• In het donker. Hier in mijn huis, in het donker drink ik een glas wijn. Mijn broer zei: "Gewoon even alles vergeten" Eerst strippelde ik tegen. Maar nu, nu denk ik dat het goed is. Goed om even weg te zijn van alles. Van al het verdriet. Even licht in mijn hoofd. Even denken aan alle positieve dingen. Even blij zijn. Even al het rot weg uit mijn hoofd. Het is... het is dat we een auto-ongeluk hebben gehad. En ja.. Mijn ouders overleden. Eerst toen heb ik zelfmoord bijna gepleegt. Nu ga ik gewoon even weer vrolijk zijn. Niet meer pogingen doen om weg van het leven te zijn. Mijn broer zegt dat het goed is om even flink te drinken. En nee niet limonade. Wijn... Bier. Of dat soort lekkere drankjes. Vroeger was ik er tegen. Mijn broer, mijn verstandige broer dronk altijd wel een paar flesjes per dag. Ik was er tegen. Ik was er tegen. Ik was er tegen.. Dat spookt de heletijd rond in mijn hoofd. Ik word gewoon gek. Nu drink ik. De zoete smaak in mijn mond. Het prikkelt zachtjes op mijn tong. Waar ik vroeger tegen was. Ik was er tegen. Ik was er tegen. Hou toch eens op! Nog een slok. Ik was er tegen. Argh, ik kan er nú niet meer tegen. Ik drink het hele glas in een keer op. Gelukkig, het houd op. Maar jammer genoeg gaat het over op een andere zin. Je ouders zijn dood. Je ouders zijn dood. De tranen springen in mijn ogen. Ik pak een nieuw flesje uit het krat dat mijn broer had gekocht. Een slok, nog een slok. Zo gaat het door. Ik word duizelig maar het gespook houd in ieder geval op. Wat voel ik me fijn. Lekker licht in mijn hoofd. Maar dan... Het wordt een beetje te licht in mijn hoofd. Het paniek slaat toe. Ik pak alle flesjes bier en klok het naar binnen. Nog meer paniek. Waarom houd het niet op!? Ik kan er niet meer tegen. Ik pak een leeg flesje zucht diep en sla het op mijn hoofd.


    Sjeminee, naja, dit was ff een voorproefje van mijn SA's (Hij zit er ook tussen)


    If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room