• Hallo lieve Quizletters!

    Zoals sommige wel weten ben ik een weekje op een Clipstage in Braives geweest! Het was een onvergetelijke week, waar ik toch wel veel heb bijgeleerd. Mijn hersenen zijn nu wel een beetje mindfucked, aangezien het Frans nog wat blijft zitten en de woorden zoals "oui", "vraiement" en "je ne sais pas" nogal gemakkelijk uit mijn mond rollen. De topictitel is dan ook de quote van Clip en helemaal juist! (Al heb ik nu wel momentjes dat ik zowel in het Frans als Nederlands als Engels denk, wat heel onlogische zinnen construeert)
    Zijn hier nog mensen die een Clipstage (of een andere taalvakantie) hebben gedaan en hun ervaringen willen delen?




    Ik ben het meisje rechts van het meisje met de flashy zonnebril.


    Wat is nu in hemelsnaam Clip?
    Clip is een Belgische jongerenorganisatie die taalstages organiseert om beter Frans of Engels te leren.

    [ bericht aangepast op 30 aug 2015 - 13:32 ]


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    I KNOW THE DAMN STRUGGLE D:

    Anyway, welcome back, we hebben je gemist :3 Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!!

    En zelf heb ik zoiets nog nooit gedaan.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Aah, wat gaaf! Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het heel erg leuk is. ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Backbiter schreef:
    I KNOW THE DAMN STRUGGLE D:

    Anyway, welcome back, we hebben je gemist :3 Fijn dat je het naar je zin hebt gehad!!

    En zelf heb ik zoiets nog nooit gedaan.


    Hahaha het is vraiement irritant. :')

    Hehe, iedereen mist me, duh *hairlflip en al, je weet wel*

    Het is echt mega veel fun! (:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Wiarda schreef:
    Aah, wat gaaf! Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het heel erg leuk is. ^^


    Zeker een aandrader. In het begin verliep het een beetje stroef en wilde ik naar huis en haatte ik het :'D Maar uiteindelijk liep het los en nu wil ik gewoon nog :c.


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Ik heb een shirt met die tekst. :Y)

    Maar wat leuk! Dat lijkt me echt iets waar je heel veel van kunt leren. Je probleem met talen door elkaar halen herken ik wel heel erg, want mijn Frans is daar weliswaar niet goed genoeg voor, maar Duits en Nederlands zijn nooit veilig geweest hier thuis, en alsof dat niet verwarrend genoeg kan zijn mengen zich daar vaak ook nog wat woordjes Engels doorheen. Het komt wel weer goed. Waarschijnlijk. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wiarda schreef:
    Aah, wat gaaf! Ik heb nog nooit zoiets gedaan, maar ik kan me voorstellen dat het heel erg leuk is. ^^


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Square schreef:
    Ik heb een shirt met die tekst. :Y)

    Maar wat leuk! Dat lijkt me echt iets waar je heel veel van kunt leren. Je probleem met talen door elkaar halen herken ik wel heel erg, want mijn Frans is daar weliswaar niet goed genoeg voor, maar Duits en Nederlands zijn nooit veilig geweest hier thuis, en alsof dat niet verwarrend genoeg kan zijn mengen zich daar vaak ook nog wat woordjes Engels doorheen. Het komt wel weer goed. Waarschijnlijk. :'D


    Hehehe, ik ook! (:

    Jep, is zo. Nooit gedacht, eerlijk gezegd. Het heeft echt een heel sterke invloed op me gehad.
    Eigenlijk is het nog wel gaaf om talen te vermengen met elkaar c:


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys

    Painkiller schreef:
    (...)

    Hehehe, ik ook! (:

    Jep, is zo. Nooit gedacht, eerlijk gezegd. Het heeft echt een heel sterke invloed op me gehad.
    Eigenlijk is het nog wel gaaf om talen te vermengen met elkaar c:


    Ja, absoluut! Het leidt soms ook tot heel grappige momenten. Op vakantie zag mijn moeder een berggeit, dus zei ze iets over Gämse, het Duitse woord daarvoor, maar mijn zusje hoorde Gänse en dacht dat mijn moeder ganzen over de bergwand zag waggelen. (krul)
    En als taalwetenschapper ik opleiding kan ik je vertellen dat meerdere talen spreken heel goed voor je hersenen is, dus dat is ook nog mooi. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    (...)

    Ja, absoluut! Het leidt soms ook tot heel grappige momenten. Op vakantie zag mijn moeder een berggeit, dus zei ze iets over Gämse, het Duitse woord daarvoor, maar mijn zusje hoorde Gänse en dacht dat mijn moeder ganzen over de bergwand zag waggelen. (krul)
    En als taalwetenschapper ik opleiding kan ik je vertellen dat meerdere talen spreken heel goed voor je hersenen is, dus dat is ook nog mooi. :'D


    Hahaha, ja! Zo zei ik "C'est duur" in de zin van duur en goedkoop, maar dur is ook hard in het Frans :')
    Jep, true. Ik ben nu wat aan het strugglen of ik volgend jaar nog een kamp ga doen want ze zijn 1) niet goedkoop 2) ik wil ook eens een Engels doen ://


    i can swear, i can joke – i say what's on my mind if i drink if I smoke – i keep up with the guys