• Hoi allemaal,

    Mijn vader heeft me eens de volgende vraag gesteld, en het zet mij persoonlijk echt aan het denken. Ik vraag me af hoe jullie hierop antwoorden.

    Stel nou dat je terug in de tijd kon gaan. Je gaat naar de tijd waarin Hitler nog een jongetje van 10 jaar oud was. Je komt hem daar tegen in de stad, hij zit op een bankje. Je weet wat er in de toekomt gaat gebeuren met hem en de rest van de wereld. Je hebt een geladen pistool op zak, dus je hebt in principe de mogelijkheid om hem neer te schieten. Echter, hij is pas 10 jaar oud, dus feitelijk is hij gewoon onschuldig. Wat doe je? En waarom?


    It took me four years to paint like Raphael, but a lifetime to paint like a child - Pablo Picasso

    Ik denk dat ik hem uiteindelijk wel zou neerschieten, of hij toen nou onschuldig was of niet.


    •*• Lululu •*•

    Ik zal hem niet doodschieten. Niet omdat hij dat niet verdien, maar gewoon omdat ik niet het type bent voor moord. Maar een mep wil ik hem best wel verkopen :Y)


    -

    Aldea schreef:
    Ik zal hem niet doodschieten. Niet omdat hij dat niet verdien, maar gewoon omdat ik niet het type bent voor moord. Maar een mep wil ik hem best wel verkopen :Y)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Je kan de geschiedenis ook op een andere manier veranderen. Meer mensen dan Hitler waren schuldig.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 17:52 ]


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Nee, ik zou hem niet doodschieten. Die man heeft weliswaar verschrikkelijke dingen gedaan, maar hij heeft ook goede daden verricht. Daarbij verlaag me niet tot het niveau om iemand te doden.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Aan het verleden prutsen, kan enkel problemen met zich meebrengen. Je zou je eigen bestaan teniet kunnen doen, dingen zodanig kunnen veranderen dat de wereld van vandaag niet meer bestaat. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren. Sommige ontdekkingen zouden niet gedaan worden en ook een hele hoop goede dingen zou je van de aardbodem weg kunnen wissen. Ik zou niets aan het verleden veranderen, hoe gruwelijk Hitler zijn daden ook waren. Wie weet wat je allemaal wel niet verneukt door zo'n actie.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Aan het verleden prutsen, kan enkel problemen met zich meebrengen. Je zou je eigen bestaan teniet kunnen doen, dingen zodanig kunnen veranderen dat de wereld van vandaag niet meer bestaat. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren. Sommige ontdekkingen zouden niet gedaan worden en ook een hele hoop goede dingen zou je van de aardbodem weg kunnen wissen. Ik zou niets aan het verleden veranderen, hoe gruwelijk Hitler zijn daden ook waren. Wie weet wat je allemaal wel niet verneukt door zo'n actie.


    Precies dit.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Nee dat zou ik niet doen. Dat kind van 10 is compleet ondschuldig. Rond die tijd is er alleen haat gecreerd bij hem (hij is gepest, afwijzigingen etc). Ik denk dat ik dit kind zou opvangen en hem een andere beeld van de wereld zou laten zien in de hoop dat hij als volwassene een totaal andere man zou zijn geworden dan dat het geval nu is geweest.
    Hoe dan ook, ik zou nooit kunnen moorden, dan zoek ik liever een andere oplossing. Een ondschuldig kind slaan helpt de wereld ook niet echt voort.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Yoda schreef:
    Aan het verleden prutsen, kan enkel problemen met zich meebrengen. Je zou je eigen bestaan teniet kunnen doen, dingen zodanig kunnen veranderen dat de wereld van vandaag niet meer bestaat. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren. Sommige ontdekkingen zouden niet gedaan worden en ook een hele hoop goede dingen zou je van de aardbodem weg kunnen wissen. Ik zou niets aan het verleden veranderen, hoe gruwelijk Hitler zijn daden ook waren. Wie weet wat je allemaal wel niet verneukt door zo'n actie.


    Dit doet mij vreselijk erg denken aan die film 'the Butterfly Effect', ik vind dat je hier wel gelijk in hebt want veel mensen hebben door die oorlog wel in gezien dat dat nooit meer moet gebeuren.


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Yoda schreef:
    Aan het verleden prutsen, kan enkel problemen met zich meebrengen. Je zou je eigen bestaan teniet kunnen doen, dingen zodanig kunnen veranderen dat de wereld van vandaag niet meer bestaat. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren. Sommige ontdekkingen zouden niet gedaan worden en ook een hele hoop goede dingen zou je van de aardbodem weg kunnen wissen. Ik zou niets aan het verleden veranderen, hoe gruwelijk Hitler zijn daden ook waren. Wie weet wat je allemaal wel niet verneukt door zo'n actie.


    Precies, bepaalde technologie is ontzettend vooruit gegaan door de tweede wereldoorlog, waardoor we vandaag de dag zover zijn. Dat zou je allemaal teniet doen.


    Your make-up is terrible

    Ik zou niet schieten, dat is slecht voor de (vooral Amerikaanse) economie. *kijkt door de economische bril*


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Het punt is dat het antisemitisme toen al zo'n grote rol speelde, dat ook zonder Hitler wel een oorlog zou zijn uitgebroken, vooral als je de meespelende factoren ook meerekent.


    i put the fun in funeral

    Ik zou het overwegen, maar ik zou het uiteindelijk toch niet doen.
    Wie weet wat voor vreselijk ander persoon er dan was opgestaan en zaten we nu super diep in de put.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik vind het overigens wel bijzonder hoe mensen aankomen met technische en economische voordelen, alsof die voor de 72 miljoen verloren mensenlevens gaan (no hate).


    i put the fun in funeral

    Yoda schreef:
    Aan het verleden prutsen, kan enkel problemen met zich meebrengen. Je zou je eigen bestaan teniet kunnen doen, dingen zodanig kunnen veranderen dat de wereld van vandaag niet meer bestaat. Wie weet wat er zou kunnen gebeuren. Sommige ontdekkingen zouden niet gedaan worden en ook een hele hoop goede dingen zou je van de aardbodem weg kunnen wissen. Ik zou niets aan het verleden veranderen, hoe gruwelijk Hitler zijn daden ook waren. Wie weet wat je allemaal wel niet verneukt door zo'n actie.

    Perfect verwoord!


    Hamartia