• Ik zit nu in de eerste klas van de middelbare en moet woensdag al een boek meenemen. Het moet wel een c-boek zijn (12+) en van een Nederlandse schrijver zijn.
    Ik heb helaas geen idee wat ik kan lezen, dus vraag ik: hebben jullie misschien aanraders? Ik hou van spannende boeken. Vaak spelen ze ook in de geschiedenis af. Twee boeken die ik heel leuk vond waren de grijze jager en superhelden.nl. (dus ook een beetje fantasy)
    Ik heb ook een boek gelezen over een meisje dat vals beschuldigd werd en toen als slaaf in Australië moest werken. Ook heb ik wat boeken over de watersnoodramp in 1953 gelezen die ook heel spannend waren. Verder kan ik niet echt veel meer zeggen. Hebben jullie ideeën?


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    1 mens is genoeg Van Els Beerten? Is een vlaams boek, maar heel mooi!


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Furiosa schreef:
    Ik moest voor school Schijndood van Simone van der Vlugt lezen en ik was er helemaal weg van, ik vind het echt een aanrader.

    Precies dit! ^

    Ik heb voor school ook Schijndood gelezen, en ik vond het súper! Daarnaast heeft Simone van der Vlugt meer geweldige boeken, en ze lezen lekker weg(: Maar dat heb je al van meer mensen gehoord hier in het topic xd

    Wat ik trouwens ook een mooi boek vind, is De Kinderkaravaan van An Rutgers van der Loeff. Ik weet alleen niet voor welke leeftijd dit boek is geschreven. Maar ik vond het iniedergeval super! Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, en wat ze moeten doorstaan. Echt wauw!


    Inspiration can hit you any time

    Goh, ik heb de hele bibliotheek - afdeling afgelezen toen ik die leeftijd had, maar ik kan me nog weinig herinneren. (:
    Ik weet nog één boek, sterrenkind, van Patrick Lagrou, maar weet niet zeker meer of dat de 10+ of 12+ afdeling was. Ik las altijd over de olijke tweeling, maar volgens mij is dat 10+
    Succes met zoeken!


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Wreed van Mel Wallis de Vries.

    Langzaam en verward komt Danielle bij bewustzijn. Ze is geblinddoekt en vastgebonden op een bed. In de kamer voelt ze de aanwezigheid van een ander. Ze smeekt haar ontvoerder om haar te laten gaan, maar wat ze ook zegt, de kidnapper zwijgt. Dan voelt ze plotseling iets kouds en scherps. Danielle beseft dat de nachtmerrie nu pas echt is begonnen. Kan ze ontsnappen? Komt ze hier ooit levend uit?


    Zwarte Zwaan van Gideon Samson.
    Rifka heeft iets geweldigs bedacht. Ze verzint altijd al goeie dingen, maar zo goed als nu is het haast nooit. Ja, oké, Duveke zegt dan misschien wel dat het niet kan, maar wat weet die er nou van? Rifka laat zich door niemand tegenhouden. Ze gaat de hele wereld voor de gek zetten.
    Een goeie schuilplaats vinden. Dat is het belangrijkste. Rifka moet daar kleren en eten verstoppen, en daarna zichzelf. Ondertussen krijgen haar ouders twee prachtige brieven en dan gaat alles vast en zeker precies zoals ze het heeft uitgedacht.
    Het is een ingewikkeld plan. Gelukkig is Rifka het slimste meisje van de wereld. Met een klein beetje hulp van Duveke wordt dit de stunt van de eeuw. Rifka heeft aan alles gedacht. Dus wat kan er nog misgaan? Niks toch?


    Big Sister Live van Patrick van Rhijn.
    In een dronken bui laat de achttienjarige Bambi zich door haar beste vriendin overhalen om zich op te geven voor een nieuwe tv serie: Big Sister Live. Wie de serie wint, wordt een megaster en wint twintigduizend euro per maand. Bambi kan goed zingen en droomt van een zangcarrière. Ze ziet dit als een kans om door te breken. Met zeven andere meisjes laat ze zich vijftig dagen opsluiten in een afgelegen villa. Haar doen en laten wordt door tientallen camera's gevolgd. Maar als Bambi gedwongen wordt om dingen te doen die wel erg ver gaan voor een tv-show en die weinig te maken hebben met zingen, is dat het begin van een nachtmerrie...


    Klem van Mel Wallis de Vries.
    Een schoolreisje naar Vlieland. Alle ingrediënten voor een leuke trip lijken aanwezig. Maar dan gaat het vreselijk mis: een van de leerlingen wordt gewurgd en in de duinen gevonden. De groep is lamgeslagen. Wat is er die nacht gebeurd? Wie heeft het gedaan? Door het slechte weer kan niemand van het eiland af. Steeds meer feiten komen aan het licht; bijna iedereen lijkt een motief te hebben, bijna niemand lijkt de waarheid te spreken. Vriendschappen komen onder druk te staan en langzaam maar zeker verandert het verblijf in een regelrechte hel.


    Buiten zinnen van Mel Wallis de Vries.
    Karlijn zit in de eindexamenklas en is erg populair bij haar klasgenoten. Op een nacht heeft ze een angstaanjagend realistische droom over een man die in haar kamer is en haar aanraakt. Maar als ze wakker wordt, is ze alleen. Vanaf dat moment verandert haar leven totaal. Elke nacht komt de nachtmerrie enger en dreigender terug. Karlijn weet niet meer wat echt gebeurt en wat fantasie is. De nachten zijn een kwelling en ze is bang, moe en wanhopig. Karlijns wanhoop zorgt voor conflicten met haar vrienden. Is ze gek aan het worden, of is er iets anders aan de hand?


    Vals van Mel Wallis de Vries.
    Abby, Maud, Pippa en Feline kennen elkaar van school en zijn al jaren vriendinnen. In de kerstvakantie gaan ze naar een huisje in de Ardennen. Door het slechte weer sneeuwen ze in. Er is geen elektriciteit, het mobiele netwerk is uitgevallen en het dichtstbijzijnde huis is een paar kilometer verderop. De meiden doen er een beetje lacherig over. Maar dan verdwijnt Maud opeens na een ruzie. De overgebleven drie vriendinnen zijn bezorgd, maar denken dat Maud naar het dorp is gelopen. Als Feline ook verdwijnt én ze bloedsporen in de sneeuw vinden, maakt de bezorgdheid plaats voor angst. Pippa en Abby kunnen door het slechte weer geen kant op. De sfeer wordt steeds grimmiger en angstaanjagender. Wie heeft het op de meiden gemunt? Weten de vriendinnen eigenlijk wel alles van elkaar?


    Hier zijn wat (oude) boeken die ik thuis heb liggen, sommige heb ik nog niet gelezen (Zwarte zwaan en Buiten zinnen). Ik raad vooral de boeken van Mel Wallis de Vries aan als je van spannende jeugdthrillers houd. Ook raad ik je Big Sister Live aan, ik heb heel erg genoten van het boeken het is super spannend.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Bedankt voor jullie reacties! De keus werd steeds lastiger en lastiger... En lastiger... Maar ik heb uiteindelijk voor het boek schijndood van Simone van der Vlugt gekozen, maar ik ga zeker nog een paar van de andere boeken lezen.

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 21:03 ]


    "Tell me, is it wrong if it makes you feel right? You'll never know if you don't even try"

    xijsbeertjex schreef:
    Bedankt voor jullie reacties! De keus werd steeds lastiger en lastiger... En lastiger... Maar ik heb uiteindelijk voor het boek schijndood van Simone van der Vlugt gekozen, maar ik ga zeker nog een paar van de andere boeken lezen.


    Awesome! Veel plezier.


    Your make-up is terrible

    -> Slotje op aanvraag


    I am an idiot, I move.