• Ja ja, blijkbaar is dat een ding dat bestaat en ik ben erachter gekomen dat het nog best leuk is, ook. Vandaag heb ik voor het eerst een infinity scarf gemaakt en hoewel het bolletje wol eigenlijk te klein was (de draad was te kort), ben ik nog best trots op het resultaat. ^^



    Morgen ga ik een nieuwe bol halen en nog een sjaal maken, maar dan eentje die je meerdere malen om kan slaan. Hopelijk red ik die morgen ook nog af, want dan kan ik dit topic meteen updaten met nieuwe sjaalfoto's. 8D

    Heeft een van jullie nog iets leuks gemaakt in de laatste tijd?

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 21:43 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Ik kan de foto niet zien? Maar nee, ik ben zelf niet van 't breien ofzo.

    Nevermind, haha. Ik vind de sjaal echt leuk ^^

    [ bericht aangepast op 12 sep 2015 - 21:44 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    haha coolie jip. ik maak niks creatiefs behalve gedichten en verhalen


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Leuke sjaal! Ik ben zelf niet zo van het breien/haken maar als ik andere het zie doen dan denk ik wel van: Wow, hoe kan je dat maken uit een aantal bollen wol? Super knap!

    Mijn moeder is momenteel wel een deken voor mij aan het haken. Het heeft een schattig patroon met bloemen en het wordt marine blauw. :)


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Erg leuk!

    Maar I don't want to ruin stuff maar wordt dat niet vingerhaken genoemd?


    "Everytime I see the red hair bouncing so gracefully, I remember how much damage I did to that magnificient flower..."

    Oeh, dat ziet er gaaf uit! Wat leuk. ^^
    Ik zat laatst nog te denken dat ik ook eens moest beginnen met breien of haken of iets dergelijks (onder andere geïnspireerd door Emma's geweldige creaties), maar ik heb het nog niet echt gedaan. Het meest creatieve wat ik de afgelopen week heb gedaan is vierkantjes tekenen in de kantlijnen van mijn collegeaantekeningen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Super leuk Jip!!

    Ik heb ook ooit eens over zo'n techniek gehoord, ik weet niet of t hetzelfde was, maar iig zonder haak of breinaald.

    Ik ben benieuwd naar je tweede sjaal!

    HalfBloodPrince schreef:
    Erg leuk!

    Maar I don't want to ruin stuff maar wordt dat niet vingerhaken genoemd?


    Ik ken vingerhaken als een iets ander patroon/andere techniek dan dit, maar misschien dat dit ook een vorm van vingerhaken is, zou best kunnen. x) Dit is in iedergeval de vingervariant op dat armbreien dat een tijdje in is geweest, dus ik geloof dat vingerbreien als term ook wel klopt.

    En dankje iedereen! ^^


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Armbreien!! Dat was het denk ik!!!

    Ziet er gaaf uit!


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Zie er leuk uit! :3

    Ik heb ook wel eens iets gedaan dat vingerbreien werd genoemd, maar aangezien de draad die jij gebruikt hebt veel dikker is dan diegene die ik telkens had, weet ik niet zeker of het hetzelfde is. Kan je anders beschrijven hoe het werkt? ^^

    [ bericht aangepast op 13 sep 2015 - 0:02 ]


    Let's go outside and all join hands, but until then you'll never understand…

    Stevenson schreef:
    Ziet er gaaf uit!


    26 - 02 - '16

    Homura schreef:
    Zie er leuk uit! :3

    Ik heb ook wel eens iets gedaan dat vingerbreien werd genoemd, maar aangezien de draad die jij gebruikt hebt veel dikker is dan diegene die ik telkens had, weet ik niet zeker of het hetzelfde is. Kan je anders beschrijven hoe het werkt? ^^



    Ik heb geprobeerd een uitleg met foto's te maken, maar aangezien je voor vingerbreien allebei je handen nodig hebt, ging dat een beetje lastig. (cat) Hier dus in ieder geval wat foto's met uitleg van de opzet:



    Maak een lus. Gewoon zo'n makkelijke die je ook voor vingerhaken gebruikt. Maak hem zo los of vast als je wilt; de grootte van de lus bepaalt wel hoe los de rest van de steken zullen vallen.



    Begin met het maken van je steken door de draad een aantal (twaalf, in mijn geval) keer in lusjes rond je vinger te doen. Zorg er wel voor dat de draad altijd tussen de oude en de nieuwe steek terechtkomt. Blijf dit doen tot je ongeveer twaalf steken hebt (zeker bij een dikkere draad - meer past namelijk niet). Dan ziet je vinger er zo uit:



    Nu begint het "echte werk". Eigenlijk is het nog simpeler dan het erop doen van die steken, maar goed. :') Excuses voor deze wazige foto, maar mijn telefoon reageert slecht op dingen van dichtbij fotograferen en ik had allebei mijn handen nodig om te laten zien wat je moest doen. :')



    Je pakt je 'werkdraad', het langste eind van het draad dus, waarmee je ook de steken hebt gemaakt, en je schuift er een stukje van door je steek. Als het goed is ontstaat er dan een nieuwe lus waar je je 'nieuwe vinger' in kan steken. Dit aspect is in principe gewoon vingerhaken, maar dan werk je eerst al je steken af voordat je naar de volgende laag gaat (overigens is dit ook letterlijk wat je doet als je breit, alleen is breien zo'n klein precisiewerkje dat het nodig is om er met de breinaalden nog een heel proces van insteken-omslaan-doorhalen-afglijden bij moet om ervoor te zorgden dat je dat stomme draad weer in een lusje op je andere naald krijgt). Dan schuif je je werkdraad door de volgende steek, laat je de steek vallen en stop je je vinger in de lus die is ontstaan. Herhaal. Herhaal. Herhaal. :'D

    Bij het aan elkaar "naaien" van de voor- en achterkant heb ik overigens gewoon een beetje geïmproviseerd, want ik was te lui om daar een nette steek voor op te zoeken. x)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Het ziet er leuk uit. ^^ Ik heb er het geduld niet voor. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Pretty neat! Ik heb dat soort dingen als kleine kiddo wel gedaan. Echt leuk om te doen. (:


    The truth is out there.

    Ziet er leuk uit! Die gaat handig zijn nu de temperatuur weer wat aan het zakken is en er af en toe veel wind is.


    Ik wil een tuin vol egels