• ja. Ik zal het eens jullie uitleggen. Sinds een paar jaar ben ik vol op Engels gefocust. Ik wou mijn Engels verbeteren omdat mijn niveau best laag was. Ik heb vrienden op Facebook of PlayStation over de hele wereld. Ik praat met ze Engels, we bellen soms en praten we Engels. Maar ook praten met de headset op de PlayStation tijdens het gamen. Ik begon ook Engels-talige films te kijken ookal was Nederlands beschikbaar. Ook om het feit dat ik de orginele leuker vind om naar toe te kijken. Ik moet toe geven dat mijn Engels zeer omhoog is gegaan hierdoor.

    Super leuk allemaal. Maar het probleem is dus dat ik hier met iedereen opeens Engels praat. Gewoon woordjes ertussen door, like this. Of soms wil ik zelfs gewoon woorden ertussen gooien waarvan de mensen gaan denken dat ik niet oke ben ofzo. Even een voorbeeldje.

    Normale zin "ik ben eerst terug gelopen. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd."

    Wat mijn hersenen ervan maken en wat ik uitspreek: "first ben ik terug gelopen, then heb ik het opnieuw geprobeerd"

    Hierdoor stotter ik heel veel en stop ik met praten voor een seconde. En probeer het opnieuw. Maar dan in het Nederlands.

    Help me. :')

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 16:58 ]

    O wauw; ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb er alleen nog geen oplossing voor gevonden :'D


    I don't understand that reference. - Castiel

    Ik heb het ook heel erg. Ik praat zoveel Engels, maar ook schrijf ik bijna alleen nog in het Engels. Ik vergeet hierdoor serieus Nederlandse dingen en woorden. Ik kan helaas dus niet helpen. D:

    [ bericht aangepast op 7 sep 2015 - 15:24 ]


    The truth is out there.

    Ik heb exact hetzelfde. Ik spreek in mijn dagelijks leven bijna alleen maar Engels en het omschakelen gaat nogal lastig. Ik vraag het nu maar gewoon na bij mensen of wat ik heb gezegd ook daadwerkelijk Nederlands is of alleen maar vertaald Engels (maar dat helpt jou volgens mij niet zoveel xd)


    I am an idiot, I move.

    Ik heb hetzelfde probleem en ik heb hier al een aantal jaar 'last van'. Nog geen oplossing voor gevonden, maar ik probeer erop te letten :'D. Ik vergeet ook wel eens woorden in het Nederlands en ken alleen de Engelse vertaling. Dat is wat minder handig.


    Seasons will change, but I shall remain

    aaahh wel grappig. Had niet verwacht dat er meer mensen hier problemen mee hadden, ik wou niet echt een oplossing maar meer bang of alles wel oké was met me. Dus ben niet de enige. hahahaha. :')

    Serenata schreef:
    Ik heb hetzelfde probleem en ik heb hier al een aantal jaar 'last van'. Nog geen oplossing voor gevonden, maar ik probeer erop te letten :'D. Ik vergeet ook wel eens woorden in het Nederlands en ken alleen de Engelse vertaling. Dat is wat minder handig.


    Omg precies dit. :')