• Ik zit hier al een tijdje mee.
    Ik ben namelijk biseksueel en onlangs vertelde mijn vriendin dat ze met iets groots zat, iets waardoor mensen haar zouden anders zouden aankijken als ze het vertelde, zei ze. Ze zei ook dat het niets te maken had met iets doen, eerder met iets voelen. Haar kennende zag ik wel al dat ze iets voelde voor het vrouwelijke geslacht, al kon ik dat niet met zekerheid zeggen, en nu ze hier mee komt ben ik overtuigd dat ze biseksueel of lesbisch is.
    Langs de ene kant wil ik haar vertellen dat ik het helemaal snap en dat ze me het gerust kan vertellen, aangezien ik met hetzelfde zit, echter weet ik niet of het een goed idee is, want wat als ik het mis heb?

    [ bericht aangepast op 30 juli 2015 - 1:12 ]


    Geloof niet alles wat je denkt

    Rasalhague schreef:
    Ik heb je titel even aangepast. (:


    Oh bedankt, fantastisch.


    Geloof niet alles wat je denkt

    Giraffe schreef:
    Ik zou haar eigenlijk gewoon op de man (of op de vrouw slecht getimede pun) af vragen of hetgeen waarmee ze zit iets met haar seksualiteit te maken heeft. Vertel haar dat het geslacht waarop zij valt absoluut niets aan jullie vriendschap verandert. Dwing haar niet, dring niet aan - als ze niets zegt of ontkent, dan is dat helemaal oké en druk je haar op het hart dat ze jou kan vertrouwen en dat je haar graag helpt met eender welk probleem. Ik zou er niet meteen van uitgaan dat ze ook romantische gevoelens voor jou kan hebben, trouwens, maar haar vertellen dat jij zelf (ook) bi bent, ook al zegt ze nee, is altijd een goed idee. Misschien dat ze onbewust geneigd is om het aan iemand te vertellen met wie ze zich kan identificeren, aangezien het algemeen bekend is dat holebi's andere holebi's gemakkelijk (onbewust) herkennen. In onze samenleving is er niets mis mee om niet hetero te zijn. Ik heb, samen met iemand anders, een van mijn beste vriendinnen zover gekregen dat ze uit de kast is gekomen tegenover iedereen die ze kent en vrijwel iedereen reageerde hier positief of neutraal op. Als jij of je vriendin moeite hebben hiermee, vraag dan zeker hulp aan iemand of aan ons.


    I'm living a charmed life. ~ Rainbow Rowell

    Weet je vriendin het al van jou? Zo niet, kan het niet kwaad om dat eens te zeggen, dan kun je kijken hoe ze er zelf op reageert, en het misschien ook zal zeggen. Dan maakt het niet uit of je mis bent of niet. Als je zelf schrik hebt om uit de kast te komen, het is je vriendin, je kunt haar wel vertrouwen. (:
    Ik zou het dan eerst zelf zeggen, in plaats van ernaar te vragen.
    Als ze het wel al zou weten van jou, dan zou ik tactvol en subtiel polsen, en een klein beetje doorvragen, om zo het gesprek op gang te brengen, en te kijken hoe zij er in meegaat. (:

    [ bericht aangepast op 26 aug 2015 - 20:28 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Oud topic, maar ik ben eigenlijk best benieuwd hoe dit is afgelopen. Is het allemaal goed gegaan? ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.