• In de 3 jaar dat ik een relatie heb met mijn vriend, is hij verschillende keren gestopt met blowen omdat ik dat wou, maar niet veel later begon hij weer. Elke keer met de smoes "dat hij het niet per se nodig had". Well, tot vandaag geloofde ik dat. Want ik kwam er vanmorgen achter dat hij voor de 6e keer weer begonnen is met blowen (6e keer dat ik het weet). Deze keer zelfs hasj... Ik weet echt niet meer wat ik met hem moet. Ik heb de laatste paar keer al gezegd dat ik het de volgende keer écht zou uitmaken. Maar om eerlijk te zijn wil ik gewoon dat hij 100% stopt en nooit meer begint. Al is dat lastig nu hij weer heeft laten zien dat ik hem niet meer kan vertrouwen er mee. Ik zou graag de meningen van anderen horen hierover. Wat zouden jullie doen als jullie mijn schoenen aanhadden?

    Sorry voor de spelfouten, ik zie amper nog wat door alle tranen...

    [ bericht aangepast op 13 juni 2015 - 17:05 ]

    Krull schreef:
    Je kunt iemand anders niet veranderen. Het doet jullie relatie zo te zien ook niet echt ten goede dat jij wilt dat hij stopt en dus vind dat hij iets niet goed doet, terwijl hij niet gemotiveerd genoeg is om te stoppen of van de drugs af te blijven.

    Dus als je het een te groot probleem vind, passen jullie wellicht niet bij elkaar en moet je beslissen of je dan wel bij hem wilt blijven.

    Dat is hoe ik het zie als buitenstaander.


    Hier sluit ik me bij aan.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik denk dat je moet zorgen dat hij zelf echt wílt stoppen, anders dan zal hij er nooit echt klaar mee zijn. En anders hoop ik voor je dat het een fase is waar hij uit gaat groeien. Maar als hij het zelf niet echt wilt, zal het nooit permanent lasten, denk ik.


    “A queen will always turn pain into power.”

    God, dit laat me eigenlijk inzien in een bekende situatie dat me hem in een heel ander daglicht laat zien.

    Maargoed, ik ben 't eens met wat de rest zegt.


    † Love? I want to sleep.

    Fabsel schreef:
    Ik zou het ook uitmaken. Je zegt zelf dat je niet meer weet wat je met hem aan moet als hij blijft blowen, en je hebt hem al meerdere keren gewaarschuwd, zonder enig succes. Het zou zonde zijn, als je -je eigen welzijn omwille van een jongen zou verpesten.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Weet je hoe moeilijk dat is


    tiptoe through the tulips...

    Misschien echt eens openhartig met hem praten en uitzoeken waarom hij het telkens opnieuw doet, ik wil nu niet zeggen dat hij problemen heeft hoor. Maar een vriend van mij gebruikt het soms om de verkeerde redenen en het is al een paar keer bijna mis gelopen.

    Het uitmaken lijkt zo drastisch, maar ik zou hem uitleggen dat hij je vertrouwen in hem schaadt en echt uitleggen hoe jij je er bij voelt. Als je dan merkt dat hij niet de moeite wil doen voor jullie relatie, dan moet je misschien eens nadenken of je het echt nog wel wil. Maar al drie jaar samen lijkt me wel al een behoorlijke serieuze relatie, het lijkt me spijtig als dat door dit verloren zou gaan.


    We are only a moment.

    SadisticElz schreef:
    Weet je hoe moeilijk dat is

    Heel moeilijk, maar niet onmogelijk, toch?

    OT: Even wat andere oplossingen. Misschien heeft je vriend professionele hulp nodig om echt te stoppen.Je kan hem voorstellen naar een afkickkliniek te gaan, maar ik denk niet dat hij dat meteen gaat doen. Want hij gaat dat idee waarschijnlijk overdreven vinden, omdat hij nog geen junkie is die het elke dag nodig heeft. Maar je kan het proberen door te zeggen dat je dat juist wil voorkomen, en hem echt duidelijk maken dat je wilt dat hij echt voor altijd stopt. Laat hem duidelijk weten waarom je wil dat hij stopt. Niet alleen omdat het drugs is, maar omdat het slecht is voor zijn gezondheid, hij opgepakt kan worden ervoor, zijn geld beter kan sparen voor de toekomst, enz.

    Of ga (samen) naar een relatietherapeut, of psycholoog.

    Als hij dit allemaal ook niet wil, denk ik niet dat hij het echt serieus neemt. En dan zal je het wel moeten uitmaken, om te laten zien dat het voor jou wel heel belangrijk is. Daarna ga je hem even moeten vergeten. En je gaat niet terug een relatie aan voordat je echt zeker bent dat hij er definitief mee is gestopt, mochten jullie nog heel graag opnieuw willen beginnen. (Maar dan moet je er echt een héle lange tijd tussen laten, niet na enkele maanden hem terug een kans geven, want dan hervalt hij waarschijnlijk weer.)


    Ik wil een tuin vol egels

    Krull schreef:
    Je kunt iemand anders niet veranderen. Het doet jullie relatie zo te zien ook niet echt ten goede dat jij wilt dat hij stopt en dus vind dat hij iets niet goed doet, terwijl hij niet gemotiveerd genoeg is om te stoppen of van de drugs af te blijven.

    Dus als je het een te groot probleem vind, passen jullie wellicht niet bij elkaar en moet je beslissen of je dan wel bij hem wilt blijven.

    Dat is hoe ik het zie als buitenstaander.


    26 - 02 - '16

    Well, ik heb het weekend met hem gepraat en gezegd dat ik het niet leuk vond (natuurlijk met andere, hardere woorden). Hij zei dat hij even een terugval had en weer probeert te stoppen als hij dit op heeft (ja, want weggooien of doorverkopen op zijn werk (waar hij het koopt) kan natuurlijk niet...). Ook probeert hij er nu met mij over te praten als hij weer denkt terug te vallen. En anders hulp zoeken.

    Thanks all (:

    Wanneer je verslaafd bent is het moeilijk om te stoppen voor iemand anders. Hij moet er zelf echt achter staan en veel discipline hebben. Zeggen "Als je echt van mij houdt..." werkt niet.


    Take me to wonderland

    Amirite schreef:
    Well, ik heb het weekend met hem gepraat en gezegd dat ik het niet leuk vond (natuurlijk met andere, hardere woorden). Hij zei dat hij even een terugval had en weer probeert te stoppen als hij dit op heeft (ja, want weggooien of doorverkopen op zijn werk (waar hij het koopt) kan natuurlijk niet...). Ook probeert hij er nu met mij over te praten als hij weer denkt terug te vallen. En anders hulp zoeken.

    Thanks all (:

    Goed dat jullie met elkaar gepraat hebben!
    Ik hoop voor je dat hij er nu zelf achter staat om te stoppen. Want, zoals al eerder mensen hier gezegd hebben, je kunt iemand anders niet veranderen als hij dat zelf niet wilt. Dus ik hoop voor jullie dat hij nu zélf wilt stoppen en hem dat ook lukt. Maar mocht blijken dat hij toch weer gaat beginnen, niet omdat het te moeilijk is om te stoppen, maar omdat hij de drang niet heeft om te stoppen, tja.. Hoe hard het ook klinkt, dan zou ik het uitmaken.

    Maar, voor nu natuurlijk goede hoop! Succes!(:


    Inspiration can hit you any time

    Constantine schreef:
    (...)
    Goed dat jullie met elkaar gepraat hebben!
    Ik hoop voor je dat hij er nu zelf achter staat om te stoppen. Want, zoals al eerder mensen hier gezegd hebben, je kunt iemand anders niet veranderen als hij dat zelf niet wilt. Dus ik hoop voor jullie dat hij nu zélf wilt stoppen en hem dat ook lukt. Maar mocht blijken dat hij toch weer gaat beginnen, niet omdat het te moeilijk is om te stoppen, maar omdat hij de drang niet heeft om te stoppen, tja.. Hoe hard het ook klinkt, dan zou ik het uitmaken.

    Maar, voor nu natuurlijk goede hoop! Succes!(:

    Ja, als hij het met hulp ook niet kan (mocht hulp nodig zijn) is het ook niet de moeite om verder te gaan met onze relatie. Helaas.

    Dankjewel (:

    Ik ga met Krull haar mening mee ;)


    Life is hard and then we die