• Op een mooie zomerdag zit Ares verveeld in zijn troon op Olympus. Voor het eerst sinds tijden lijken de Goden geen ruzie met elkaar te hebben. Als God van de oorlog, vindt Ares hier maar niets aan. Hij wilt actie. Daarom besluit hij stiekem een paar Giganten uit te nodigen op Olympus, in de hoop wat bloed te kunnen zien vloeien. Iets dat ook gebeurd.
    De Goden besluiten een aantal dappere Halfgoden uit te nodigen op Olympus. Gezamenlijk zullen zij in staat zijn de Giganten één voor één te verslaan, voordat straks alle Goden uit de weg geruimd worden. Alleen is de grote vraag; wie is onschuldig en wie niet?


    Ik ben op zoek naar 25 personen die dit avontuur aandurven. Je kunt je aanmelden door een abonnement te nemen op de bijbehorende story en vervolgens een berichtje achter te laten in dit topic. Wanneer je niet veel tijd hebt maar wel graag mee wilt doen, meld dit dan alsjeblieft. Ik kan er dan rekening mee houden met het verdelen van de rollen.





    Rollen
    Ares & de Giganten
    (Wolven)
    Ares gaat met de vier Giganten iedere nacht op pad om één van de (Half)Goden uit te schakelen. Ares is degene die 's nachts aan de spelleider het slachtoffer doorgeeft.

    Halfgoden
    (Burgers)
    Zes Halfgoden zijn door de Goden op te roepen om hen te helpen. Zij verblijven op Olympus en helpen iedere dag mee om Ares en de Giganten uit te schakelen. 's Nachts gaan ze naar bed en doen zij niets, op slapen na.

    Hermes
    (Ziener)
    Hermes is de boodschapper van de Goden en lijkt daarom overal en nergens te zijn. Hierdoor lijkt hij alles van iedereen te weten. Voor hem zijn er geen geheimen. Iedere nacht leert hij weer een nieuwe identiteit van één van de inwoners van Olympus.

    Demeter
    (Heks)
    Als Godin van de landbouw en het graan, is Demeter erg goed geworden met voedselproducten. Zij weet dan ook wat ze iemand moet geven om zijn leven te redden of hem juist te vergiftigen. Deze producten zijn alleen erg zeldzaam, dus kan ze beide producten maar één keer gebruiken.

    Artemis
    (Jager)
    Artemis is de Godin van onder andere de jacht. Zij is ongelofelijk goed met pijl en boog en kan daarom, als iemand besluit haar wat te doen, nog een laatste schot lossen op een persoon naar keuze.

    Aphrodite
    (Cupido)
    Ares is niet de enige die Olympus op het moment verschrikkelijk slaapverwekkend vind. Aphrodite vindt het bepaald niet leuk dat er geen nieuwe koppels rondlopen op Olympus en besluit daar dan ook iets aan te doen. Na de aankomst van de Halfgoden zal zij dezelfde nacht nog twee personen aan elkaar koppelen. Wanneer de één dan sterft, sterft de ander uit liefdesverdriet.

    Zeus
    (Burgemeester)
    Zeus is de Oppergod en zijn stem telt daarom dubbel. Hij leidt de vergadering en iedereen weet dan ook wie hij is. 's Nachts kruipt hij bij zijn "geliefde" vrouw Hera in bed en doet hij dus niets.

    Apollo
    (Genezer)
    Apollo is de God van de geneeskunde en is hierdoor in staat iedere nacht een persoon naar keuze te beschermen tegen een aanval. Hij kan alleen niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen, want zijn middeltjes hebben nu eenmaal niet twee nachten na elkaar het gewenste effect.

    Hera
    (Dorpsgek)
    Omdat Hera de vrouw is van de Oppergod Zeus, zal Zeus haar overdag niet laten sterven in de stemming. Dit betekend dus dat als zij als verdachte wordt aangewezen, zij niet gedood zal worden. Alleen mag Hera niet meer meestemmen. Door Artemis, Demeter en Ares en de Giganten kan zij wel gedood worden.


    Poseidon
    (Dorpsoudste)
    Poseidon behoort tot "De Grote 3" waardoor hij niet zo gemakkelijk te doden is. Wanneer Ares en de Giganten hem aanvallen, zal hij niet sterven. Alleen zal hij een tweede aanval niet overleven. De Halfgoden, Demeter en Artemis kunnen hem wel in één keer doden.


    Hephaestos
    (Ridder met het Roestige Zwaard)
    Hephaestos is altijd druk bezig in zijn smederij en lijkt nooit een moment rust te nemen. Wanneer hij 's nachts door Ares en de Giganten wordt aangevallen, zal hij één van hen verwonden. Diegene zal de volgende nacht aan zijn verwondingen sterven.

    Hestia
    (Toegewijde Dienstmeisje)
    Hestia is de Godin van huis en haard en is één van de weinige Goden die zichzelf niet zo belangrijk vind, dat ze haar taak opzij kan zetten om die van een ander over te nemen. Iedere dag na de stemming kan ze ervoor kiezen de rol van het overleden persoon over te nemen. Dit kan ze maar één keer doen, daarna speelt ze verder met de verkregen rol.

    Hades
    (Wolfshond)
    Hades heeft er nog altijd moeite mee dat hij is verbannen van Olympus en heeft het daarom niet zo op de Olympiërs. De tweede nacht mag hij dan ook aangeven of hij aan de kant van de Goden wilt horen, of aan de kant van Ares en de Giganten. Dit wordt niet bekend gemaakt aan de rest van Olympus.

    Herakles en Eros
    (Sletten)
    Herakles en Eros zijn nooit in hun eigen bed te vinden. Zij zoeken liever het gezelschap op en slapen daarom iedere nacht bij een andere speler. Wanneer Ares en de Giganten hen willen doden, zullen zij enkel een leeg bed aantreffen. Wanneer ze de speler doden waarbij één van de twee slaapt, zal zowel de gekozen speler als Herakles/Eros ook uitgeschakeld worden.


    Deelnemers
    1. Calibraska
    2. Patholoog || Zeus || Dag O5
    3. VaIe || Gigant || Dag O6
    4. Dawnguard || Halfgod || Nacht O6
    5. Anzu || Apollo || Dag O4
    6. Vici
    7. Asil98
    8. Rikiah
    9. Knopfler
    10. Ledecky || Gigant || Dag O3
    11. Hexagon || Aphrodite || Nacht O1
    12. WeasIey || Herakles || Nacht O4
    13. Sinbad || Hestia || Dag O1
    14. Illicit || Halfgod || Nacht O3
    15. volturilover || Halfgod || Nacht O4
    16. Hazy || Hermes || Nacht O7
    17. SecondStar || Halfgod || Nacht O8
    18. Mignon || Halfgod || Nacht O5
    19. Cicatrix Gigant || Dag O5
    20. Xarah || Artemis || Dag O5
    21. Raylen || Hades || Dag O7


    Regels
    - De algemene Quizlet-regels gelden uiteraard ook hier.
    - Naamsveranderingen graag doorgeven in het topic.
    - Alleen de stemmen in de Story op de juiste dag voor de gegeven deadline gelden.
    - Dood is dood. Je mag de theorieën die je genoemd hebt herhalen, maar niet meer met nieuwe dingen komen.
    - Wanneer een speciale rol iets niet voor de deadline aangeeft, wordt een randomizer gebruikt.

    Inderdaad, de "je mag je rol niet bekend maken"-regel staat er niet tussen. Dit, zodat bijvoorbeeld de ziener zichzelf gewoon bekend kan maken, al is het natuurlijk aan de rest om dat persoon dan ook te geloven, want voor hetzelfde geldt liegt het persoon. Desondanks is het niet toegestaan met bewijs te komen zoals bijvoorbeeld screenshots van het privébericht met de rol.


    Q&A


    Absenties
    - Anzu t/m 5 september


    Toestemming
    Hoi Backbiter!

    Hierbij geef ik je toestemming te beginnen met je Weervolven van Wakkerdam wedstrijd. Ik moet zeggen dat je een bijzonder thema (erg origineel) hebt uitgekozen! Veel plezier met het organiseren.

    Groetjes,
    Endress
    Wedstrijdmoderator




    [ bericht aangepast op 29 okt 2015 - 9:38 ]


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Komt er al een volgend dagje aan?
    En trouwens, dag 6 en nacht 7 missen nog in je begintopic (:
    (Ik denk ik zeg het maar even (A))


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik weet dat ik dood ben en dat jullie mijn mede-standers proberen te vinden, maar ik ven best wel nieuwsgierig naar de voorspelling *subtiele hint*


    No matter who you are, where you're from, your skin color, your gender identity, just speak yourself | kim namjoon

    Aaah, damn. xP Ik had nog een wolf gevonden, maar dacht toch nog even te wachten met het te zeggen, maar nu is het te laat. x) Ik ben ook wel benieuwd naar die voorspellingen.


    Ik wil een tuin vol egels

    Hazy schreef:
    Aaah, damn. xP Ik had nog een wolf gevonden, maar dacht toch nog even te wachten met het te zeggen, maar nu is het te laat. x) Ik ben ook wel benieuwd naar die voorspellingen.


    Nu maak je me alleen nog maar nieuwsgieriger!! :O


    It's never gonna happen, Guys.

    Goed, de hint mag verteld worden! Ik zou hem fijn vinden ook te lezen, dan hoef ik namelijk niet alleen van jullie stemmen uit te gaan. Jullie stemmen nu zomaar zonder uitleg zou maar zeggen en ik ben nu even niet het volgzame type op het moment aangezien het botst met mijn eigen theorie. (:

    (Is het lullig als ik het op deze manier zeg? Zo is het niet bedoeld in ieder geval. Ik dacht btw zet het even in het topic. Jullie lezen de story vast ook wel, maar denk dit iets sneller ^^)


    It's never gonna happen, Guys.

    Ik zit nu nog heel erg in dubio op wie ik moet stemmen, want ik heb eigenlijk dezelfde theorie als Secondstar. Daarom zou ik het ook heel fijn vinden om de hint te weten, dan kan ik daar op baseren of ik mee moet gaan met de rest en ook op Raylen stemmen, of dat ik gewoon mijn eigen theorie moet volgen.

    Ik heb op moment noet echt de tijd om topic e.d. bij te werken. Mijn excuses! Dit zal zsm worden gedaan.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ik snap dat je niet zomaar meegaat. De hint bij elkaar is als volgt: "De Goddelijke verrader houdt zich schuil in de schaduwen van haar handlangers. Voorop staan doet ze niet. De spotlight is niet voor haar bestemd. Op haar profiel zal je ook niet veel informatie vinden. Het is nogal leeg daar. Je zou haar zowat niet opmerken."


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Mijn gedeelte van de voorspelling:
    "De Goddelijke verrader houdt zich schuil in de schaduwen van haar handlangers. Voorop staan doet ze niet. De spotlight is niet voor haar bestemd."

    Eigenlijk is het niet zo raar om op iemand anders te stemmen. Zelf twijfel nog, maar aangezien de voorspellingen -zoals ik het had binnen gekregen via de PB- leken te wijzen naar Raylen, heb ik op haar gestemd.

    Hazy had de rol van Hermes en heeft bij dag 5 op Rikiah gestemd, vraag ik mij af of ze Rikiah had gezien of niet. (aangezien ze het bij Ledecky en VaIe ook goed had.)


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Nu ik de hint weet heb ik meer de neiging om op Calibraska te stemmen dan op Raylen.

    Ik vind de hint to obvious, hij kan niet anders dan op Raylen slaan en daarom twijfel ik of de hint wel echt is. Het zou goed kunnen dat jullie beide wolven zijn en de hint hebben verzonnen!
    Ik vond Calibraska al verdacht door de laatste stemming en eigenlijk is die verdenking nu alleen maar groter geworden.

    [ bericht aangepast op 21 okt 2015 - 18:17 ]

    Ik heb de hint niet verzonnen, -van Calibraska weet ik het niet- ,maar als jij dat denkt; ga je gang, ik ga je niet tegenhouden.


    "Yes, that was a banana. No one expects the banana!"

    Jaman, ik ga lekker verzinnen wat de hint is. Want als ik een wolf ben is Raylen zeker onschuldig. :')
    Lieve schat, als ik dit verzin is er een grote kans dat Raylen onschuldig is (wat nog altijd kan, daar niet van). Maar zou dat niet een beetje een domme taktiek zijn? Het moment dat zij namelijk onschuldig is gaan de gene die haar verdacht vonden verdacht zijn. Maar goed, als jij denkt dat ik het verzin moet je vooral op mij stemmen. Je helpt je zelf er alleen absoluut niet mee. :')


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Ik heb het allemaal nog even een keer zitten lezen. Ik weet nog steeds niet zeker van Raylen, maar Cakibraska blijf ik verdacht vinden, net als Rikiah (die is erbij gekomen). Het heeft echter weinig nut mijn stem nu nog te veranderen, want dat veranderd niets aan de uitslag van de stemmen.


    It's never gonna happen, Guys.

    Het hoofdstuk kan wat later komen, doordat (mijn internet op) de laptop niet meewerkt


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Uugh, ik wou dat ik nog mocht praten. ;S


    Ik wil een tuin vol egels