• Ik weet dat jullie geen dokters zijn, maar ik ga hopelijk volgende week naar de huisarts (als het lukt om na m'n toetsen een afspraak te plannen en er plek is) en dan hoop ik dat hij me serieus neemt (vorige keer met m'n knie kon ik ook pas na 2 weken terecht), maar ik zou eigenlijk wel eerder willen weten wat het is.

    Ik heb nu zo'n 1,5 maand dagelijks last van hoofdpijn. Meestal overdag heel licht, in de middag rond 15.00 begint het altijd wat heviger te worden.
    Gisteren werd ik wakker met knallende koppijn en ik kon amper wat doen, overdag een aantal heverige momenten gehad, weet niet of het aanvallen waren of niet, uiteindelijk met moeite m'n presentatietekst voor een presentatie die ik vandaag bleek te hebben gemaakt.
    Vandaag moest ik naar school omdat ik een presentatie had, maar ik kreeg tijdens een les zo erge hoofdpijn dat ik de leraar vroeg of ik een paracetemol mocht halen, dan moet je altijd een reden opgeven en ik zei dat ik hoofdpijn had. De leraar vroeg: "Heb je migraine dan?" en ik zei "Nee, niet dat ik weet" en toen zei hij "Heb je al lang last van hoofdpijn?" en mijn antwoord was ja. "Moet je dan niet eens langs een huisarts dan?" was zijn antwoord, en dat bracht me wel aan het denken.

    Nu wil ik eigenlijk wel weten wat het zou kunnen zijn, maar als ik ga googlen word ik gek haha, er is zo veel :o

    Hebben jullie ervaringen met hoofdpijn? En herkennen jullie dit?


    Dit is overigens niet de eerste keer dat ik hier last van heb, in de brugklas (zo'n 4 jaar geleden) had ik er ook een hele lange tijd achter elkaar last van. In de tussentijd van de brugklas en nu heb ik wel vaker echt hoofdpijn gehad, maar dan niet dat het heel lang aanhield.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik heb ook ervaring met hoofdpijn. Toen ik nog klein was heb ik een scan laten doen, maar de dokters hebben toen niets gevonden. Ik heb er soms nog steeds last van. Vooral tijdens warm weer.
    Het kan ook zijn dat je een bril nodig hebt. Dat je ogen veel moeite hebben om scherp te zien.

    Ik heb alleen maar last van migraine. Sedert de paasvakantie heb ik zo'n 6 aanvallen gehad: eens 4 in twee weken, eentje tussendoor omdat mijn kat verdwenen was en eentje tijdens de examens.

    Weet je wat de oorzaak was voor die aanval in de brugklas, of waarom/hoe het is weggedaan? Wat heb je toen gedaan.

    Wat ook belangrijk is - waar precies is de hoofdpijn, dat kan ook al veel zeggen...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nestor schreef:
    Ik heb ook ervaring met hoofdpijn. Toen ik nog klein was heb ik een scan laten doen, maar de dokters hebben toen niets gevonden. Ik heb er soms nog steeds last van. Vooral tijdens warm weer.
    Het kan ook zijn dat je een bril nodig hebt. Dat je ogen veel moeite hebben om scherp te zien.


    Bij warm weer is het al helemaal niet te harden, ik haat dat type weer dan ook echt haha.

    Aangezien ik nu al bijna 4 jaar hoofdpijnklachten heb (niet constant achter elkaar, maar soms echt van die momenten dat t niet meer te harden is,soms wel lange perioden vrij constant) en er nu ik er aan denk ook op de basisschool last van had, denk ik niet dat ik een bril nodig heb, ik kan ook gewoon goed zien voor zover ik het zelf kan zeggen haha.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ik kan alleen twee dingen bedenken. Je hebt last van migraine of je hebt een bril nodig. Bij migraine kan je gewoon niet goed tegen licht en dan kan het best zijn dat de hoofdpijn aanhoudt. Word je misselijk door de hoofdpijn of duizelig? Want dan slaat het al meer op migraine. Vorig jaar had ik last van hoofdpijn als ik moeite moest doen met het lezen van een tekst, vooral als ik langer moest lezen. Toen ik naar de oogarts ging, bleek het dat ik een rustbril nodig had en sindsdien heb ik geen hoofdpijn meer tijdens het lezen. Ga zeker eens langs een dokter, want het is natuurlijk nooit fijn om constant hoofdpijn te hebben.


    16 - 09 - '17

    324B21 schreef:
    Ik heb alleen maar last van migraine. Sedert de paasvakantie heb ik zo'n 6 aanvallen gehad: eens 4 in twee weken, eentje tussendoor omdat mijn kat verdwenen was en eentje tijdens de examens.

    Weet je wat de oorzaak was voor die aanval in de brugklas, of waarom/hoe het is weggedaan? Wat heb je toen gedaan.

    Wat ook belangrijk is - waar precies is de hoofdpijn, dat kan ook al veel zeggen...


    Nee, ik heb geen idee wat de oorzaak is geweest toen...

    En het is meer halverwege de voorkant dan de achterkant, zo ongeveer. Het is lastig om te zeggen...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dylazing schreef:
    Ik kan alleen twee dingen bedenken. Je hebt last van migraine of je hebt een bril nodig. Bij migraine kan je gewoon niet goed tegen licht en dan kan het best zijn dat de hoofdpijn aanhoudt. Word je misselijk door de hoofdpijn of duizelig? Want dan slaat het al meer op migraine. Vorig jaar had ik last van hoofdpijn als ik moeite moest doen met het lezen van een tekst, vooral als ik langer moest lezen. Toen ik naar de oogarts ging, bleek het dat ik een rustbril nodig had en sindsdien heb ik geen hoofdpijn meer tijdens het lezen. Ga zeker eens langs een dokter, want het is natuurlijk nooit fijn om constant hoofdpijn te hebben.


    Misselijkheid zelden, duizelig wel heel vaak.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Naast migraine of een bril kan het misschien ook zijn dat je spanningshoofdpijn hebt. Zijn de spieren in je schouders/nek/rug gespannen of sta je de laatste periode onder veel stress?


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Lupton schreef:
    (...)

    Misselijkheid zelden, duizelig wel heel vaak.


    Hoe erg is die duizeligheid dan? Kan je nog blijven staan of niet? Draait alles enorm hard weg of gaat het nog? Want laatst had ik dat ook een week lang en ik bleek een virus op mijn evenwichtsorgaan te hebben, daar heb je echt medicatie voor nodig, anders blijft het terug komen.


    16 - 09 - '17

    Ik heb eigenlijk chronisch hoofdpijn en dat komt eigenlijk vooral omdat mijn ogen niet zo goed zijn. Het is al een stuk minder sinds ik lenzen draag (:


    I am an idiot, I move.

    Spotgaai schreef:
    Naast migraine of een bril kan het misschien ook zijn dat je spanningshoofdpijn hebt. Zijn de spieren in je schouders/nek/rug gespannen of sta je de laatste periode onder veel stress?


    Nog nooit van gehoord. Ik had van de week (een dag voordat ik 's ochtends wakker werd met knallende koppijn) wel dat m'n schouders steeds kraakte en m'n rechterarm deed ontzettend pijn. Toen ik in mn elleboog kneep voelde ik m'n hand tintelen, het heeft zo'n 4 uur geduurd ofzo (toen viel ik in slaap dus weet het niet meer). Mn moeder zei dat er waarschijnlijk een spiertje bekneld was in m'n nek ofzo, maar ik heb zelf echt geen idee.

    Niet echt stress, maar ik begin 'm nu wel steeds meer te stressen voor de toetsweek doordat ik door de hoofdpijn nog niks heb kunnen doen.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Dylazing schreef:
    (...)

    Hoe erg is die duizeligheid dan? Kan je nog blijven staan of niet? Draait alles enorm hard weg of gaat het nog? Want laatst had ik dat ook een week lang en ik bleek een virus op mijn evenwichtsorgaan te hebben, daar heb je echt medicatie voor nodig, anders blijft het terug komen.


    Ik ben 1x bijna flauw gevallen, een paar maanden terug. Dat was heel eng. Nu heb ik wel soms dat ik echt ff moet gaan liggen, en soms zegt m'n moeder dat ik wel een vel papier lijk. Na een slokje water drinken gaat het al meestal wel beter


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Ga gewoon een keertje langs de dokter, dan heb je zekerheid met alles.


    16 - 09 - '17

    Het kan van alles zijn, al klinkt het erg als migraine. Migraine zit vaak op een bepaalde plek, links of rechts. Maar dat kan bij iedereen anders zijn. Sommige zien aura's, anderen kunnen niet tegen licht en anderen niet tegen geluid. Ik word er zelf heel erg misselijk van tot ik moet overgeven of ga slapen.
    Het kan net zo goed inderdaad spanningshoofdpijn zijn of een combinatie van allerlei dingen en een gebrek aan magnesium. Je zegt dat je het vaker hebt, komt het dan vooral vaak voor tijdens stressvolle momenten, school, dingen die je misschien onbewust drukker laten maken, of ook op andere tijden?

    Symptomen van magnesiumtekort: (valt goed op te lossen door magnesiumsupplementen te slikken of (biologische) groentes te eten, hoe donkerder groen, hoe beter)

    * Ooglidtrillingen
    * Wakker schrikken omdat je denkt dat je valt
    * Futloosheid
    * Vermoeidheid
    * PMS
    * Spierkramen
    * Hoofdpijn
    * Migraine
    * Angsten
    * Fobieën
    * Nervositeit
    * Snel geïrriteerd zijn
    * Prikkelbaar
    * Verstijfde spieren
    * Uitputtingsverschijnselen
    * Onrust
    * Moeite met concentratie
    * Moeite om op woorden te komen
    * Duizeligheid
    * Te hoge of te lage bloeddruk
    * Constipatie
    * Overgevoeligheid voor lawaai en fel licht
    * Restless legs
    * Tics
    * Rugpijn
    * Hartritmestoornissen/Hartkloppingen
    * Maagkrampen
    * Oorsuizen
    * Spastische darm
    * Hyperventilatie
    * Allergie
    * Regelmatig de hik hebben
    Je kunt ook een extra grote behoefte hebben aan chocolade, gezien er magnesium in cacao zit.


    Your make-up is terrible

    Furiosa schreef:
    Het kan van alles zijn, al klinkt het erg als migraine. Migraine zit vaak op een bepaalde plek, links of rechts. Maar dat kan bij iedereen anders zijn. Sommige zien aura's, anderen kunnen niet tegen licht en anderen niet tegen geluid. Ik word er zelf heel erg misselijk van tot ik moet overgeven of ga slapen.
    Het kan net zo goed inderdaad spanningshoofdpijn zijn of een combinatie van allerlei dingen en een gebrek aan magnesium. Je zegt dat je het vaker hebt, komt het dan vooral vaak voor tijdens stressvolle momenten, school, dingen die je misschien onbewust drukker laten maken, of ook op andere tijden?

    Symptomen van magnesiumtekort: (valt goed op te lossen door magnesiumsupplementen te slikken of (biologische) groentes te eten, hoe donkerder groen, hoe beter)
    * Ooglidtrillingen
    * Wakker schrikken omdat je denkt dat je valt
    * Futloosheid
    * Vermoeidheid
    * PMS
    * Spierkramen
    * Hoofdpijn
    * Migraine
    * Angsten
    * Fobieën
    * Nervositeit
    * Snel geïrriteerd zijn
    * Prikkelbaar
    * Verstijfde spieren
    * Uitputtingsverschijnselen
    * Onrust
    * Moeite met concentratie
    * Moeite om op woorden te komen
    * Duizeligheid
    * Te hoge of te lage bloeddruk
    * Constipatie
    * Overgevoeligheid voor lawaai en fel licht
    * Restless legs
    * Tics
    * Rugpijn
    * Hartritmestoornissen/Hartkloppingen
    * Maagkrampen
    * Oorsuizen
    * Spastische darm
    * Hyperventilatie
    * Allergie
    * Regelmatig de hik hebben
    Je kunt ook een extra grote behoefte hebben aan chocolade, gezien er magnesium in cacao zit.


    *leest spoiler* "Je kunt ook een extra grote behoefte hebben aan chocola, gezien er magnesium in cacao zit." Ik heb geen behoefte aan chocola haha, ik ben er allergisch voor (cat)

    Maar verder van dat lijstje herken ik 3 of 4 dingen, dus niet zo heel erg veel ofzo


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly