• Jullie zien misschien al dat dit een bekend topic is, nou dat kan kloppen. In oktober 2013 heb ik al een soort gelijk topic aangemaakt en wil ik hier nu verder op in.

    Toen was dit verhaal gaande (Lees de spoiler)

    Sinds 5 jaar heb ik een beste vriend. In het begin was eigenlijk alles best saai, tot ongeveer 2 jaar geleden. We werden steeds closer, en dat vond ik in het begin heel erg eng. Maar ik raak er wel gewend aan. Maar goed, het probleem is.. Als we alleen zijn, wil hij de hele tijd een knuffel. Ik weet niet of ik het durf. Altijd als ik naar huis fiets, krijg ik toch achteraf spijt dat ik het niet gedaan heb. Hij is super lief, en hij wilt me ook niet dwingen. Ik vertrouw hem, daar ligt het niet aan. Ik ben eigenlijk mijn hele leven al bang geweest voor contact. Lichamelijk contact valt er ook onder. Hij zegt de hele tijd: Je moet doen waar je zelf achter staat. Ik wil het echt heel erg graag! Maar van binnen durf ik het gewoon niet. Elke keer als ik thuis kom, ga ik hem steeds meer missen. Dat is altijd als ik hem net gezien heb, en dan naar huis ga. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.. Dit is al ongeveer een jaar zo bezig, en nog steeds durf ik het niet.


    Die knuffel is uiteindelijk gelukt en zijn we nu aan het proberen om een stap verder te gaan. Alleen daar heb ik hetzelfde probleem mee als die knuffel.
    Als hij initiatief neemt, loop ik weg. Ik durf gewoonweg niet om hem aan te raken, tenminste, niet op de plekken dat hij graag wil. Terwijl ik het dolgraag wil.
    Vorig jaar zijn we daar mee begonnen en het is nog steeds niet gelukt. Hij is ongeveer het tegenovergestelde van wat ik ben. Ik weet wel wat ik wil en dat is hem.
    Maar ik ben te onzeker in dat soort dingen. Vorige week heeft hij gezegd dat ik mezelf zou moeten verkennen om te weten wat ik mis. En nee, ik heb het nog nooit geprobeerd bij mezelf, omdat ik simpelweg niet weet hoe en wat. Ik wil dat hij het juist bij mij doet. Tijdens de knuffels, en daarna, realiseerde ik me dat ik meer voor hem voel dan vriendschap. En dat is dus nu al sinds de eerste knuffel. Ik kwam erachter toen ik onderweg muziek luisterde, en dat ik erover na begon te denken. Ik miste hem meer en meer en ik wil niets liever dan bij hem zijn. En daarbij is hij zo ontzettend lief en geduldig, dat is zo kostbaar. Hij is ook echt de enige die mij kan laten lachen. Door er al te zijn maakt hij me aan het lachen. Of als ik me niet goed voel, geeft hij me die energie om toch door te gaan.
    Dus eigenlijk betekent hij de wereld voor me. En wil ik het liefste seks met hem hebben alleen durf ik dat niet. Ik heb nul ervaring. Hij zegt dat het niet erg is en dat hij het me wil leren en wil helpen. En dat vind ik hartstikke lief.

    Hebben jullie hier ervaring mee? En zouden jullie me kunnen helpen?


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Sorry, ik heb er geen enkele ervaring mee. Ik moet wel zeggen dat ik het knap vind van je dat je je over die angst heen hebt weten te zetten voor die knuffel, dat is echt al een hele stap vooruit. En ik ben blij voor je dat je hem hebt, hij klinkt heel geduldig en lief, echt als een geweldig persoon.
    Sorry, ik heb dus geen idee wat je zou moeten doen, maar dat je die eerste stap hebt gezet is sowieso al heel goed.


    ''I'm not apologizing for loving you.'' ~KellyHoranXx

    Eerst zoenen en zo kleine stapjes verder gaan? Idk.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scribe schreef:
    Eerst zoenen en zo kleine stapjes verder gaan? Idk.


    Ik krijg inderdaad ook een beetje de indruk dat jullie... stappen overslaan. Ik herinner me je oude topics nog wel, waar je schreef over je angst om hem een knuffel te geven. Ik ben heel blij om te lezen dat je min of meer over die angst heen bent gekomen, maar toen je aan het eind van deze post over seks begon had ik wel iets van 'hè?'. Ik associeer een knuffel namelijk niet echt met iets intiems, het is eigenlijk een vrij normale begroeting. Seks daarentegen is een heel ander verhaal, en vanwege je angst voor intimiteit had ik niet verwacht dat je daar nu behoefte aan zou hebben. Jullie hebben ook geen relatie toch? Ik wil niet zeggen dat een relatie en rustig opbouwen van intimiteiten vereisten zijn voor je aan seks mag beginnen, wat dat mag iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Maar in jouw geval vind ik het best verwarrend.


    i put the fun in funeral

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik krijg inderdaad ook een beetje de indruk dat jullie... stappen overslaan. Ik herinner me je oude topics nog wel, waar je schreef over je angst om hem een knuffel te geven. Ik ben heel blij om te lezen dat je min of meer over die angst heen bent gekomen, maar toen je aan het eind van deze post over seks begon had ik wel iets van 'hè?'. Ik associeer een knuffel namelijk niet echt met iets intiems, het is eigenlijk een vrij normale begroeting. Seks daarentegen is een heel ander verhaal, en vanwege je angst voor intimiteit had ik niet verwacht dat je daar nu behoefte aan zou hebben. Jullie hebben ook geen relatie toch? Ik wil niet zeggen dat een relatie en rustig opbouwen van intimiteiten vereisten zijn voor je aan seks mag beginnen, wat dat mag iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Maar in jouw geval vind ik het best verwarrend.


    Precies dit, eigenlijk. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Overkill schreef:
    (...)

    Ik krijg inderdaad ook een beetje de indruk dat jullie... stappen overslaan. Ik herinner me je oude topics nog wel, waar je schreef over je angst om hem een knuffel te geven. Ik ben heel blij om te lezen dat je min of meer over die angst heen bent gekomen, maar toen je aan het eind van deze post over seks begon had ik wel iets van 'hè?'. Ik associeer een knuffel namelijk niet echt met iets intiems, het is eigenlijk een vrij normale begroeting. Seks daarentegen is een heel ander verhaal, en vanwege je angst voor intimiteit had ik niet verwacht dat je daar nu behoefte aan zou hebben. Jullie hebben ook geen relatie toch? Ik wil niet zeggen dat een relatie en rustig opbouwen van intimiteiten vereisten zijn voor je aan seks mag beginnen, wat dat mag iedereen natuurlijk helemaal zelf weten. Maar in jouw geval vind ik het best verwarrend.


    Welke stappen slaan we dan over? Hij zei dat hij meer wilde dan een knuffel, en ik ging wel wel bij nadenken wat ik wilde. En tja, toen kwam ik ook tot de conclusie dat ik meer wilde.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Welke stappen slaan we dan over? Hij zei dat hij meer wilde dan een knuffel, en ik ging wel wel bij nadenken wat ik wilde. En tja, toen kwam ik ook tot de conclusie dat ik meer wilde.

    Hebben jullie al met elkaar gezoend? Of hebben jullie eigenlijk überhaupt een relatie?
    Niet dat dat natuurlijk per se moet, maar mijn reactie was eigenlijk een beetje hetzelfde als die van Overkill.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Hebben jullie al met elkaar gezoend? Of hebben jullie eigenlijk überhaupt een relatie?
    Niet dat dat natuurlijk per se moet, maar mijn reactie was eigenlijk een beetje hetzelfde als die van Overkill.


    Hij heeft gezegd dat hij me leuk vindt.. Maar niet in welke zin. Hij zegt de hele tijd zulke lieve dingen, ik weet het gewoon niet.
    Ik wilde het vragen, maar dat durfde ik niet.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Hij heeft gezegd dat hij me leuk vindt.. Maar niet in welke zin. Hij zegt de hele tijd zulke lieve dingen, ik weet het gewoon niet.
    Ik wilde het vragen, maar dat durfde ik niet.

    Oké. Als jij niet durft te vragen of hij met je verder wil, klinkt het in mijn ore toch niet echt alsof je er al klaar voor bent om seks te hebben. Al houd ik er wel een vrij ouderwetse mening op na als het op seks aankomt. Ik weet niet hoe jij tegen seks aankijkt. Of je dat gewoon eens wilt proberen of dat je er een grotere betekenis aanhangt.

    [ bericht aangepast op 21 juni 2015 - 17:01 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Oké. Als jij niet durft te vragen of hij met je verder wil, klinkt het in mijn ore toch niet echt alsof je er al klaar voor bent om seks te hebben. Al houd ik er wel een vrij ouderwetse mening op na als het op seks aankomt. Ik weet niet hoe jij tegen seks aankijkt. Of je dat gewoon eens wilt proberen of dat je er een grotere betekenis aanhangt.


    Voor mij betekent het sowieso wel wat, voor hem denk ik ook wel, anders is hij niet zo geduldig met me. En dat ik het niet durf te vragen komt door mijn onzekerheid, dat ik niet weet hoe hij erover denkt. En ik wil dat hij de eerste is met wie ik dit deel. Want het voelt goed.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Voor mij betekent het sowieso wel wat, voor hem denk ik ook wel, anders is hij niet zo geduldig met me. En dat ik het niet durf te vragen komt door mijn onzekerheid, dat ik niet weet hoe hij erover denkt. En ik wil dat hij de eerste is met wie ik dit deel. Want het voelt goed.

    Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je niet durft te vragen wat hij precies voor je voelt, maar wel overweegt om jezelf helemaal weg te geven. Al vind ik de hele situatie een beetje gek, als ik heel eerlijk ben. Maar ik ken jullie allebei niet, dus het is lastig om me in te leven.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Nou ja, je moet het natuurlijk zelf weten. Maar ik vind het persoonlijk een beetje vreemd dat je niet durft te vragen wat hij precies voor je voelt, maar wel overweegt om jezelf helemaal weg te geven. Al vind ik de hele situatie een beetje gek, als ik heel eerlijk ben. Maar ik ken jullie allebei niet, dus het is lastig om me in te leven.


    Hij doet zijn best genoeg om te laten zien dat hij het echt meent en dat hij meer wil dan alleen de vriendschap, maar ik snap je wel..


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    (...)

    Hij doet zijn best genoeg om te laten zien dat hij het echt meent en dat hij meer wil dan alleen de vriendschap, maar ik snap je wel..

    Maar dat iemand meer wil op seksueel vlak, houdt niet altijd dat hij ook echt een relatie met je wil.
    Zoals ik al zei, ik ken jullie niet, maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, denk ik.


    Every villain is a hero in his own mind.

    OakenshieId schreef:
    (...)
    Maar dat iemand meer wil op seksueel vlak, houdt niet altijd dat hij ook echt een relatie met je wil.
    Zoals ik al zei, ik ken jullie niet, maar dat is wel iets waar je rekening mee moet houden, denk ik.


    Snap ik. Maar in ieder geval bedankt voor je advies.


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Heeft iemand anders hierover nog wat te zeggen?


    Even een reminder: Hakim Ziyech, the magician

    Truster schreef:
    Heeft iemand anders hierover nog wat te zeggen?


    Dit is lastig want ik begrijp je onzekerheid en gevoelens zijn ook lastige dingen. Vooral bij andere mensen, want je wil waarschijnlijk dat hij hetzelfde voelt voor jou als jij voor hem. De enige manier is toch door het te vragen, ben ik bang.

    Maar wat ik mij af vraag, hoe weet hij dan dat je nul ervaring hebt op gebied van eens en jezelf verkennen(om het even zo te noemen)?

    Want tussen iemand een knuffel geven en seks hebben zit een wereld van verschil. Je bent dan waarschijnlijk voor een deel naakt, want anders kan hij er niet in en als ik lees hoe onzeker jij bent, gaan er in mijn hoofd alarmbellen af.

    Daarnaast is het echt niet slecht of vreemd of de taak van iemand anders om jouw lichaam te verkennen. En je hoeft niet meteen te gaan masturberen. Je kan ook gewoon kijken waar jij gevoelig bent voor kietelen en/of je überhaupt gevoelig bent voor kietelen. Waar jij het fijn vind om aan geraakt te worden, sommige mensen vinden het niet fijn om aangeraakt te worden door andere mensen op bepaalde plekken(niet alleen je edele delen en je borsten). Het is ook gewoon zelfkennis, vind ik. En als je seks met hem gaat hebben, lijkt mij dat wel handig.


    Physics is awesome