• Ja, ik had een ideetje, maar voordat ik de moeite neem om een georganiseerd en overzichtelijk topic hiervoor in elkaar te zetten, wilde ik graag weten of er interesse voor is. Het zou een topic worden waarin een soort spel gespeeld wordt, waarbij we voor elkaar inspiratie zoeken.

    Omdat veel mensen inspiratie halen uit foto’s, tekeningen, muziek, muziekvideo’s of films, is het idee om elkaar zulk soort dingen aan te reiken, zodat de ander ermee aan de slag kan.
    De bedoeling is dus dat iemand vraagt om een van bovengenoemde dingen, en kort beschrijft in wat voor stijl, thema, of genre ze dit graag hebben. De volgende persoon zoekt iets dat zo goed mogelijk aan de beschrijving voldoet en plaats dit in zijn/haar reactie. Deze persoon vraagt dan ook weer om een van bovengenoemde dingen, en voegt een korte beschrijving bij.
    De eerste persoon schrijft iets gebaseerd op wat de tweede persoon voor hem/haar heeft uitgezocht. Wat er geschreven wordt, maakt niet veel uit. Het kan een One Shot zijn, een gedicht, of een songtekst. Of misschien iets dat een hoofdstuk, of een stuk van een hoofdstuk in een groter geheel zou kunnen zijn of worden.
    Dit klinkt misschien nogal vaag, dus onder de spoiler zit een voorbeeld.

    Persoon 1 schreef:
    Ik ben op zoek naar een foto of tekening met een Sci-Fi thema. Het liefst met een donkere, mysterieuze uitstraling.


    Persoon 2 schreef:
    [Plaatst hier een foto of tekening die aan de voorwaarden voldoet]

    Ik ben op zoek naar muziek met een tekst die een verhaal vertelt. Het liefst Engelstalig.


    Persoon 3 schreef:
    [Plaatst hier een link naar het lied of songtekst die aan de voorwaarden voldoet]

    Ik ben op zoek naar ...


    Etc. etc. etc.


    Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd. Zouden jullie hier iets voor voelen?


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Oh, dat zou echt super zijn!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Is op zich wel een leuk concept, maar kan je het niet doen zodat meerdere mensen naar iets zoeken? En dat in de beginpost alle verzoekjes gezet worden zodat degene die verzoeken stuurt, kan kiezen en meer inspiratie kan opdoen.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    Is op zich wel een leuk concept, maar kan je het niet doen zodat meerdere mensen naar iets zoeken? En dat in de beginpost alle verzoekjes gezet worden zodat degene die verzoeken stuurt, kan kiezen en meer inspiratie kan opdoen.


    Het is meer de bedoeling dat de eerst volgende persoon iets zoekt. Om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk voor één persoon aan het zoeken zijn, kun je alvast reageren en zodra je iets gevonden hebt de reactie aanpassen.
    Als meerdere mensen voor één persoon gaan zoeken en alles moet worden bijgehouden in de beginpost wordt het heel chaotisch en heel veel werk.
    Daarbij is het ook leuk dat als je de volgende keer reageert, je om iets anders kunt vragen dan de eerste keer, en je niet heel veel van dezelfde dingen krijgt.
    Het is ook de bedoeling dat er echt iets geschreven wordt naar aanleiding van de foto/video/whatever die gevonden wordt, en als je verschillende verhalen moet gaan schrijven voor twintig van hetzelfde soort dingen, is dat ook niet erg inspirerend.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2015 - 18:14 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Wat een goed idee (: op die manier weet je ook zeker dat er daadwerkelijk op gereageerd wordt :')


    “A queen will always turn pain into power.”

    Ik ben voor, hier zullen veel mensen baat bij hebben!

    Woodhouse schreef:
    (...)

    Het is meer de bedoeling dat de eerst volgende persoon iets zoekt. Om te voorkomen dat meerdere mensen tegelijk voor één persoon aan het zoeken zijn, kun je alvast reageren en zodra je iets gevonden hebt de reactie aanpassen.
    Als meerdere mensen voor één persoon gaan zoeken en alles moet worden bijgehouden in de beginpost wordt het heel chaotisch en heel veel werk.
    Daarbij is het ook leuk dat als je de volgende keer reageert, je om iets anders kunt vragen dan de eerste keer, en je niet heel veel van dezelfde dingen krijgt.
    Het is ook de bedoeling dat er echt iets geschreven wordt naar aanleiding van de foto/video/whatever die gevonden wordt, en als je verschillende verhalen moet gaan schrijven voor twintig van hetzelfde soort dingen, is dat ook niet erg inspirerend.


    Ik snap je punt ja, maar dan loopt er telkens één verzoek waar iemand dus op reageert. Het leek me daarom dus handiger dat er meerdere verzoeken konden, waarop mensen naar hun eigen keuze uit kunnen kiezen waarop zij reageren. :3


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Qingsel schreef:
    (...)

    Ik snap je punt ja, maar dan loopt er telkens één verzoek waar iemand dus op reageert. Het leek me daarom dus handiger dat er meerdere verzoeken konden, waarop mensen naar hun eigen keuze uit kunnen kiezen waarop zij reageren. :3


    Ja, maar degene die reageert, doet zelf ook een verzoek, dus het gaat altijd door en je kunt altijd reageren. En als je denkt niets te kunnen vinden dat geschikt is, kun je wachten met reageren tot er om iets gevraagd wordt waar je wel iets mee kan.

    [ bericht aangepast op 13 juni 2015 - 19:14 ]


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Het is wel een goed idee, maar ik ben wel bang dat het uiteindelijk dood gaat lopen.


    † Love? I want to sleep.

    Nebthet schreef:
    Het is wel een goed idee, maar ik ben wel bang dat het uiteindelijk dood gaat lopen.

    Alles loopt uiteindelijk dood.


    “A queen will always turn pain into power.”

    Maxilena schreef:
    Wat een goed idee (: op die manier weet je ook zeker dat er daadwerkelijk op gereageerd wordt :')


    take me back to the basics and the simple life

    Maxilena schreef:
    (...)
    Alles loopt uiteindelijk dood.

    Niet alles. Het is alleen speciaal dat het voorkomt als iets 'afloopt'. En ik geef alleen mijn mening, maar ik denk dat als je zo'n topic wilt aanmaken dat je dat gewoon moet doen.


    † Love? I want to sleep.

    Bedankt voor de positieve reacties, ik ben blij dat jullie hier enthousiast over zijn! (:

    Hier is een link naar Het grote inspiratie topic.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Slotje op aanvraag.


    Pretty is just a pretty word.