• Oké, het is weer een tijd geleden dat ik me hier heb bevonden, maaaaaar, ik vond het wel weer eens tijd, en stiekem ook omdat ik een klein beetje hulp nodig heb.

    Goed, mijn vriendin en ik gaan aanstaande donderdag naar een concert in Brussel, 5 Seconds Of Summer om precies te zijn, maar daarvoor hebben we dus een hotelkamer geboekt ergens in Brussel (Brxxl 5). De reis vanuit dat hotel richting de zaal (Paleis 12), is nog redelijk ver. Vandaar dat wij daar dus met de bus / tram / metro naartoe moeten.

    Nu vroeg ik me af, is het mogelijk om een strippenkaart, dagkaart of iets dergelijks in België te kopen waardoor we meerdere keren kunnen reizen voor een vaste prijs? En zo ja, waar zijn deze te kopen? Want als dit niet het geval is, heb ik eerlijk gezegd ook geen flauw idee of je gewoon in een tram of metro zomaar een los kaartje kan kopen aangezien ik zelf altijd met mijn OV werk in Nederland en daar nooit op let, haha.
    Is er ook misschien een Belgische website waarop je kan zien wanneer bussen, metro's en dergelijke vertrekken? Aangezien ik zelf echt helemaal niets hierover kan vinden of er gewoon niet erg wijs van wordt. Hulp zou ontzettend fijn zijn, bedankt alvast!

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 16:52 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Normaal kan je een 10 ritten kaart kopen bij de loketten van de Lijn (is meestal aan het station). Meer informatie kan je vinden op de site van de Lijn ( www.delijn.be ) Normaal kan je in de App store ook een App verkrijgen om naar de uren te kijken. In de bus zelf kan je ook een kaartje kopen of via sms kan je normaal ook. Maar ik denk dat een 10 ritten kaartje het goedkoopst is. (over de metro kan ik je niets vertellen want dat hebben wij in onze streek niet)

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 16:53 ]


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Donnie schreef:
    Normaal kan je een 10 ritten kaart kopen bij de loketten van de Lijn (is meestal aan het station). Meer informatie kan je vinden op de site van de Lijn ( www.delijn.be ) Normaal kan je in de App store ook een App verkrijgen om naar de uren te kijken. In de bus zelf kan je ook een kaartje kopen of via sms kan je normaal ook. Maar ik denk dat een 10 ritten kaartje het goedkoopst is.

    Ay, thanks, dat zocht ik! Ik heb zelf vrijwel niets aan mijn telefoon in België en mijn vriendin ook niet omdat we geen internet zullen hebben tenzij het WiFi is natuurlijk, maar ik zal hier even naar kijken! Geld die 10 ritten kaart ook voor tram en metro?


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Mmm bij de metro denk ik niet. Maar kijk hier eens naar: https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/ritkaarten-dagpassen/jump.html (:


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Afhankelijk van waar in Brussel ga je met de Lijn of met de MIVB moeten rijden.
    Van de Lijn kun je in zowat iedere krantenwinkel een 'voorverkoopkaart' kopen, ik neem er altijd van 9 euro. En dan kun je op de bus en de tram tot je krediet op is.
    Voor de MIVB weet ik niet hoe het zit, maar de MIVB zal ook wel soortgelijke zaken hebben. De Lijn heeft ook een dagpas en dan kun je voor een bepaald bedrag de hele dag met de bus en tram gaan, maar ik weet niet wat de prijs ondertussen is.

    Betalen op de bus/tram zelf is ook een optie. =)

    Edit: MIVB is de Brusselse variant van de Lijn, voor Brussel stad. Afhankelijk of je in Brussel of in bepaalde randgemeentes zit, moet je met de MIVB.

    En ohja, ik heb jouw titel aangepast. ;)

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 16:58 ]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ga lopen, luie draak


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Scandal schreef:
    Afhankelijk van waar in Brussel ga je met de Lijn of met de MIVB moeten rijden.
    Van de Lijn kun je in zowat iedere krantenwinkel een 'voorverkoopkaart' kopen, ik neem er altijd van 9 euro. En dan kun je op de bus en de tram tot je krediet op is.
    Voor de MIVB weet ik niet hoe het zit, maar de MIVB zal ook wel soortgelijke zaken hebben. De Lijn heeft ook een dagpas en dan kun je voor een bepaald bedrag de hele dag met de bus en tram gaan, maar ik weet niet wat de prijs ondertussen is.

    Betalen op de bus/tram zelf is ook een optie. =)

    Ik moet vanaf Station Zuid richting het Expo, zeg maar. Nu zullen er vast honderd duizend bussen en metro's daar naartoe vertrekken. Is er enig verschil tussen MIVB en de Lijn? Is dat gewoon de maatschappij waarmee een bus / metro reist of..? Want ik heb geen flauw idee wat het verschil is en waar ik dat kan zien.

    EDIT: Ah, oké, dan zal ik maar eens even naar MIVB gaan zoeken, aangezien ik bij de website van de Lijn helemaal niets vind over de lijnen die wij moeten nemen.

    DiVaio schreef:
    Ga lopen, luie draak

    Ga je mee lopen fucking 25km, denk 'et even niet, Jako.

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 17:01 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    ^Blijkbaar de metro, lijn 6, 18 minuten. :Y)
    Ik neem aan dat het een metro van MIVB is.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Everdeen schreef:
    (...)
    Ga je mee lopen fucking 25km, denk 'et even niet, Jako.
    Gezellig toch xoxo


    "Fuck feelings, be a bitch" - Blair Waldorf

    Donnie schreef:
    Mmm bij de metro denk ik niet. Maar kijk hier eens naar: https://www.delijn.be/nl/vervoerbewijzen/ritkaarten-dagpassen/jump.html (:

    Volgens mij kan je wel een 10 ritten kaart kopen voor de metro en tram, maar ik weet dit enkel voor DeLijn. Van de MIVB ken ik niks.


    Take me to wonderland

    In Brussel koop je best in een metrostation een kaartje in een automaat, met zo een kaartje kan je in Brussel zelf de tram, metro en bussen van de MIVB/STIB nemen. En er zijn ook 10-rittenkaarten of heen-en-terug kaarten, als je trouwens binnen het uur denk ik overstapt telt dat als 1 rit.

    De Lijn gaat denk ik niet zo goed uitkomen in Brussel zelf, want dat zijn enkel bussen. Metro's en trams zijn er trouwens om de 5 minuten ofso..

    Hier staan verschillende soorten ticket: https://www.stib-mivb.be/tourist.html?l=nl

    [ bericht aangepast op 15 mei 2015 - 20:09 ]


    We are only a moment.