• Ik heb dus laatst een sollicitatie gestuurd naar de Jumbo in mijn plaats en ik heb vandaag een mailtje gekregen dat ik 3 juli op sollicitatiegesprek moet komen. Dit is echter mijn eerste keer dat ik naar zo'n gesprek ga en ik weet totaal niet wat ik kan verwachten.

    Heeft iemand hints en tips?


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Kleed je fatsoenlijk, je moet niet in je mooiste galajurk komen, maar het is wel fijn voor die mensen als je ze verzorgd uitziet en niet in je jogging komt opdagen. Blijf rustig, kijk de persoon voor je altijd aan en spreek duidelijk en beleefd. Onderbreek niet en antwoordt duidelijk (eventueel ook niet te ingewikkeld) als er vragen gesteld worden. Wees ook niet bang om zelf vragen te stellen. Zorg natuurlijk altijd dat je geen kauwgom in je mond hebt en dat je mobiel op stil staat. Ik weet niet of zij het nodig hebben, maar het is ook altijd handig om je cv en eventueel diploma mee te nemen. Voor de rest kan ik je alleen heel veel succes wensen, wees niet bang, het komt wel goed!
    Die persoon gaat vast vragen stellen over je ervaring, waarom je er wil werken, om iets over jezelf te vertellen en wat je over hun bedrijf weet. Je kan eventueel wel voorbereid zijn op deze vragen door vooraf al een antwoordt te bedenken.

    [ bericht aangepast op 29 juni 2015 - 17:06 ]


    16 - 09 - '17

    Je goed voorbereiden op de vraag: waarom je daar nou wilt werken, die gaan ze sowieso stellen.
    Verder blijf jezelf, kom zelfverzekerd over, maar NIET te.


    nothing is true, everything is permitted.

    Dylazing schreef:
    Kleed je fatsoenlijk, je moet niet in je mooiste galajurk komen, maar het is wel fijn voor die mensen als je ze verzorgd uitziet en niet in je jogging komt opdagen. Blijf rustig, kijk de persoon voor je altijd aan en spreek duidelijk en beleefd. Onderbreek niet en antwoordt duidelijk (eventueel ook niet te ingewikkeld) als er vragen gesteld worden. Wees ook niet bang om zelf vragen te stellen. Zorg natuurlijk altijd dat je geen kauwgom in je mond hebt en dat je mobiel op stil staat. Ik weet niet of zij het nodig hebben, maar het is ook altijd handig om je cv en eventueel diploma mee te nemen. Voor de rest kan ik je alleen heel veel succes wensen, wees niet bang, het komt wel goed!
    Die persoon gaat vast vragen stellen over je ervaring, waarom je er wil werken, om iets over jezelf te vertellen en wat je over hun bedrijf weet. Je kan eventueel wel voorbereid zijn op deze vragen door vooraf al een antwoordt te bedenken.


    Dit inderdaad allemaal.
    Persoonlijk zorg ik er altijd voor dat ik een kopie van mijn sollicitatiebrief en mijn CV bij me heb. Dat komt ten eerste goed voorbereid over, en ten tweede kun je die er altijd bij pakken, of ernaar verwijzen tijdens het beantwoorden van de vragen, als je het even niet meer weet.
    Wat ook handig is, is om een paar vragen te bedenken voor je persoon die met jou het gesprek voert. Dat komt over als geïnteresseerd, en leidt daarbij een beetje af van de vragenstroom die jij over je heen krijgt. Het kan om heel simpele vragen gaan, gewoon over de gang van zaken in de winkel.

    Succes, het komt vast goed!


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Ik heb er zelf ook nog maar 2 gedaan, dus ik heb niet echt tips. Kleed je gewoon netjes op en komt verzorgd over. Pruts niet met dingen zoals armbanden, zorg dat je niet wegkijkt van de persoon in kwestie. Zoek wat info op over het bedrijf.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ohja en sowieso een vraag terug stellen. Moest je geen vragen hebben, dan moet je zeker een kaartje vragen voor het geval je later iets te binnen schiet. Zo zien ze dat je geïnteresseerd bent.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    alles is zo'n beetje al gezegd^^


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."