• Hoi hoi,

    Ik wil graag een website maken voor mijn aankomende boek en andere schrijfsels, maar ik ben echt een leek op dat gebied. Op zich leer ik mezelf wel snel dingen aan, maar het moet niet zo ingewikkeld zijn dat ik maanden bezig ben om uit te pluizen hoe alles werkt. Hebben jullie tips of ervaring met het maken van een eigen site? Waar heb je die aangemaakt en wat vind je de plus- en minpunten? Ik hoor het graag!

    Edit:
    Ik heb uiteindelijk een website gemaakt via Weebly. Manlief had daar ook een site dus die kon me helpen, al was het niet heel ingewikkeld. Maar ik ben met zulke dingen niet de geduldigheid zelve. :'D

    Dit is hem! Hebben jullie nog tips? (:

    [ bericht aangepast op 30 nov 2015 - 9:00 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    HANAYA schreef:
    (...)
    Dis! Oeh, wat is je site trouwens? Misschien dat ik wat kan leren >< Ik ben ook niet keigoed ofzo, maar vind 't wel leuk!
    Ik zie in elk geval twee uitgangspunten.
    1: je wil een simpele website zonder al te veel poespas waar je je werk op kan laten zien, of een blogje voor als je op reis gaat. Dan werkt een CMS als bijv. joomla of wordpress prima. Dan hoef je niet (mag wel ofc) je CSS vanaf scratch te schrijven en kun je gebruik maken van bestaande stylesheets die je aanpast als je dat wil. Als je gaanderweg meer wil leren kun je tutorials volgen en kleine opdrachten doen om de boel onder de knie te krijgen.
    2: Je hebt al een vet idee of een ontwerp dat niet standaard is en je hebt heel specifieke wensen over wat je wil. Dan kan het een idee zijn om vanaf scratch te beginnen met een text editor zoals Notepad of dreamweaver. Omdat ik niet snel ben met praktisch leren heeft me het wel maanden geduurd om een site te maken zoals ik 'm wil en te begrijpen wat er gebeurt en wat ik doe. Maar goed, dat is ook afhankelijk van je eigen verwachtingen en hoe snel je bent met leren x].