje kennen.. niemand wil iemand op Facebook zien die je -in zijn ogen dan- toevallig een keer hebt gezien) (wow, ik kon het niet anders verwoorden - ik hoop dat je het nog begrijpt).
    Probeer na een tijdje subtiel te vragen
    'Hé, het is hier altijd zo druk. Misschien kan je - je nummer of Facebook geven zodat we contact kunnen houden?'
    of
    'Misschien kunnen we een keertje koffie -of thee- drinken om rustig te kunnen praten?'
    'Zullen we misschien een keertje afspreken?'

    Oké, zoiets dus. Het hoeft niet op mijn domme aardappel manier. (Wat verkoopt hij eigenlijk?)
    Anywaysssss, good luck!
    x


    Sometimes you miss the memories, not the person.

    Wat verkoopt hij? Je zou eens heel geïnteresseerd iets daar kopen ofzo.
    En ik zou gewoon het verzoek sturen. Wat zou er in godnaam mis gaan?
    Ik denk namelijk dat het wel een aardige jongen is (aan je beschrijving een beetje). Dus die gaat denk ik niet bitchen of afwijzen ofzo ^^
    Het ergste is als hij vraagt hoe je hem vond. Dan kan je altijd zeggen dat je eens rond ging surfen toen je verveeld was en toen hem tegen kwam ofzo.
    Ik heb echt 0% ervaring met jongens, maar dit is wat ik zou doen. Denk ik. Waarschijnlijk zou ik niks doen en later eenzaam in een appartement met 100 katten wonen.


    "I'm in the mood for chaos." - Cheryl Blossom [Weggooiwashand --> Katalante]

    Dinnaa schreef:
    Waarom probeer je geen praatje te maken als het nét iets rustiger is? Of dat je bijvoorbeeld (ja weet ik veel wat hij verkoopt.. Aardbeien?) ... gaat kopen en dan 'toevallig' een praatje maakt. Gewoon simpel, en maak het steeds langer op een gegeven moment. (tja, eerst moet hij je wel een beetje kennen.. niemand wil iemand op Facebook zien die je -in zijn ogen dan- toevallig een keer hebt gezien) (wow, ik kon het niet anders verwoorden - ik hoop dat je het nog begrijpt).
    Probeer na een tijdje subtiel te vragen
    'Hé, het is hier altijd zo druk. Misschien kan je - je nummer of Facebook geven zodat we contact kunnen houden?'
    of
    'Misschien kunnen we een keertje koffie -of thee- drinken om rustig te kunnen praten?'
    'Zullen we misschien een keertje afspreken?'

    Oké, zoiets dus. Het hoeft niet op mijn domme aardappel manier. (Wat verkoopt hij eigenlijk?)
    Anywaysssss, good luck!
    x


    hahah, hij verkoopt bij een notenzaak. cashewnoten dat soort dingen xD maar ben bang dat het opvalt als ik daar telkens ga kopen


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Thrandyball schreef:
    Wat verkoopt hij? Je zou eens heel geïnteresseerd iets daar kopen ofzo.
    En ik zou gewoon het verzoek sturen. Wat zou er in godnaam mis gaan?
    Ik denk namelijk dat het wel een aardige jongen is (aan je beschrijving een beetje). Dus die gaat denk ik niet bitchen of afwijzen ofzo ^^
    Het ergste is als hij vraagt hoe je hem vond. Dan kan je altijd zeggen dat je eens rond ging surfen toen je verveeld was en toen hem tegen kwam ofzo.
    Ik heb echt 0% ervaring met jongens, maar dit is wat ik zou doen. Denk ik. Waarschijnlijk zou ik niks doen en later eenzaam in een appartement met 100 katten wonen.


    Ik ga er ook vanuit dat ik met 100 katten in een appartement terecht kom xD ben normaal niet zo 'wanhopig' (noem het zo maar ff) met een jongen. Ik laat het meestal varen.
    Collega's vinden hem een rustige jongen (als hij langsloopt en ze hem horen praten) en denken juist dat ik iets te hard voor hem ben (mocht er het een en ander gebeuren).
    Heb hem ook een verzoek gestuurd vanavond. Toch wel.. en ben benieuwd wat er gaat gebeuren


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Zo raar is het trouwens niet om een verzoek te sturen. Zoals iemand anders al eerder zei; tegenwoordig voegt iedereen elkaar toe, tot de nichten van de vriendin van je vriendin ofzo. Vraag hem welke noot hij het lekkerst vind, en koop je favoriete noten. Koop niet teveel!


    Sometimes you miss the memories, not the person.

    Dinnaa schreef:
    Zo raar is het trouwens niet om een verzoek te sturen. Zoals iemand anders al eerder zei; tegenwoordig voegt iedereen elkaar toe, tot de nichten van de vriendin van je vriendin ofzo. Vraag hem welke noot hij het lekkerst vind, en koop je favoriete noten. Koop niet teveel!


    Heb eerder op de avond ook een verzoek verstuurd. ben benieuwd wat ervan komt.


    I'm not pretty, I'm not beautiful, I am as radiant as the sun

    Lol ik herken dit wel :') maar meestal gaat het dan niet verder dan een gênante ontmoeting. Meestal bots ik tegen ze op - ja cliché - en dan zij ze zo van "wow sorry gaat het" en dan is t van "derp."


    I just caught the wave in your eyes