• Note achteraf: ik heb hier wel een tijdje aan gewerkt en ik hoop dat ook dat het jullie helpt om goedkoper treinkaartjes te vinden, zodat meeten niet meer zo duur wordt!


    In de twee meetingtopics die ik volg, valt het me op dat mensen vaak niet door hebben waar de goedkope treinkaartjes te vinden zijn. Mijn vader en ik zijn 'treinfan' en ik weet dat gelukkig wel. Dus, voor iedereen die naar een meeting gaat, bij deze een lijst met goedkope treinproducten.

    Als je persoonlijk advies wilt, gelieve een bericht in dit topic te plaatsen of mij een pb of gb te sturen. Afhankelijk van jou situatie kan ik je vertellen welke treintickets je het beste kunt nemen.

    Nederland
    -Spoordeelwinkel.nl
    Op spoordeelwinkel kun je vaak een dagretour voor net iets meer dan twintig euro krijgen en krijg je er ook nog iets bij. Of er is een museum of evenement in de stad + treintickets voor een euro of dertig. Let wel op de geldigheid!

    -Hema of kruidvat
    Deze winkels hebben vaker aanbiedingen met goedkope treinkaartjes. Let wel op! Hier zijn beperkingen aan.

    -goedkooptreinkaartjes.nl
    Deze site houdt alle acties bij van AH, Hema, Kruidvat en andere winkels.

    -Grouptickets
    Deze site geeft de mogelijkheid een groepticket te kopen voor tien personen. Je geeft je bestemming en datum op en wanneer er tien mensen zijn, betaald er een iemand. De rest maakt zeven euro over aan diegene.


    België
    -Go pass 1
    Deze pass kost 6 euro per enkele reis in de tweede klas en is geldig voor mensen jonger dan 26 jaar. Je kunt hiermee doorheen heel België reizen.

    -Weekendbiljet
    50% korting op de heen- en terugreis bovenop de gewone ritprijs. Deze pass is geldig op vrijdag, zaterdag en zondag. Neem deze pass alleen als je ritprijs minder dan 12,- euro per enkeltje, 24,- per retour is of als je ouder bent dan 26 jaar.

    -Go pass 10
    Met deze kaart kun 10 ritten binnen één jaar maken doorheen heel België. Geldig voor mensen tot de 26 jaar en kost 51,-. Deze pass kun je nemen als je meer meetings doet per jaar of als je maar af en toe met de trein reist binnen België.

    -Railpass
    De versie van de Go pass 10 voor mensen ouder dan 26 jaar en kost 76,- per kaart. Deze is ook één jaar geldig in de tweede klas.

    -B-dagtrips
    Trein + entree van een bepaalde attractie. In tegenstelling tot Nederland is dit een vast aanbod. Als jullie van plan zijn iets te bezoeken kun je overwegen zo'n dagtrip te nemen. Reken wel eerst uit of je niet goedkoper bent alles los te kopen!


    Van België naar Nederland
    Bekijk eerst via de planner op de website van de NS of de NMBS via welke stad (Maastricht/Roosendaal) je moet reizen.
    Via Maastricht
    -Go pass 1 Maastricht + treinticket Nederland
    Vanuit ieder station in België voor 7,50 per enkele reis naar Maastricht reizen. Dit geldt voor jongeren onder de 26 jaar. Vanaf dan moet je onder het kopje "Nederland" kijken hoe je het goedkoopst bij je eindpunt komt.

    -Weekendbiljet + treinticket Nederland
    Het weekendbiljet geeft 50% korting op de ritprijs tussen je startpunt en Maastricht. Het is geldig op vrijdag na 19u, zaterdag en zondag. Neem enkel deze optie als je ouder dan 26 jaar bent en je in het weekend reist. Vanaf dan moet je onder het kopje "Nederland" kijken hoe je het goedkoopst bij je eindpunt komt.

    -Standaardbiljet Maastricht + treinticket Nederland
    Ben je ouder dan 26 jaar en reis je buiten het weekend (bijvoorbeeld in een vakantie), dan kun je het best dit ticket pakken en vanaf Maastricht een Nederlands ticket.


    Via Roosendaal
    -Go pass 1 Roosendaal + treinticket Nederland
    Vanuit ieder station in België voor 7,50 per enkele reis naar Roosendaal reizen. Dit geldt voor jongeren onder de 26 jaar. Vanaf dan moet je onder het kopje "Nederland" kijken hoe je het goedkoopst bij je eindpunt komt.

    -Weekendbiljet + treinticket Nederland
    Het weekendbiljet geeft 50% korting op de ritprijs tussen je startpunt en Roosendaal. Het is geldig op vrijdag na 19u, zaterdag en zondag. Neem enkel deze optie als je ouder dan 26 jaar bent en je in het weekend reist. Vanaf dan moet je onder het kopje "Nederland" kijken hoe je het goedkoopst bij je eindpunt komt.

    -Standaardbiljet Roosendaal + treinticket Nederland
    Ben je ouder dan 26 jaar en reis je buiten het weekend (bijvoorbeeld in een vakantie), dan kun je het best dit ticket pakken en vanaf Roosendaal een Nederlands ticket.


    Van Nederland naar België
    Bekijk eerst via de planner op de website van de NS of de NMBS via welke stad (Maastricht/Roosendaal) je moet reizen.
    Via Maastricht
    -treinticket Nederland +Go pass 1 Maastricht
    Eerst neem je een Nederlands ticket om tot Maastricht te komen. Kijk hiervoor onder het kopje "Nederland". Vanuit Maastricht kun je naar ieder station in België reizen. Dit geldt voor jongeren onder de 26 jaar. V

    -ticket Nederland + Weekendbiljet
    Neem een ticket tot Maastricht voor de Nederlandse trein. Kijk hiervoor onder het kopje "Nederland". Het weekendbiljet geeft 50% korting op de ritprijs tussen Maastricht en je eindpunt. Het is geldig op vrijdag na 19u, zaterdag en zondag. Neem enkel deze optie als je ouder dan 26 jaar bent en je in het weekend reist.

    -ticket Nederland + Standaardbiljet Maastricht
    Ben je ouder dan 26 jaar en reis je buiten het weekend (bijvoorbeeld in een vakantie), dan kun je het best eerst een Nederlands ticket pakken tot Maastricht en dan dit ticket.


    Via Roosendaal
    -treinticket Nederland +Go pass 1 Roosendaal
    Eerst neem je een Nederlands ticket om tot Roosendaal te komen. Kijk hiervoor onder het kopje "Nederland". Vanuit Roosendaal kun je naar ieder station in België reizen. Dit geldt voor jongeren onder de 26 jaar. V

    -ticket Nederland + Weekendbiljet
    Neem een ticket tot Roosendaal voor de Nederlandse trein. Kijk hiervoor onder het kopje "Nederland". Het weekendbiljet geeft 50% korting op de ritprijs tussen Roosendaal en je eindpunt. Het is geldig op vrijdag na 19u, zaterdag en zondag. Neem enkel deze optie als je ouder dan 26 jaar bent en je in het weekend reist.

    -ticket Nederland + Standaardbiljet Roosendaal
    Ben je ouder dan 26 jaar en reis je buiten het weekend (bijvoorbeeld in een vakantie), dan kun je het best eerst een Nederlands ticket pakken tot Roosendaal en dan dit ticket.




    Misschien sticky maken zodat mensen dit over een halfjaar nog kunnen raadplegen?

    [ bericht aangepast op 24 aug 2015 - 22:54 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    La Place en Albert Heijn hebben ook vaak treinkaartjesacties. ;)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Handig! Even een MT.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Oh, dit is echt handig! Nu weet ik tenminste hoe ik mogelijk in Maastricht kan raken voor die meeting daar op het einde van het jaar. c: Echt fijn dat je dit doet!


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried