• Hier zijn in het verleden al diverse topics over geweest, maar uiteindelijk doodgebloed, dus ik dacht: Laat het ons nog eens proberen! Dit topic kan als motivatietopic dienen, maar ook als informatietopic, hulptopic, et cetera. Een nieuwe taal leren is altijd fijn (vind ik dan toch) en hier kunnen we het er dan ook gezellig over hebben. (:


    Dus, welke talen willen jullie graag leren? En kennen jullie toevallig nog sites of boeken die daarbij kunnen helpen? Zelf zou ik namelijk heel graag Hebreeuws, Arabisch, Urdu, whatever midden oosten-taal leren.

    Sites/boeken
    Meerdere talen — www.duolingo.com
    Meerdere talen — Memrise
    Russisch — http://learnrussian.rt.com/
    Hebreeuws — http://www.hebrewpod101.com/ — BETALEND!
    — Prisma taalboeken (de "voor zelfstudie-serie")

    [ bericht aangepast op 16 jan 2016 - 17:18 ]


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil graag mijn Frans verbeteren en blijkbaar zijn daar apps voor, maar ik heb geen smartdevice. En ik vind geen goede sites om dat gratis op te doen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Patholoog schreef:
    Ik wil graag mijn Frans verbeteren en blijkbaar zijn daar apps voor, maar ik heb geen smartdevice. En ik vind geen goede sites om dat gratis op te doen.


    Duolingo kan daar wel bij helpen! Je start natuurlijk wel van de basis-basis, maar er is ook een shortcut-optie. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Goed idee! Ik probeer Duits te leren/mijn Duits te verbeteren met de Duolingo-app en dat gaat best goed.


    Rest in Peace, Son of Gondor

    Wat een leuk ideeee!!
    Ik gebruik Duolingo al, voor Duits maar de laatste tijd niet meer zo actief. Ik wil heel graag Russisch leren, niet echt een specifieke reden maar het lijkt me gewoon een toffe taal.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik gebruik Duolingo voor Zweeds en Iers en leer nu ook Welsh via een site. Ik zou wel graag Russisch leren, maar ik vrees dat dat er nooit van gaat komen :/

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 17:35 ]


    Ex astris, sciencia

    Awesum ;D
    Ik kon vroeger perfect Tagalog en ooit zal ik het weer kunnen. Misschien moet ik toch maar eens meedoen aan die nieuwjaar voornemens zodat ik uberhaupt een keer denk in termen van doelen in plaats van een doelloos leven leid.


    No growth of the heart is ever a waste

    Savages schreef:
    Wat een leuk ideeee!!
    Ik gebruik Duolingo al, voor Duits maar de laatste tijd niet meer zo actief. Ik wil heel graag Russisch leren, niet echt een specifieke reden maar het lijkt me gewoon een toffe taal.


    Jaa, Russisch wil ik ook graag leren! Eigenlijk heb ik sowieso wel een interesse voor talen met een ander geschrift. Ik heb het ook een tijdje op Duolingo gedaan, maar ik verlies het telkens uit het oog, vandaar dat ik eigenlijk ook echt boeken zoek om uit te leren nu, maar Russisch is moeilijk te vinden. Ik ben op het moment bezig met het internet af te zoeken naar boeken om Hebreeuws te leren, want als ik ergens mijn kop op zet zal ik het hebben, maar ik vind echt niets dat niet "Bijbels Hebreeuws" is. :')


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik wil echt eens Russisch,Thais of Japanees leren.

    Koreaans en Arabisch kan ik al ^^


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Misklik.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2015 - 18:00 ]


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Ik leer momenteel Zweeds en Russisch. Met Russisch kom je al een beetje ver als je het alfabet kent (wat daar anders is)


    ‘You must go on’. thrishanakru —> Gashina

    Ik zit momenteel mijn Duits te verbeteren door met Duitsers om te gaan en dat werkt eigenlijk heel goed.
    Verder wil ik nog graag Pools, Deens en Italiaans leren, maar daar begin ik pas na mijn opleiding aan. Anders een beetje veel talen tegelijkertijd. (:


    Take risks and conquer your fears.

    Ahh, ik zat een paar weken geleden nog te denken over zo'n topic, maar heb het uiteindelijk nooit aangemaakt. Leuk dat het er nu toch is. :Y)

    Ik ben op dit moment vooral bezig mijn Frans te verbeteren, maar ik probeer ook meer Duits te lezen om dat op niveau te houden en laatst ben ik in een impuls op Duolingo begonnen aan Zweeds, al vordert dat niet erg snel. Talen die ik heel graag zou leren zijn Russisch en NGT. ^^

    Het lijkt mij wel interessant om een soort pen pal te hebben voor bijvoorbeeld Frans, want een taal gebruiken is meestal de beste manier om hem te leren, maar ik vind het lastig om zoiets te vinden. Als iemand dus toevallig een goede website weet, laat het vooral horen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    ^Ik ben ook bezig met Frans leren >:3


    We accept the love we think we deserve. [ Atlas went Amavi ]

    Tiva schreef:
    (...)

    Jaa, Russisch wil ik ook graag leren! Eigenlijk heb ik sowieso wel een interesse voor talen met een ander geschrift. Ik heb het ook een tijdje op Duolingo gedaan, maar ik verlies het telkens uit het oog, vandaar dat ik eigenlijk ook echt boeken zoek om uit te leren nu, maar Russisch is moeilijk te vinden. Ik ben op het moment bezig met het internet af te zoeken naar boeken om Hebreeuws te leren, want als ik ergens mijn kop op zet zal ik het hebben, maar ik vind echt niets dat niet "Bijbels Hebreeuws" is. :')


    Ik ben nu aan Russisch begonnen op Duolingo!! Ik ben benieuwd hoe lang ik het volhou haha.


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik wil gebarentaal leren :Y)

    Maar een cursus kost best veel geld + ik weet niet of de cursussen van de HU ook geschikt zijn voor 16-jarigen die in hun vrije uren van school (lang leve het vrijekeuzemodel :Y) ) gebarentaal willen leren.

    Online kan het natuurlijk ook wel, maar het lijkt me toch fijner om het in het echt met een groep mensen te leren, want dan kun je ook van elkaar leren. Hmm, ik zie het nog wel.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly