• Hallo Quizleters
    Ik ben Psychotate en ik ben 19 jaar. Sinds ongeveer 1 jaar kwam ik erachter dat ik biseksueel ben. Maar ik ben nog steeds niet uit de kast gekomen voor mijn familieleden en sommige vrienden. Alleen hele goede vriendinnen weten dat ik biseksueel ben. Ik zou heel graag aan de wereld laten weten dat ik biseksueel en trots ben. Dat ik trots ben om wie ik ben en dat het helemaal niet "erg" is als je deel uit maakt van de LGBT groep. Maar ik durf het niet aan mijn ouders te vertellen aangezien mijn ouders en ik ook gelovig zijn. Ik accepteer iedereen zoals hij/zij is. Dus mij maak het ook echt helemaal niet uit op wie je verliefd wordt. Alleen mijn ouders zullen het niet echt accepteren. Ik zou wel graag aan hun willen vertellen dat ik ook op vrouwen val. Hoe zal ik dit het best aanpakken? Het uit de kast komen? En voor de mensen die uit de kast zijn gekomen hoe hebben jullie dat gedaan?

    [ bericht aangepast op 29 jan 2016 - 13:49 ]

    Misschien kan je ze een brief schrijven? Ik heb hier zelf geen ervaring mee, though.


    The truth is out there.

    Gewoon eerlijk zijn. Je bent wel hun dochter en ze zullen je moeten accepteren zoals je bent. Geaardheid is niet iets waar je zelf voor kiest of wat je zelf geheel in de hand hebt. Dat zullen zij zich ook moeten realiseren.


    26 - 02 - '16

    Later kan ik hier verder aan schrijven, maar ik ben op mijn 15e naar mijn moeder geweest daarmee. Er zijn eigenlijk nog wat mensen die ik het zou kunnen vertellen, maar die zijn niet begripvol naar dat soort dingen en ik verwacht er verder ook niets van.
    Eerlijkheid is de sleutel!


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Gewoon eerlijk zijn, desnoods vertel je het eerst aan een dichbijstaande familie lid die je erbij kan ondersteunen of doe het via een brief.

    Eerlijk zijn is altijd het beste weetje, vroeg of laat komen ze er toch wel achter. En hoe dan ook je blijft hun dochter, er veranderd verder niks aan je. Maar ik snap wel dat het moeilijk is hoor het is niet niets om zo maar even te vertellen. ;')


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Ik heb het gewoon verteld op mijn 14de, niet iedereen was er happy mee maar daar trek ik me niks van aan.

    Eerlijkheid kom je het verste mee en je zult er heus mensen mee verliezen maar dan weet je precies aan welke mensen je wat hebt.


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    ik ben 10 jaar oud en hetero maar er is niets mis met bi zijn iedereen moet kunnen zijn wie hij of zij is schaam je niet

    Al mijn vrienden/vriendinnen weten dat ik bi ben en iedereen op Tumblr en Q weet het. Verder ben ik niet 'uit de kast' bij mijn ouders of andere familieleden. Mocht ik ooit met een meisje thuiskomen, dan zouden ze dat niet erg vinden en de rest van mijn familie ook niet, omdat ik weet dat ze van me houden om wie ik ben en niet om wat ik ben.

    Ik zou zelf denk ik dan een brief schrijven. Zo kunnen jouw ouders rustig lezen wat er aan de hand is en HOPELIJK zullen ze het (uiteindelijk) accepteren.
    In ieder geval succes met alles! x


    "Nice is different than good." CORPSEHUSBAND > SCORPIO

    Goh, op m'n 16/17 kwam ik erachter dat ik niet zozeer op geslacht val maar op persoonlijkheid, maar daar is bij ons thuis nooit een issue over geweest. Ik ben dan ook nooit 'uit de kast' hoeven te komen, aangezien het nooit een geheim of iets was bij ons thuis. Daar is al van kleins af aan heel openlijk over gepraat, waardoor ik me er nooit voor heb geschaamd. En tja, mijn ouders hadden het al veel eerder door dan ik, dat ik dus bi ben, dus ja, echt vertellen vertellen moest ik ook niet toen ik m'n eerste crush op een meisje kreeg XD

    M'n vriend heb ik het direct verteld toen we samen waren en dan van: 'misschien handig om te weten, maar ik ben dus bi.' Gewoon heel out of the blue en erg to the point. Ik vond het gewoon belangrijk dat hij dat van het begin wist, omdat het toch een deel van mij is en tja, subtiel over dat onderwerp beginnen is nu ook niet mijn ding en voor mij was het dan ook gewoon van 'te nemen of te laten'. Ook gewoon door hoe ik daarin ben opgevoed.

    Verder heb ik niet echt de nood om het aan de hele wereld te vertellen, uitzonderingen daar gelaten. Komt het ter sprake, komt het ter sprake, maar om nu direct te zeggen tegen mensen van: 'Yo mensen, ik ben bi., dat je het even weet...' Nee dat heb ik niet. Mijn schoonfamilie en dan vooral m'n schoonvader en de vriendjes (Afin, die twee gasten zijn er ook al 25 en 27 dus de 'jes' kan er wel af gehaald worden:'D) van twee van m'n schoonzusjes 'geinen' er veel mee als het gespreksonderwerp 'trio' wordt aangesneden, aangezien alle vrouwen in kwestie er een enorme afkeer van hebben en ik als enige zoiets heb van, jah, als ik in het midden mag, waarom niet. Maar goed, zij weten het ook al jaren, het kwam es tijdens het avondeten ter sprake, nu jaren geleden inmiddels. Ze hadden het over bi zijn, en toen zei ik gewoon van: 'Ja wat is daar mis mee? Ik ben het ook.' Het eerste uur doodse stilte natuurlijk en echt van 'wat zeg jij nu?' Maar daarna hebben we er gewoon over gepraat en accepteren ze het ook gewoon. Ze doen niet raar of (ver)oordelen me. Natuurlijk, de geintjes daargelaten, maar daar kan ik zelf altijd goed mee lachen door de reacties van anderen :'D

    Bij het nieuwste lief van m'n schoonzus heb ik me wel doodgelachen toen hij sjuust samen zat met haar, aangezien we allemaal wisten dat ik bi ben, behalve hij . Dat gezicht was onbetaalbaar toen hij voor het eerst over een trio begon (wat volgens mij ook een obsessie is voor hem ofzo, maar dat daargelaten :'D) tegen m'n vriend, verwachtend dat ik hetzelfde zou reageren als m'n schoonzus. Zo heel overdreven 'iew' en half panisch. Hij bekeek me alsof ik van een andere planeet kwam toen ik zei van: wat moet ik met een trio? Als er een meisje bij komt is die wel voor mij en kan hij (m'n vriend dus) op de bank slapen. Die vroeg of ik nu serieus was of een grap maakte... toen haakte m'n vriend er zo geniaal op in van: hoogstwaarschijnlijk wordt ik nog het huis uitgesjot ook. Met de vermelding dat ik dus echt bi ben.

    Ik ben zelf iemand van de directe aanpak, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders... Wat je misschien ook kan doen is in plaats het woord 'bi' of 'biseksueel' in de mond te nemen, gewoon te zeggen dat je op iemands persoonlijkheid valt en niet op geslacht. Of nouja, zoiets. Misschien dat ze het dan al iets beter opvatten... Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar uiteindelijk, als jij er de nood aan hebt dat zij het moeten weten, vertel het gewoon, maar goed. Ik heb misschien wel makkelijk praten aangezien ik gewoon niet beter weet en het nooit 'lastig' heb gehad ermee...

    In ieder geval heel veel suc7 ermee (flower)


    “If you can smile when things go wrong, you have someone in mind to blame.”

    Zelf ben ik ook bisexueel, dus ik begrijp hoe jij je voelt over jezelf. Ik heb hier heel erg veel problemen mee gehad met mezelf, maar het uit de kast komen was no big deal voor mij. Mijn ouders accepteren mij zo lang ik maar gelukkig ben, en hier ben ik heel erg dankbaar voor. Mijn ouders zijn zelf alleen niet gelovig en ik wil je geen valse hoop geven dat jouw gelovige ouders dit zomaar zullen accepteren.

    Mijn beste vriendin (Ik noem haar nu even D) kwam een paar jaar geleden erachter dat ze lesbisch is. Na een tijdje hiermee te worstelen is zij uit de kast gekomen tegen haar beste vrienden en later ook tegen haar ouders. Haar vader is zeer gelovig, maar haar moeder niet. D's moeder heeft het na een tijdje geaccepteerd en heeft er op dit moment totaal geen problemen meer mee. Haar vader hier in tegen wel. Hij is niet boos geworden op haar, of tegen haar gaan schreeuwen. Maar de band die zij eerst hadden is nu wel weg. Hij negeert haar veel en praat amper tegen en over haar. Ze is hierdoor heel vaak verdrietig, want ze wil gewoon heel graag dat haar vader haar accepteert en ze voelt zich hierdoor ook heel vaak buiten gesloten. Ik vind haar vader sowieso een beetje een klootzak, ,omdat hij afschuwelijke dingen tegen haar heeft gezegd en tegen haar heeft gedaan, ook al voor dat ze uit de kast kwam, maar dat terzijde. Het maakt mij ook heel verdrietig om te zien hoe D hieronder lijdt, want ik zou zo graag willen dat ze gewoon geaccepteerd wordt door haar vader want dat (vind ik) is de normaalste zaak van de wereld. D is zijn dochter, dus waarom zou hij haar buitensluiten puur omdat ze op vrouwen valt?

    Ik wil je niet afschrikken, maar ik wil je ook niet voorliegen. Uit de kast komen vergt heel veel moed en ik vind het heel knap van je dat je er nu klaar voor bent om het de wereld te vertellen. Toen ik uit de kast kwam, heb ik het opeens heel bot laten vallen (Voor de televisie: 'Papa ik ben bi.') maar omdat jouw ouders zeer gelovig zijn, raad ik je aan om dit wat subtieler te doen. Misschien is het handig als je het eerst een broer of zus verteld, of misschien een vriend(in) van je ouders. Zij kunnen je misschien vertellen hoe je het beste op je ouders kunt inspelen en wat voor reactie je kunt verwachten. Ik weet niet hoe close je ouders zijn, maar misschien vind je het fijn om het je ouders apart te vertellen. Bijvoorbeeld eerst je moeder en dan je vader. Zo kun je al een beetje verwachten hoe de andere ouder kan reageren. Ook kunnen je ouders dan niet op elkaar reageren. Stel dat de ene ouder boos wordt, dan zal de andere ouder dat voorbeeld automatisch volgen. Wanneer je je ouders 1 op 1 confronteert, zal hun reactie veel zuiverder en persoonlijker zijn.

    Ik wil niet zeggen dat je 100% kans hebt dat je ouders je haten. Ik ken genoeg vrienden met gelovige ouders die de seksualiteit van hun kind gewoon accepteren. Het zijn tenslotte je ouders, en er is een onvoorwaardelijke liefde tussen ouder en kind. Misschien is het in het begin wat spanning, maar ook dat zal verdwijnen. Jij bent hun kleine meid, en je hebt ze als baby dagen lang wakker geschreeuwd en ondergekotst dus over jouw seksualiteit zullen ze ook over heen moeten komen uiteindelijk.

    Heel veel succes! Ik ben benieuwd hoe je het gaat aanpakken en hoe je ouders zullen reageren!


    The tragedy of life is not that it ends too soon, but that we wait so long to begin it

    Wauw, wat een verhalen. Ik hoefde nooit uit de kast te komen als bi want het wordt voor mijn ouders en vrienden echt niet als raar gezien als ik een meisje ipv jongen mee naar huis neem.

    Ik ben zelf transgender (ftm) en bi en mijn ouders zijn ook gelovig ik heb heel lang getwijveld om het te zeggen maar heb het toch gedaan een paar dagen geleden heb ik gezegt dat ik me meer een jongen voelde en dat bi was ze reageerde gelukkig goed met we accepteren je zoals je bent en het gaat erom dat jij blij bent en ik vind dat je gewoon niet bang moet zijn en het gewoon moet zeggen als ze toch niet goed reageren dan leg uit dat het gaat om dat JIJ blij bent en niet hun en als ze toch goed reageren zul echt opgelucht zijn geloof me


    Si Deus me Relinquit, ego deum relinquo.

    Ik weet niet hoe jouw ouders over zulke dingen spreken, maar mijn moeder vroeg behoorlijk vaak of ik iemand leuk vond of dat persoon x toevallig niet wat voor me was. Misschien kun je het op zo'n moment zeggen? En anders zou ik het gewoon zeggen?

    Ik weet dat er in een gelovige omgeving vaak minder positief over wordt gesproken, maar dat is vaak ook zolang ze er niet direct mee te maken hadden. Mijn ouders deden ook altijd een beetje negatief wanneer er homoseksuelen op de televisie waren, maar toen mijn broertje biseksueel bleek te zijn hebben ze daar nooit een probleem van gemaakt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Nooit geweten dat zoveel mensen openlijk bi waren, haha. Ik ben eigenlijk iemand die gelooft dat iedereen wel (al is het maar een ietsiepietsie) gayness in zich heeft en daarom denk ik niet echt veel na over het "uit de kast komen"-fenomeen. Ik kijk gewoon naar de persoonlijkheid van iemand en niet daar het geslacht en dat mogen mijn vrienden en familie weten.
    Misschien moet je subtiele hints geven over dat je ook weleens meisjes nakijkt op straat à la "Hé, wauw, dat meisje daar is echt knap!" of openlijk gelijke rechten van homo's steunen. Daar kunnen ze echt niet zomaar iets op tegen hebben en het verlaagt de drempel om met een meisje naar huis te komen.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Giraffe schreef:
    Nooit geweten dat zoveel mensen openlijk bi waren, haha. Ik ben eigenlijk iemand die gelooft dat iedereen wel (al is het maar een ietsiepietsie) gayness in zich heeft en daarom denk ik niet echt veel na over het "uit de kast komen"-fenomeen. Ik kijk gewoon naar de persoonlijkheid van iemand en niet daar het geslacht en dat mogen mijn vrienden en familie weten.
    Misschien moet je subtiele hints geven over dat je ook weleens meisjes nakijkt op straat à la "Hé, wauw, dat meisje daar is echt knap!" of openlijk gelijke rechten van homo's steunen. Daar kunnen ze echt niet zomaar iets op tegen hebben en het verlaagt de drempel om met een meisje naar huis te komen.


    Ja precies! Zo deed ik het volgens mij ook, het zeggen als ik iemand knap vond oid. Zodat het als normaal gezien wordt. Goed gezegd (:!

    Antichrist schreef:
    (...)

    Ja precies! Zo deed ik het volgens mij ook, het zeggen als ik iemand knap vond oid. Zodat het als normaal gezien wordt. Goed gezegd (:!

    Dankjewel. ^^

    En nog even over het gedoe met de ouders van de OP, mijn (ook gelovige) moeder is overigens ook niet helemaal voor homoseksualiteit, maar heeft naar eigen zeggen "wel respect voor hen en zal ook nooit iemand op basis daarvan veroordelen". Ze maakt ook weleens flauwe grapjes over dat ik misschien beter iets kan beginnen met [naam van een lesbische vriendin van me], want mannen zijn toch alleen maar een hoop ellende. xp

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 0:49 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it