• Ik heb een beetje advies nodig, denk ik. De laatste 3/4 maanden praat ik met een jongen van Tinder, gewoon smsen enzo. Het klinkt vast heel erg dom maar ik ben de laatste paar weken echt verliefd op hem geworden. Hij is de mannelijke versie van mij, gewoon alles waar ik naar zoek. We hebben elkaar alleen dus nog niet ontmoet. Het probleem is dat ik midden in een depressie zit (ik krijg wel hulp enzo but still), ik takel elke dag af en mijn zelfbeeld is enorm laag. Ik heb niets van zelfvertrouwen. Ik haat mezelf gewoon echt en daarom ben ik zo bang om hem te zien, want hij gaat me waarschijnlijk te lelijk of te dik vinden en dat wil ik niet. Hij zegt dat hij echt pissed gaat worden als we elkaar deze zomer niet meer gaan zien. Het is voor mij amper een optie maar ik wil hem ook echt niet kwijt. HELP, IEMAND ADVIES????? (ik heb al verschillende keren om deze situatie gehuild dus het is echt wel erg belangrijk voor me)


    I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.

    Het is helemaal niet dom dat je hem leuk vindt via internet. Dat kan best. ^^
    Het is echter niet goed dat hij je lijkt te pushen richting een ontmoeting. Het is leuk dat hij je graag wil zien, maar jij moet dat ook willen, en als hij ultimatums stelt om je te dwingen is dat echt een slecht teken en geeft het de indruk dat hij niet bereid is geduld met je te hebben en dat zijn mening de enige is waar hij om geeft. Je verdient beter dan dat, zeker als je mentaal al op een lastige plek zit. Als jij hem voorlopig liever niet ontmoet, moet je dat dus gewoon niet doen, hoezeer hij ook aandringt. Hij is niet de enige die daar iets over te zeggen mag hebben.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het is helemaal niet dom dat je hem leuk vindt via internet. Dat kan best. ^^
    Het is echter niet goed dat hij je lijkt te pushen richting een ontmoeting. Het is leuk dat hij je graag wil zien, maar jij moet dat ook willen, en als hij ultimatums stelt om je te dwingen is dat echt een slecht teken en geeft het de indruk dat hij niet bereid is geduld met je te hebben en dat zijn mening de enige is waar hij om geeft. Je verdient beter dan dat, zeker als je mentaal al op een lastige plek zit. Als jij hem voorlopig liever niet ontmoet, moet je dat dus gewoon niet doen, hoezeer hij ook aandringt. Hij is niet de enige die daar iets over te zeggen mag hebben.

    Ja zo denk ik rationeel gezien dus ook maar ik wil hem niet kwijt. En het is niet echt dat hij me pusht hij zegt gewoon 'is het niet tijd ongeveer', en 'je moet dit ook langs mijn standpunt bekijken' enzo en dan ga ik me gewoon enorm schuldig voelen. Maar het is wel waar dat ik niets moet doen dat ik niet wil..


    I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.

    Fortunate schreef:
    (...)
    Ja zo denk ik rationeel gezien dus ook maar ik wil hem niet kwijt. En het is niet echt dat hij me pusht hij zegt gewoon 'is het niet tijd ongeveer', en 'je moet dit ook langs mijn standpunt bekijken' enzo en dan ga ik me gewoon enorm schuldig voelen. Maar het is wel waar dat ik niets moet doen dat ik niet wil..


    Dat is pushen! Het is meer subtiel, maar het is echt een manier van manipulatie, en in een best case scenario heeft hij zelf niet door hoe ongemakkelijk hij jou daarmee maakt, maar je mag hem daar best op aanspreken. Dat soort hints zijn ook een manier om te blijven aandringen.
    En ja, het is wel een vervelende situatie, dat snap ik. :c Heb je hem al duidelijk uitgelegd waarom je liever wacht? Zo niet, dan raad ik je dat in ieder geval aan. Zo ja, dan kun je het misschien nog een keer aankaarten. Veel meer kun je niet doen, maar je moet in een geval als dit echt echt echt voor jezelf kiezen, alsjeblieft. Hij kan heel leuk zijn, maar als hij niet eens het respect kan opbrengen naar jouw mening te luisteren en die te accepteren over een onderwerp als dit, dan is hij het echt niet waard, hoe naar dat ook is om te horen.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Oei, lastig. Je moet zeker niets doen wat je niet wilt, maar als ik iemand online leuk vond zou ik toch ook wel graag willen afspreken. Hebben jullie al een keer geskyped o.i.d? (Ik weet niet hoe Tinder werkt xD)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik ben het eens met Inge. Ik snap dat hij je wilt ontmoeten, maar in dit geval moet je echt voor jezelf kiezen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Square schreef:
    (...)

    Dat is pushen! Het is meer subtiel, maar het is echt een manier van manipulatie, en in een best case scenario heeft hij zelf niet door hoe ongemakkelijk hij jou daarmee maakt, maar je mag hem daar best op aanspreken. Dat soort hints zijn ook een manier om te blijven aandringen.
    En ja, het is wel een vervelende situatie, dat snap ik. :c Heb je hem al duidelijk uitgelegd waarom je liever wacht? Zo niet, dan raad ik je dat in ieder geval aan. Zo ja, dan kun je het misschien nog een keer aankaarten. Veel meer kun je niet doen, maar je moet in een geval als dit echt echt echt voor jezelf kiezen, alsjeblieft. Hij kan heel leuk zijn, maar als hij niet eens het respect kan opbrengen naar jouw mening te luisteren en die te accepteren over een onderwerp als dit, dan is hij het echt niet waard, hoe naar dat ook is om te horen.

    Dit moest ik echt horen. Dankjewel. Ik zeg hem steeds dat ik te bang ben maar hij blijft pushen ja..


    I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.

    Jotunheim schreef:
    Oei, lastig. Je moet zeker niets doen wat je niet wilt, maar als ik iemand online leuk vond zou ik toch ook wel graag willen afspreken. Hebben jullie al een keer geskyped o.i.d? (Ik weet niet hoe Tinder werkt xD)

    Ja nu praten we niet meer via tinder hoor. We hebben al geskyped maar altijd in het donker enzo en ik ben ook vrij mollig en dat weet hij volgens mij niet en ik ben ook een beetje bang dat hij daarvan gaat opkijken.


    I took a deep breath and listened to the old brag of my heart. I am, I am, I am.

    Fortunate schreef:
    (...)
    Dit moest ik echt horen. Dankjewel. Ik zeg hem steeds dat ik te bang ben maar hij blijft pushen ja..

    Ik denk dat je hem duidelijk moet vertellen dat hij moet stoppen met pushen.


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Fortunate schreef:
    (...)
    Ja nu praten we niet meer via tinder hoor. We hebben al geskyped maar altijd in het donker enzo en ik ben ook vrij mollig en dat weet hij volgens mij niet en ik ben ook een beetje bang dat hij daarvan gaat opkijken.

    Nou dan ga je een keer om het licht Skypen? Dan ziet hij toch vanzelf dat je iets molliger bent?


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik weet niet of je al iets gedaan hebt intussen, maar bij deze mijn advies.

    Probeer het gewoon. Het enige dat hij fout doet, is dat hij misschien een beetje ongeduldig is en dat verkeerd uit (Maar dat is neem ik aan gewoon enthousiasme en onzekerheid van zijn kant).
    Ik voel me een beetje een ervaringsdeskundige op dit gebied, dus ik kan je mijn kant toelichten: Als jongen ben je net zo goed onzeker bij een eerste ontmoeting, want ook mannen kunnen genoeg afknappers hebben. Alleen zul je nooit weten wat er van kan komen als je elkaar nooit ziet, en dan groei je uit elkaar.

    Je kent elkaar niet in persoon, dus het is sowieso een beetje een blind date idee. Dat is niet makkelijk. Maar je hebt een klik, want anders praat je niet zo lang met elkaar. Hij vindt jou ook leuk, geloof mij maar ;).
    Je zegt dat je je eigen zelfbeeld kapot maakt, en je praat jezelf in dit topic zelfs naar beneden (Nooit doen). Het ding is dat het niet uit maakt, de Tinder oppervlakkigheid heeft jouw uiterlijk blijkbaar al goedgekeurd en blijkbaar hebben jullie een super leuke klik dat jullie zoveel op elkaar lijken. Aan het einde van de dag gaat het om jouw innerlijk en aangezien jullie al zo lang praten, lijkt hij me niet oppervlakkig en gaat hij voor jouw innerlijk.

    In stapjes naar een ontmoeting toewerken, werkt in mijn optiek niet. Dat vraagt gewoon om uitstel gedrag en je groeit uit elkaar, de 1 is bang en de ander voelt zich niet serieus genomen.
    Het jammere is dat je dan een kansspel speelt met een misschien wel heel leuke partner in crime, alleen omdat je bang bent dat hij jou niet zo leuk vindt als je hoopt.

    Mijn vraag aan jou: Wat is het verschil tussen het gevoel van je zelfbeeld als je het niet probeert (en je jezelf naar beneden praat), en je zelfbeeld als je een poging waagt met hem.

    Dus ik eindig wederom met: Probeer het gewoon. Je gaat geen spijt krijgen, want juist door dit soort dingen te proberen, zul je ontdekken dat je meer waard bent dan je zelf denkt :)

    Aldus mijn preek van de dag, hoop dat je er iets aan hebt.


    Sarah = ongewoon sexy

    Ik snap volledig dat het kan en al. Ik zou in eerste instantie zeggen: spreek toch maar af. Je problemen zijn verschrikkelijk maar als je denkt dat de spijt dat je hem kwijt raakt je situatie sowieso erger gaat maken kan je even goed met hem afspreken: misschien loopt het dan niet helemaal goed maar zo is er een kans dat het wel goed loopt. Als je het niet probeert lijkt het erop dat je hem sowieso kwijt raakt.

    Dan aan de andere kant: hoe je het uitdrukt (dat hij echt 'pissed' zou zijn) dat steekt wat tegen. Ik weet niet hoe bot hij dat tegen je zei maar dat klinkt nogal dreigend en ronduit gemeen.

    Misschien moet je hem eerst eens via chat uitleggen dat je een moeilijke periode hebt en wat zeggen over je problemen en depressie. Dat lijkt misschien niet leuk maar als hij het beste met je voor heeft zal hij dat respecteren en kan je alsnog afspreken daarna. Sowieso als je echt met hem blijft omgaan (dus als je eerst afspreekt en het loopt goed) zal je dat ooit moeten uitleggen dus misschien kan je best meteen dat doen zodat je weet hoe hij daar op reageert.

    En in het geval hij daar slecht op reageert - ik weet dat dit niet aannemelijk klinkt voor jou gezien de situatie waarin je zit - is hij je simpel weg op geen een manier waard. Een vriend zou in elke instantie respect moeten opbrengen voor jou en hoe je je voelt, ook al snapt hij het neit helemaal, respect verdien je altijd.


    effort never betrays you

    Oh mijn god, ik herken dit best wel in sommige dingen hehe. Gewoon, wat anderen hier ook al zeggen, stap voor stap nemen. Geen grote stappen, want dan gaat het te snel. Rustig aan en probeer niet de negatieve gedachten in je hoofd te krijgen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    Oh mijn god, ik herken dit best wel in sommige dingen hehe. Gewoon, wat anderen hier ook al zeggen, stap voor stap nemen. Geen grote stappen, want dan gaat het te snel. Rustig aan en probeer niet de negatieve gedachten in je hoofd te krijgen.



    Niet helemaal mee eens, want dan krijg je een drempel bij elke nieuwe stap, en bij elke nieuwe stap kan het schip zinken en dan begint het weer van voor af aan. Beter in 1 keer een iets grotere drempel als je het mij vraagt.. Daarna is die druk weg.

    Bovendien is dat het halve verhaal, want denk aan die jongen. Je wilt er als jongen in dit verhaal goed mee om gaan, zeker als je weet dat die ander in een nare situatie zit, maar het is echt lastig. Ik voelde me echt zwaar klote omdat er niet afgesproken werd, je gaat aan jezelf twijfelen, maar je gaat je ook ergeren als je hoort hoe makkelijk het met andere mensen gaat (Je praat meestal veel, dus je hoort het echt wel als die ander leuke dingen gaat doen). Het heeft bij mij echt voor slapeloosheid gezorgd en op een gegeven moment totaal geen plezier meer in het leven (als in: nergens meer zin in hebben), dat gevoel gun ik niemand.

    [ bericht aangepast op 4 aug 2015 - 17:20 ]


    Sarah = ongewoon sexy

    Duivelsgebroed schreef:
    (...)


    Niet helemaal mee eens, want dan krijg je een drempel bij elke nieuwe stap, en bij elke nieuwe stap kan het schip zinken en dan begint het weer van voor af aan. Beter in 1 keer een iets grotere drempel als je het mij vraagt.. Daarna is die druk weg.

    Bovendien is dat het halve verhaal, want denk aan die jongen. Je wilt er als jongen in dit verhaal goed mee om gaan, zeker als je weet dat die ander in een nare situatie zit, maar het is echt lastig. Ik voelde me echt zwaar klote omdat er niet afgesproken werd, je gaat aan jezelf twijfelen, maar je gaat je ook ergeren als je hoort hoe makkelijk het met andere mensen gaat (Je praat meestal veel, dus je hoort het echt wel als die ander leuke dingen gaat doen). Het heeft bij mij echt voor slapeloosheid gezorgd en op een gegeven moment totaal geen plezier meer in het leven (als in: nergens meer zin in hebben), dat gevoel gun ik niemand.

    Je kan het er niet mee eens zijn, maar het advies is voor haar en is voor iedereen anders. Voor sommigen werkt het juist averechts dat als je juist te grote stappen neemt. Iedereen heeft zo hun eigen manier om ermee om te gaan en als ik dit zo lees van haar, denk ik niet dat zij snel een grote stap zal nemen. Daarom de kleine stappen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Je kan het er niet mee eens zijn, maar het advies is voor haar en is voor iedereen anders. Voor sommigen werkt het juist averechts dat als je juist te grote stappen neemt. Iedereen heeft zo hun eigen manier om ermee om te gaan en als ik dit zo lees van haar, denk ik niet dat zij snel een grote stap zal nemen. Daarom de kleine stappen.


    Dan zal het aan het einde van de zomer wel afgelopen zijn dus, goed eenzijdig advies!


    Sarah = ongewoon sexy